AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #1 Skrevet 16. november 2015 Hei jeg vill gjerne få litt mer markert kropp, men jeg kan ikke trene tungt pga jeg mister mensen, og jeg driver med IVF så jeg kan ikke miste mensen. Men trene lett går greit.Så jeg tenkte å trene hjemme, bare vanlige øvelser med 1 kilo vekter, derfor lurte jeg på om jeg kan trene hver dag eller må det gå en dag mellom hver trening ? Noen sier at lette øvelser som knebøy, push ups, armhevinger osv så kan jeg gjøre hver dag, så lenge det ikke er tunge øvelser med vekter, da må kroppen hvile en dag. Stemmer det ? Anonymkode: a4cd0...b54
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Hva er grunnen til at du mister mensen av å trene? Jeg tenkte at hvis det er fordi du veier ganske lite så må du spise så mye at du ikke går ned i vekt. Jeg ser ikke hvorfor kroppen skal hvile en dag når du trener forskjellig hver dag i uka (f.eks rygg mandag, armer tirsdag, bryst onsdag, kjernemuskulatur torsdag, rygg lørdag, armer søndag eller noe sånt) Anonymkode: 5a09e...fdc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Hva er grunnen til at du mister mensen av å trene? Jeg tenkte at hvis det er fordi du veier ganske lite så må du spise så mye at du ikke går ned i vekt. Jeg ser ikke hvorfor kroppen skal hvile en dag når du trener forskjellig hver dag i uka (f.eks rygg mandag, armer tirsdag, bryst onsdag, kjernemuskulatur torsdag, rygg lørdag, armer søndag eller noe sånt) Anonymkode: 5a09e...fdcSpurte legen min og hun sa at noen bare gjorde det. For jeg veier ikke for lite, jeg er 1,53 høy og veier 48-50 kilo. Jeg tenkte siden jeg ikke er så veldig godt trent å trene hele kroppen på en gang, har hørt det skal være bedre istedenfor for å dele opp. Anonymkode: a4cd0...b54
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Sa legen at det er farlig å trene da? Ingenting bør overdrives selvfølgelig, og du bør spise ekstra når du trener, men hvis du gjør det skal jo trening være bra for de fleste. Å ikke ha mensen er ikke farlig i seg selv, men det er gjerne tegn på at noe ikke er helt som det skal.Med andre ord - du bør snakke med legen din om mensen, trening og kosthold. Anonymkode: 08fe4...d33
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 Sa legen at det er farlig å trene da? Ingenting bør overdrives selvfølgelig, og du bør spise ekstra når du trener, men hvis du gjør det skal jo trening være bra for de fleste. Å ikke ha mensen er ikke farlig i seg selv, men det er gjerne tegn på at noe ikke er helt som det skal.Med andre ord - du bør snakke med legen din om mensen, trening og kosthold.Anonymkode: 08fe4...d33Legen sa det ikke var farlig å trene. Men noen mister bare mensen, det er normalt. Spesielt hvis man ikke har trent før, så er det veldig normalt at det skjer. Men så lenge jeg skal prøve på å få barn så trenger jeg jo mensen. Jeg spiser bra som det er. Jeg går på kontroll på riksen mange gang i året, og alt er som det skal. Anonymkode: a4cd0...b54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå