Gjest Gjest_Mamma123 Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Hei,Jeg fikk konstatert en MA for 1 uke siden. Var da 13 uker på veg, var på UL og de oppdaget at jeg sannsynligvis hadde mistet i uke 6. Fikk tabletter for tømming og har nå vært igjen på gynekologisk sjekk og sett at graviditeten er helt borte. Psykisk var dette tungt for både meg og samboer, vi er forresten 24 år begge. Føler meg helt tom innvendig og dette kom som et sjokk på hele familien som hadde bestilt både vogn, bilstol osv til oss. Vet det var tidlig men vi gledet oss så utrolig mye. Kan nesten ikke vente til å bli gravid igjen. Har handlet inn både eggløsningstester og gravidtester. Sykepleieren fortalte meg at jeg kunne vente med prøving til jeg fikk menstruasjonen igjen for å gjøre det lettere å regne ut en evt. ny termindato. Ville vi prøve før var dette også helt ok. Har nå sluttet å blø og hun mente det ikke var noe i veien for å fortsette med det normale sexlivet vårt igjen. Noen som har erfaringer/råd å dele med meg? Når vil jeg forresten få en negativ graviditetstest igjen? Har bestemt meg for at jeg vil vente til det ikke slår ut igjen på gravidtester slik at vi får et falskt positiv på nye både eggløsning og graviditetstester.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 Jeg og mannen prøvde igjen rett etter en SA. Ventet ikke til mensen kom igjen da vi følte oss ganske klar for det. Traff på første forsøk og er nå 8 mnd på veg :-) Lykke til med prøvingen! Anonymkode: 41096...05a
Gjest Valmuen Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Vi fikk beskjed om at vi bare kunne prøve igjen når det sluttet å blø, men som du sier så anbefaler jo å vente en syklus så det er lettere å regne ut termin, men det har ikke vært så viktig for oss. Men er ikke alltid så lett å vite når EL kommer etter man har mistet da, har vært utrolig forskjellig her. På det lengste har det tatt 7 uker, og jeg gadd ikke å teste etter EL så lenge, så vi traff garantert ikke riktig tidspunkt engang... Etter de to første gangene jeg mistet ble jeg gravid i pp2 og pp3, så ble fort gravid igjen heldigvis. Tok i motsetning 9 pp å bli gravid første gangen. Er i pp2 nå etter jeg mistet tredje gangen, spent på om det går like fort nå Når du får negativ graviditetstest igjen er jo veldig individuelt. Husker ikke helt hvor lang tid det tok da jeg mistet i uke 12, 3 uker maks hvertfall
Gjest Gjest_Mamma123 Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 (endret) Vi fikk beskjed om at vi bare kunne prøve igjen når det sluttet å blø, men som du sier så anbefaler jo å vente en syklus så det er lettere å regne ut termin, men det har ikke vært så viktig for oss. Men er ikke alltid så lett å vite når EL kommer etter man har mistet da, har vært utrolig forskjellig her. På det lengste har det tatt 7 uker, og jeg gadd ikke å teste etter EL så lenge, så vi traff garantert ikke riktig tidspunkt engang... Etter de to første gangene jeg mistet ble jeg gravid i pp2 og pp3, så ble fort gravid igjen heldigvis. Tok i motsetning 9 pp å bli gravid første gangen. Er i pp2 nå etter jeg mistet tredje gangen, spent på om det går like fort nå Når du får negativ graviditetstest igjen er jo veldig individuelt. Husker ikke helt hvor lang tid det tok da jeg mistet i uke 12, 3 uker maks hvertfall Tuusen takk for svar :-) Og lykke til selv med prøvingen. Håper det klaffer for deg veldig snart Endret 16. november 2015 av Mamma123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå