AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #21 Skrevet 15. november 2015 Synes du skal ta opp hodet ditt opp av sandet...!Hvorfor tror du at pappaen ikke er knyttet til barnet på samme måte som deg? Og hvorfor ønsker du at barnet ditt ikke skal ha begge i livet ditt? Du må slutte å tenke på deg selv og begynne å tenke litt mer på barna...!fordi han har jobbet to jobbet, trent med kompiser, ikke vært med på helsestasjonen eller legen, og sovet i et annet rom for å slippe å våkne av babyen sin gråt på natten! Du må få huet ut av rævhølet ditt og ikke dra konklusjoner om ting du ikke aner en dritt om! Anonymkode: f55ad...b78 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #22 Skrevet 15. november 2015 fordi han har jobbet to jobbet, trent med kompiser, ikke vært med på helsestasjonen eller legen, og sovet i et annet rom for å slippe å våkne av babyen sin gråt på natten! Du må få huet ut av rævhølet ditt og ikke dra konklusjoner om ting du ikke aner en dritt om!Anonymkode: f55ad...b78og han kan få se han så ofte han vil! Jeg vil bo 30 min unna, og vil ikke stå i veien for samværet. Anonymkode: f55ad...b78 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #23 Skrevet 15. november 2015 Far kan nekte å skrive under på meklingsattest før han har begynt med fedreukene. Siden det kun er 30 min med tog mellom der du bor nå og barndomshjemnet, får du leie leilighet der du bor nå, ser jeg virkelig ikke avstand/tid argumentet. Anonymkode: 3f49e...ada
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #24 Skrevet 15. november 2015 Jaja...men jeg skrev at det bør være både mamma og pappa DET er jeg enig i. Men slik er det som regel ikke første årene Anonymkode: 8750c...d81
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #25 Skrevet 15. november 2015 Uansett hvor du flytter i landet, så er det vel ingen steder du vil stå først i køen blant arbeidssøkere men en baby ved puppen, en i magen og alene om omsorgen. Lykke til. Tror du kan trenge det. Anonymkode: 8c66d...110 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #26 Skrevet 15. november 2015 Uansett hvor du flytter i landet, så er det vel ingen steder du vil stå først i køen blant arbeidssøkere men en baby ved puppen, en i magen og alene om omsorgen. Lykke til. Tror du kan trenge det. Anonymkode: 8c66d...110Nei, det har du helt rett i. Heldigvis har jeg jobbet i mange år og kan få dagpenger så lenge jeg er uten jobb. Kommer til å søke vikariater og det jeg kan.takk takk. Anonymkode: f55ad...b78 1
aquiz Skrevet 16. november 2015 #27 Skrevet 16. november 2015 fordi han har jobbet to jobbet, trent med kompiser, ikke vært med på helsestasjonen eller legen, og sovet i et annet rom for å slippe å våkne av babyen sin gråt på natten! Du må få huet ut av rævhølet ditt og ikke dra konklusjoner om ting du ikke aner en dritt om!Anonymkode: f55ad...b78Jeg har ikke dratt en eneste konklusjon, men jeg traff tydeligvis en nerve...! Iom at du ber meg om å dra hodet mitt ut av rævhølet mitt som svar. Jeg tar ikke hans parti eller ditt parti, jeg tar partiet til de barna dere valgte å sette på planeten. Fakta er at denne mannen du flytter fra er pappa til barna dine, og faktum er at du må ha noe med mannen å gjøre til den dagen du ligger i graven. Er du smart gjør du det beste ut av situasjonen og ikke etterlater en sti av dritt bak deg, for barna lager sine egne meninger når de blir store uansett hva du måtte si til dem i forkant.Pappaen til barna dine har 50% foreldrerett, dvs han har like mange krav som du har. Du kan ikke få pass til barna uten begges underskrift osv. 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #28 Skrevet 16. november 2015 Helt ærlig, så syns jeg du virker som en drittkjerring som vil flytte. Sånt gjør man bare ikke! Du har valgt å få barn og da tar du dem ikke bare og drar din vei. De har faktisk krav på faren sin. 30 minutter klarer du å pendle hvis det er bare 30 minutter, barna dine derimot vil bruke lengre tid med å kunne pendle og vil ha stor verdi at dere bor i nærheten ved å kunne stikke innom korte turer, å kunne hilse på, ha begge to i nærmiljøet med to åpne hjem til venner. Alt handler ikke om deg mer og det er på tide at du får hodet ut av ræva og oppføre deg som et voksent menneske Anonymkode: 31366...eea
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #29 Skrevet 16. november 2015 er snakk om 30 min med tog. Er for å få større jobbmuligheter. Kanskje du burde spurt hvor langt det var før du dro den konklusjonen at jeg ikke tenker på far?Anonymkode: f55ad...b78Kanskje du burde tenke på barnet dine og slutte å være så jævla egosentrisk? Selvfølgelig burde far få permisjonen sin. At du i det hele tatt vurderer det vitner bare om hvilken person du er. Anonymkode: 31366...eea 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #30 Skrevet 16. november 2015 oj, her har du fått mange sure svar. Du kan kreve hans del av permisjonen ja. End of story. Anonymkode: a68b9...970 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #31 Skrevet 16. november 2015 Nei, det har du helt rett i. Heldigvis har jeg jobbet i mange år og kan få dagpenger så lenge jeg er uten jobb. Kommer til å søke vikariater og det jeg kan.takk takk.Anonymkode: f55ad...b78Det stemmer jo ikke. Du får dagpenger i maks 104 uker, altså to år. Anonymkode: 3f49e...ada
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #32 Skrevet 16. november 2015 Far kan nekte å skrive under på meklingsattest før han har begynt med fedreukene. Siden det kun er 30 min med tog mellom der du bor nå og barndomshjemnet, får du leie leilighet der du bor nå, ser jeg virkelig ikke avstand/tid argumentet. Anonymkode: 3f49e...adaFar trenger ikke å signere meklingsattest. Bare å bestille time. Møter han ikke opp får du likevel meklingsattest. Lykke til. Anonymkode: fc380...0de 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #33 Skrevet 16. november 2015 Det stemmer jo ikke. Du får dagpenger i maks 104 uker, altså to år. Anonymkode: 3f49e...adaHun trenger ikke nødvendigvis dagpenger i 104 uker. Hun har enda permisjon noen mnd. Så vil det om hun ikke får annen jobb være snakk om noen mnd med dagpenger før hun går ut i ny permisjon. Etter denne permisjonen er det ingenting i veien for at hun kan få seg arbeid. Selv ikke forutinntatte arbeidsgivere Hun vil stille likt som andre småbarnsmødre. Anonymkode: fc380...0de 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #34 Skrevet 16. november 2015 Hun flytter jo for å sikre seg høyest mulig barnebidrag. Skjønner dere ikke det? Anonymkode: 4ad20...4ba
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #35 Skrevet 16. november 2015 Hun flytter jo for å sikre seg høyest mulig barnebidrag. Skjønner dere ikke det?Anonymkode: 4ad20...4baJepp. Det er så lukrativt å være alenemor at det veier opp for alt arbeidet med å være alene med to barn under 1 1/2 Anonymkode: fc380...0de 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #36 Skrevet 16. november 2015 Du kan nok få fars permisjon, men et det rett? Tja!Siden det kun er 30 min med tog bør vell du muligens kunne pendle om det er god togforbindelse. Da går det ikke utover barnet på noe måte som om når du flytter. Det vil gå utover samvær med tid med far om du flytter og får permisjonen, men det går utover tid me deg om du får flytter og ikke får permisjonen. 30 min reise vei til jobb er ikke allverden. Ellers lykke tid videre 😀 Anonymkode: 68bf7...a0b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå