AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Jeg er på jakt etter pene og varme vinterjakker til kvinner under 1.60, både pakas og kåpe. Hvilken jakke har du, hvor høy er du og hvordan passer den på deg? Jeg synes alle jakker jeg prøver blir for lange til meg. Tidligere år har jeg funnet jakker jeg har likt på Asos petit og lignende avdelinger, men i år finner jeg ingen. Anonymkode: 8b212...da6
saltyliquorice Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Jeg er 162cm og har en lang Bergansjakke. Ser helt ok ut, men den hadde kanskje sett finere ut om jeg var høyere Jeg liker ikke å fryse, og den er god og varm så..
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Er 157 og bruker str. S. Har egentlig aldri hatt noe problem med å finne jakker som ikke er for lange i vanlige butikker, men går stort sett for jakker som går til hoftene eller til midt på låret så kanskje det er derfor? Anonymkode: 8c84e...304
Gjest Tigress Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Hmm, dette er faktisk eit område eg sjeldan har hatt problem med, enda eg berre er 160cm sjølv. Eg synest tvert i mot at det er vanskeleg å finne kåper og jakker som er knelange, og som dermed dekkjer kjolar og skjørt (eg er allergisk mot kjole- og skjørtekantar som stikk ut under kåpa). Så då må eg berre spørje: kor lang vil du eigentleg ha kåpa og parkasen? Blir 90cm for langt, er det vel eg spør om? 90cm sluttar nemleg litt nedpå låret på meg, men då får eg berre korte skjørt under. Om skjørtet går til rett over kneet stikk det ut (og eg får utslett)..Om du vil ha ein ganske kort parkas, så er Über Spectra ganske kort. Så kort at eg valde han vekk til fordel for ein som er lengre. Dei fleste slike Fjällreven-parkasar og slikt er mykje lengre, i alle fall på meg. Brukar forresten som oftast S. Eg er brei over skuldrane, så om eg må opp i M må eg finne ein annan modell, elles blir den for bomsete på meg.
BlendaSensitive Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 Hmm, dette er faktisk eit område eg sjeldan har hatt problem med, enda eg berre er 160cm sjølv. Eg synest tvert i mot at det er vanskeleg å finne kåper og jakker som er knelange, og som dermed dekkjer kjolar og skjørt (eg er allergisk mot kjole- og skjørtekantar som stikk ut under kåpa). Så då må eg berre spørje: kor lang vil du eigentleg ha kåpa og parkasen? Blir 90cm for langt, er det vel eg spør om? 90cm sluttar nemleg litt nedpå låret på meg, men då får eg berre korte skjørt under. Om skjørtet går til rett over kneet stikk det ut (og eg får utslett)..Om du vil ha ein ganske kort parkas, så er Über Spectra ganske kort. Så kort at eg valde han vekk til fordel for ein som er lengre. Dei fleste slike Fjällreven-parkasar og slikt er mykje lengre, i alle fall på meg. Brukar forresten som oftast S. Eg er brei over skuldrane, så om eg må opp i M må eg finne ein annan modell, elles blir den for bomsete på meg. Og jeg er motsatt! VIL at skjørtekanten ses, ellers synes jeg det ser ut som at jeg går med bare strømpebukse og kåpe! :D TS: Jeg bruker nette kåper, med minst mulig dill og dall på. Og jeg er også 159 cm. Og ganske rund da.. Mine går til litt under midt på låret. Om de blir for lange, føler jeg at jeg har 30 cm lange ben. Men smak og behag. 1
Gjest Tigress Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 Og jeg er motsatt! VIL at skjørtekanten ses, ellers synes jeg det ser ut som at jeg går med bare strømpebukse og kåpe! :DDet var derfor eg spurte, eg veit (og ser (grøss)) jo at det finst folk som ikkje deler mitt syn! :-)
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #7 Skrevet 16. november 2015 Tusen takk for tips om Uber Spectra! Den var utrolig fin, og jeg gleder meg til å prøve den. 90 cm er ok når det er kåpe, men jeg vil helst ha en kortere parkas.TS Anonymkode: 8b212...da6
Gjest Tigress Skrevet 16. november 2015 #8 Skrevet 16. november 2015 Tusen takk for tips om Uber Spectra! Den var utrolig fin, og jeg gleder meg til å prøve den. 90 cm er ok når det er kåpe, men jeg vil helst ha en kortere parkas.TSAnonymkode: 8b212...da6Ja, den er rålekker. Eg har ein kollega som har den, og den held seg knallgodt også. Kollegaen min har brukt han kvar dag i tre år, og den er nett like fin. Og ho leikar med ungane på leikeplassen i han, ho er ikkje ein slik som sit pent stille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå