Gå til innhold

har jeg kanskje øyekatarr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet opp i dag med et rosa øye, ikke noe mere puss enn det jeg alltid har om morgenen. Men når jeg skulle fjerne dette pusset så var det fryktelig vondt i tårekanalen el noe sånt, fra innerst i øyet også stålte smerten utover undersiden av øyet. Ellers så kjennes øyet bittelitt sårt ut. Høres dette ut som øyekatarr? Har aldri hatt det som jeg kan huske. Har optikkertime i morgen så bør vel utsette den sånn i tilfelle. Bør jeg dra til legen allerede i dag? Har lyst å se det an til i morgen. 

Anonymkode: 2e8ec...dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan ikke stille diagnoser. Ring legen og få deg en time

Anonymkode: 9447b...8a4

Skrevet

Da jeg hadde øyekatar var det ikke spesielt vondt. men hadde mye dritt i øynene

Anonymkode: 8eb31...492

Skrevet

Dra til optiker så kan de se på det. Legen har ikke utstyr/kompetanse til å se hva det er. Optiker henviser til øyelege dersom det er nødvendig.

Anonymkode: 855dd...90d

Skrevet

Jeg ringte optikeren og de vil ikke ha meg der pga smittefare om det er øyekatarr. Det har blitt verre, er vondt hele tiden og jeg er nå rød rundt øyet men mest på øyelokket og helt opp til øyebrynet. Ser ut som om at jeg har fått juling. Har litt puss og det øyet er mye mer fuktig enn det andre. Har ordna meg legetime. Har ikke skadet meg så dette er rart men er veldig forkjølet så kanskje viruset har gått inn i øyet, og da kan ikke legen gjøre noe.

Anonymkode: 2e8ec...dd0

Skrevet

Du har rett. Om det er et virus kan ikke legen gjøre noe. Da må det gå over av seg selv, men bra du har fått time til legen, for det hørtes ikke godt ut :klem:

Forskjellen du ofte selv kan kjenne på at det er et virus eller betennelse, er at virus gjør vondt, sårt og blir rødt mens betennelse lager mye puss. Betennelse kan kurreres med antibiotisk salve.

(PS: Ingen fagkyndig, men bare synshemmet og har hatt en del problemer med øynene opp gjennom årene og snakker av erfaring...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...