AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Jeg og samboer har nettopp startet å prøve. Har hatt bare èn pp enda og i går fikk jeg mensen. Så ikke noe med det første. Etter vi bestemte oss for å prøve har jeg begynt å tenke på "tenk om det ikke går" (er litt pessimist og engstelig av natur). Jeg er VIRKELIG klar for å få barn:) Det jeg lurer på er hvor mye sæd som skal til? Jeg synes nemlig at det kommer så lite. Sånn har det alltid vært med han. Alt fra en liten dråpe til en halv tskje omtrent. Er det noen som vet om dette har betydning for å kunne bli gravid? Vil ikke snakke med samboer om dette. Vil ikke at han skal bekymre seg eller ikke føle seg "mann nok" pga det. Jeg er 30 og han 28 Anonymkode: 428be...4aa
Vattenflaska Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 "Normal" sæd mengde skal vare 20 mill sæd celler per 100 ml Min mann får ut KJEMPE mye hver utløsning men han har sæd mengde på 5 mill per 100 ml, altså nedsatt fertilitet. Vi ble likevel gravide etter 9 måneder.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Tusen takk for svar:) Så om mannen har nok sædceller eller ikke er umulig å se med det blotte øyet. Veldig fint å høre at det gikk for dere:)TS Anonymkode: 428be...4aa
Enamorada Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 Normalen er 2-6 milliliter sæd ved utløsning. Under 2 ml regnes som grunn til infertilitet.Dette er ca. 1/2 teskje. En vanlig teskje inneholder 5 ml.Hvis dere mener det er for lite, så prøv å spare opp, ikke ha sex hver dag, men annenhver eller sjeldnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå