AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Trenger tips til billige middager som kan lages i store porsjoner og fryses. Til nå har jeg laget chilli con carne og kyllingsuppe.Takker for svar. Anonymkode: 24c01...f77
Kragebein Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 Følger denne. Selv har jeg fylte rundstykker med ost og skinke, og lasagne i fryseren.
skruf Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Gratenger er veldig ok å fryse ned, f.eks pølsegrateng og fiskegrateng. Bruker alltid å lage dobbel porsjon når jeg først er i gang, også fryser jeg ned den ene (før steking). Veldig lettvindt, tar den bare ut kvelden før og slenger den i ovnen når jeg kommer hjem fra jobb.
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Det aller meste kan frysesGryteretter, gratenger, supper, pizza, kjøttkaker, fiskekaker,
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Her er fryseren full av gulrot suppe med ingefær Anonymkode: 09d8a...44a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 Pai i småe aluminiumsformer Anonymkode: 08b2d...5b3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Gratenger er veldig ok å fryse ned, f.eks pølsegrateng og fiskegrateng. Bruker alltid å lage dobbel porsjon når jeg først er i gang, også fryser jeg ned den ene (før steking). Veldig lettvindt, tar den bare ut kvelden før og slenger den i ovnen når jeg kommer hjem fra jobb. Hvilke oppskrifter bruker du? Anonymkode: 24c01...f77
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #8 Skrevet 17. november 2015 Her er fryseren full av gulrot suppe med ingefær Anonymkode: 09d8a...44aHørtes veldig godt ut, vil du dele oppskriften? Anonymkode: 24c01...f77
skruf Skrevet 17. november 2015 #9 Skrevet 17. november 2015 Hvilke oppskrifter bruker du?Anonymkode: 24c01...f77Fiskegrateng bruker jeg denne:http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/fisk-og-skalldyr/hjemmelaget-fiskegratengPølsegrateng har jeg ikke noe spesiell oppskrift på, men koker opp en tykk hvitsaus (f.eks som den i fiskegratengoppskriften), koker opp pasta (makaroni, pastaskruer, pastarør f.eks), kutter opp kjøttpølse i biter, og tar i div grønnsaker som f.eks vårløk/purreløk/tynne gulrotskiver/blomkål (den bør få et oppkok først). Blander alt i hvitsausen, over i ei ildfast form, ost på toppen og 200g midt i ovnen i ca 25min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå