Gå til innhold

Hvordan se bra ut og holde seg varm samtidig?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater denne sesongen, og er ikke generelt så opphengt i mote eller hvordan jeg tar meg ut, men på vinteren går jeg omtrent kun i store varme boble-frakker og skinnsko for å holde varmen!
Skal ikke legge skjul på at jeg føler meg som en dass og vil ikke nok en sesong se ut som et barn i parkas :P

Skinnjakke jeg vanligvis går i er altfor kaldt, og det ser vel dumt ut med en tykk genser under (litt bolete?)?
Jeg fryser veldig lett både på bena og overkroppen! Det begrenser klesstilen???
Hva kler dere dere i på høsten og vinteren og fortsatt ser litt fashionable og fine ut i?
Post mer enn gjerne bilder eller linker til vintermoteblogger (norsk vinter, ikke amerikansk der de fremdeles mener at en fleece jakke skal være varmt nok som eneste plagg utenpå genser/topp)

Anonymkode: 61b8e...707

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ullstrømpebukser, ullsokker, ulltrøye, ullskjerf, ullue, ullvanter. og varmt skotøy

er noen av de tingene som kan hjelpe deg å holde deg varm

Har du en god ullkåpe?

Anonymkode: 07c68...521

• Liker 1
Skrevet

TS, ingen bryr seg noe særlig om hvordan andre kler seg - i alle fall ikke om vinteren.

Kle deg såpass at du ikke fryser.

Anonymkode: 631b1...ef5

• Liker 3
Skrevet

Jeg oppdaget ullundertøy for noen år siden, og det er jeg veldig glad for!  Det finnes en del ganske fine ullstrømpebukser å få kjøpt også.  På de kaldeste dagene pleier jeg å ha en ullgenser eller fleece jakke på meg under ullkåpen, som jeg tar av meg samtidig med kåpen.  Jeg bruker også lue hele vintersesongen.  Det ser kanskje ikke så veldig bra ut, men det hjelper med å holde hele resten av kroppen varm. Gode, forede vinterstøvler kan være både pene og praktiske.

• Liker 2
Skrevet

Hater denne sesongen, og er ikke generelt så opphengt i mote eller hvordan jeg tar meg ut, men på vinteren går jeg omtrent kun i store varme boble-frakker og skinnsko for å holde varmen!
Skal ikke legge skjul på at jeg føler meg som en dass og vil ikke nok en sesong se ut som et barn i parkas :P

Skinnjakke jeg vanligvis går i er altfor kaldt, og det ser vel dumt ut med en tykk genser under (litt bolete?)?
Jeg fryser veldig lett både på bena og overkroppen! Det begrenser klesstilen???
Hva kler dere dere i på høsten og vinteren og fortsatt ser litt fashionable og fine ut i?
Post mer enn gjerne bilder eller linker til vintermoteblogger (norsk vinter, ikke amerikansk der de fremdeles mener at en fleece jakke skal være varmt nok som eneste plagg utenpå genser/topp)

Du kan godt holde deg varm og se bra ut selv om det er kaldt. På de kaldeste dagene kan du sverge til superundertøy eller ullundertøy (Kari Traa har noen lekre), disse er tettsittende, slik at du kan ha så og si vanlige klær utenpå.

Bruk lang ullgenser med belte i livet og tights, så ser du sexy ut :) Pynt med et lekkert skjerf eller smykke.

Skrevet

Det finnes allerede en tråd om dette... :)

Anonymkode: d257a...8fa

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to vinterjakker med ull i, høstens nye med over halvparten ull. Så tar jeg på tykkere og tykkere klær under, gjerne en fleecejakke eller ullcardigan som jeg tar av samtidig med jakka på ekstra kalde dager. Når det blir skikkelig minusgrader drar jeg frem ullstrømpebukser i tillegg! Har flere par boots og støvletter i skinn og bruker hjemmestrikkede sokker i. På SKIKKELIG kalde dager tar jeg fram selskinnskoene mine og en parkas-boblejakke fra Kari traa som jeg selv synes ser litt penere ut enn "vanlig" boblejakke. Litt kvinnelig passform liksom! 

• Liker 1
Skrevet

Ekte pelskåpe.

Då held ein seg i alle fall varm, det er heilt visst. Så kan ein jo diskutere om ein samstundes kan vere fin i pels, der er det mange meiningar!

Skrevet

Er dere så mye ute om vinteren, bortsett fra når der er på tur og kler dere deretter? 

Anonymkode: b6152...eb2

Skrevet

Er dere så mye ute om vinteren, bortsett fra når der er på tur og kler dere deretter? 

Eg kan jo ikkje tale for andre enn meg sjølv, men eg brukar om lag ein time ute kvar dag, eg syklar til toget, står og ventar på toget, går frå toget og til jobb og så motsett heimatt. Det er særleg sykling til toget og venting på tog som blir ofseleg kaldt. Det er nok mange som tenkjer at det ikkje er så big deal om ein frys i ti minutt her og ti minutt der, men det er nok ganske mange som helst vil halde seg varme då også, meg sjølv inkludert. 

Skrevet

Jeg følger største til skole og minste til barnehage, før jeg går til busstoppet. Dvs ca 2,5 km til sammen, og barna går ikke så fort, så det tar litt tid. Rekker å bli ganske kald om man ikke er godt kledd.

Jeg pleier å ha varme sko, varm jakke, lue og votter i tillegg til vanlige inneklær når det bare er slik som f.eks i dag. Men i januar/februar må ullundertøyet på.

Anonymkode: 458b6...599

Skrevet

Jeg jobber hjemmefra så de eneste gangene jeg faktisk er ute på vinteren er når jeg avtaler og skal på cafetreff, rusletur i byen/marka, date, burger king eller lignende sosiale ærend og hengeplasser. Derfor har jeg begynt å bry meg om å ta meg litt bedre ut enn før hvor jeg kun var utendørs på til/fra strektninger jeg ikke hadde avtale om å møte noen på veien uansett

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...