Gå til innhold

2 hannhunder som av og til klikker på hverandre :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 hannhunder en på 5 år og en på 3 år som ellers er gode venner men plutselig når feks jeg og hundene er sammen og leker og jeg leker med begge osv så klikker de plutselig helt og begynner og bite i hverandre og de får av og til sår og begynner og blø men ikke sånn alvorlig men er så leit at de Gjør sånn og klikker .. vet noen hvorfor ? Vet 2 hannhunder skal dominere og den ene være sjefen og sånn men blir de sjalu osv? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dominans handler om at at det er avklart hvem som har forrang til en ønsket ressurs. Det gjøres for å unngå aggresjon. Dvs at hvis de barker sammen gjentatte ganger, så er ikke dominans etablert. Det har heller ikke noe med lederskap å gjøre.

Det er umulig å svare på over nett hvorfor de gjør det. Kanskje blir de giret av lek og det bikker over, kanskje har en eller begge ressursforsvar ovenfor deg. Merk deg situasjonene hvor det skjer og forsøk å unngå det. Forsøk å unngå å leke med dem på den måten hvis det utløser en krangel. Unngå også å ha leker og tyggebein tilgjengelig for begge hvis det skaper problem.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Okei takk får svar:)

Skrevet

Bare la dem holde på, til slutt vinner den ene og da skjønner den andre at den skal være hyggelig.

Skrevet

Den yngste har begynt å utfordre den eldre da?

Tabris skriver mye bra over her. 

Dominans kan utløses av mange ulike faktorer.

Vanskelig å si uten å være der når det skjer, både ift hva som utløser det, og hvem som "går over streken" og får dette til å skje.

Skrevet

Bare la dem holde på, til slutt vinner den ene og da skjønner den andre at den skal være hyggelig.

Nei!

Skrevet

Jeg mistenker hva svaret er, men hvilken/hvilke raser er det snakk om? Evt. hvilke blandinger? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...