Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker ute i verdensrommet er det stille og rolig fra faenskap og lidelser. Kun sterke krefter der ute av svarte hull, supernovaer, asteroider, gammaglimt osv. Finnes det liv der ute noe jeg er ganske sikker på så har de det mye bedre og mer fredelig enn oss. Det er noe jeg tror og fantaserer om. På de andre planetene i solsystemet vårt er det stille og rolig. Så kommer jorda. Med alt elendighet. Kriger, terror, drap, voldtekt, mobbing, utroskap, stygge løgner, baksnakking, hat, penger, makt, barnemisshandling, dyremisshandling m.m. Jeg hater at verden er sånn. Det er så vondt å tenke på. Dette som skjedde på fredag var enda et tegn på at vi ikke er trygg og får leve i fred noen sted. Uten mennesket så hadde dyra fått levd godt i fred. Uten religioner så hadde kanskje menneskeheten fått levd i fred? Kunne hatt en tro, men uten alt religioner. Det blir flere og flere udyr blant menneskene. Penger, makt og religioner styrer og ødelegger hele verden. Pga dette så må tusenvis av uskyldige mennesker dø på en grusom måte hvert år. Pga dette så må tusenvis av uskyldige mennesker lide hvert år. Hvorfor er mennesket sånn?

Jeg ble så trist når jeg hørte om terrorangrepet i Paris på fredag. Tenker på de som mistet de de elsket og var glad i. Hvor mye de må lide nå. Jeg klarer ikke å forestille meg smertene deres. Jeg tenker på de som ble drept av udyra. På grunn av de som er syke i hodene sine og er mer udyr enn mennesker. Hvis det virkelig finnes noe etter døden, så håper jeg sterkt at de døde er kommet til et mye bedre sted enn jorda. Av og til ønsker jeg meg bort også. Bort fra alt det vonde i denne verden. Heldigvis finnes det fortsatt en del gode mennesker, og kjærlighet. Sammen blir vi alle sterke. Det får frem smilet igjen. Alle som er glad i hverandre. Alle som ikke lar penger, makt og religion styre de til å bli vonde. Alle som ikke hater, mobber, dreper osv. Det er ikke bare voksne som er blitt onde i denne verden. Barn også.

Verden er gal. Verden er syk. Det er til å gråte av. Blir kvalm. Håper verden snart blir frisk. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår hva du mener, men har verden noensinne vært frisk? Om man ser bakover i tid, så er det ikke akkurat mye å rope hurra for. 

• Liker 5
Skrevet

Der det finnes liv, bruker det mesteparten av tiden på å fortære annet liv. Det er sånn det holder seg i live.

Derfor har jeg ingen tro på at det er særlig fredeligere eller snillere, hvis det eksisterer liv på andre planeter. Stephen Hawking er blant dem som advarer oss mot å forsøke å kontakte andre sivilisasjoner, ettersom våre største utviklingshopp er resultat av militærteknologi anvendt sivilt, og trolig er det et tilsvarende utviklingsmønster andre steder.

Skrevet

Kan hende de ikke har det fredelig, men de kan umulig ha det verre enn her på jorda. Jeg tror de har det bedre. For jorda er syk på grunn av mennesket.

Skrevet

Joa... Det er ikke sikkert at det er mennesker som topper næringskjeden ute i verdensrommet...

• Liker 1
Gjest Dreamonaut
Skrevet

Vel. Vi har solstormer og en supervulkan og til å bekymre oss over. Krig blir ingenting da i forhold. 

Skrevet

Faktisk bedre om naturen utrydder oss.

Anonymkode: 37e54...104

Skrevet

For ikke å snakke om sterke gammastråler fra døende stjerner iflg et tvprogram som var i går

Anonymkode: 35c55...045

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tenkt litt sånn jeg og... Hvorfor er det så vanskelig å vise nestekjærlighet? Hvorfor må noen ha rett, hvorfor må vi bry oss om hva andre har og ikke har og hvorfor er det ok å drepe?

Skulle det finnes andre vesner i universet, så ville de nok ikke kommet til oss... Jeg ville ikke kommet hit, og jeg ville hvertfall ikke brydd meg... Vi kommer til å utslette oss selv og planeten mye fortere uten hjelp.

Anonymkode: 242af...641

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...