Gå til innhold

Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei fire år gammel jente. Hun er enebarn. Stort sett grei å ha med å gjøre, og får tilbakemelding på at når hun er borte oppfører hun seg fint og hører på beskjeder.  Når hun har besøk av venner, og jeg gir en beskjed så hender det hun svarer meg frekt (hvertfall hva jeg mener er frekt og ulikt henne) samt at hun slenger hodet i kjent "prinsesse vil ikke" stil. Virker som hun prøver å tøffe seg ovenfor venner. Jeg tar henne til side og sier jeg forventer at hun oppfører seg ordentlig, og ikke svare frekt. Er dette vanlig? Bør jeg ha litt slingringsmonn mot henne og la henne være litt frekt, eller ikke godta det?

Anonymkode: 9d568...d8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I stedenfor å ta henne til side og vise vennene hennes at hun blir irettesatt, selv om de ikke hører så forstår de, er ikke riktig måte å håndtere dette på. 

Du kan f.eks. gjøre en avtale på forhånd om at denne typen oppførsel ønsker du ikke når dere har besøk. Etter at besøket er gått kan du ta opp at hun var flink, grei, oppførte seg.... Eller finn andre måter å unngå å ydmyke henne overfor venner, de forstår hva som skjer selv om du prøver å ikke la dem være tilskuere til din irettesettelse. 

Anonymkode: 21639...873

Skrevet

Delvis enig angående det med irretesetting. Enkelte ting kan ikke vente med irretesetting selv om hun har besøk.

Anonymkode: 9d568...d8b

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt normalt. Fireårsalderen er sånn.

Anonymkode: 49299...0d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...