Gå til innhold

Hva kan far kreve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er situasjonen: har et barn på 7mnd, far skal egentlig ha permisjon om 1,5mnd men vi har nå bestemt at vi skal flytte ifra hverandre. Jeg er gravid med barn nr to, er 2mnd på vei.

nå vil plutselig far ha permisjonen sin, noe som da betyr at jeg ikke får sett fått felles barn mye da jeg må flytte til en annen by for å søke jobb.

hva har far rett til i denne situasjonen? Er helt fortvilet nå, kan ikke takle tanken å være ifra barnet mitt en hel dag engang.

Anonymkode: f55ad...b78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forresten hatt permisjon med foreldrepenger fram til nå. Og ønsker da å ta over fars permisjon pga samlivsbruddet.

Skrevet

Ved samlivsbrudd sender du bare ett skriv til Nav om at pga samlivsbrudd så skal fars permisjon overføres til deg. Legg ved meklingsattest for sikkerhetsskyld.

Jeg sendte kun ett ett brev med to linjer, ga beskjed til arbeidsgiver. Og hadde dermed hele permisjonen.

Anonymkode: 2e2ba...ae2

• Liker 2
Skrevet

Idiotisk at du flytter til en annen by. Tenker du ikke på far i det hele tatt opp i dette her? 

Anonymkode: 549bb...8fc

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor er det mer viktig at du skal få se barnet enn han? 

• Liker 10
Skrevet

Er 30 min unna med tog.

Skrevet

Ved samlivsbrudd sender du bare ett skriv til Nav om at pga samlivsbrudd så skal fars permisjon overføres til deg. Legg ved meklingsattest for sikkerhetsskyld.

Jeg sendte kun ett ett brev med to linjer, ga beskjed til arbeidsgiver. Og hadde dermed hele permisjonen.

Må ikke far godkjenne det?

Skrevet

Idiotisk at du flytter til en annen by. Tenker du ikke på far i det hele tatt opp i dette her? 

er snakk om 30 min med tog. Er for å få større jobbmuligheter. Kanskje du burde spurt hvor langt det var før du dro den konklusjonen at jeg ikke tenker på far?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det mer viktig at du skal få se barnet enn han? 

Nå har vel TS vært hjemme med dette barnet helt til nå, og derfor vil det selvfølgelig bli ille for barnet å plutselig ikke skulle se mamma omtrent på to Mnd. Man må tenke på hvem barnet er mest knyttet til.

Barnet først, ikke pappa.

Anonymkode: 8750c...d81

• Liker 8
Skrevet

Nå har vel TS vært hjemme med dette barnet helt til nå, og derfor vil det selvfølgelig bli ille for barnet å plutselig ikke skulle se mamma omtrent på to Mnd. Man må tenke på hvem barnet er mest knyttet til.

Neida, men nå er det tross alt hun som flytter og ikke han. 

• Liker 3
Skrevet

er hans leilighet, og vi skal ikke være sammen lengre.

• Liker 3
Skrevet

Må ikke far godkjenne det?

Nei

Bare å skrive ett kort skriv og sende inn til Nav hos deg. Men husk for all del å si i fra til evt arbeidsgiver :)

• Liker 1
Skrevet

Break up med spedbarn og nummer to akkurat ferdig unnfanget og snart passert abortgrensen?

Og du spør om hva far kan kreve? :klo:

• Liker 9
Skrevet

Break up med spedbarn og nummer to akkurat ferdig unnfanget og snart passert abortgrensen?

Og du spør om hva far kan kreve? :klo:

hva er poenget ditt? Abort er 100% uaktuelt.

Skrevet

Du vet jo stengt tatt ingenting om hvorfor ting ble som det ble. Men har du barn selv så vet du godt hvordan dette med tilknytning fungerer.

• Liker 3
Skrevet

Hvem barnet er mest knyttet til? Det bør være både mamma og pappa

Skrevet

selvfølgelig mest meg da far har jobbet og ikke vært mye hjemme med barnet.

• Liker 1
Skrevet

Det er mor som er der hele døgnet. Det vet du godt.

• Liker 2
Skrevet

Synes du skal ta opp hodet ditt opp av sandet...!

Hvorfor tror du at pappaen ikke er knyttet til barnet på samme måte som deg? Og hvorfor ønsker du at barnet ditt ikke skal ha begge i livet ditt? Du må slutte å tenke på deg selv og begynne å tenke litt mer på barna...!

• Liker 5
Skrevet

selvfølgelig mest meg da far har jobbet og ikke vært mye hjemme med barnet.

Det er mor som er der hele døgnet. Det vet du godt.

Jaja...men jeg skrev at det bør være både mamma og pappa :);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...