Gå til innhold

Hvorfor ikke flere drept i Bataclan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan det er mulig at tre terrorister med automatvåpen ikke får drept mer enn 100 personer når 1500 personer er stengt inne i et rom med dem i 2,5 timer. Mange rømte, men likevel.

Hvordan det er mulig at ikke dødstallene er 200, 500, 800?? Ut i fra beskrivelsene skjøt de rett på folkemengden først og beordret folk ned på gulvet. Mange overlevende forteller at folk gjorde som de ble bedt om, de la seg ned og terroristene skjøt visstnok en etter en etter en. De kastet visst også granater/bomber inn i folkemengden.

Jeg legger til: Jeg lurer på hvorfor dødstallene ikke er høyere, jeg mener ikke at dødstallene er for lave!!

Anonymkode: 6f728...09d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes bilder av hvordan rommet ser ut. Ser at det er flere etasjer og sånn. Vil anta at det er god mengde med nødutganger i et slikt lokale som i tilfelle brann (eller her, terror), og det vil nok bidra til at mange kommer seg raskt ut. Det er strenge krav til sikkerhet på slike steder. 

Jeg må innrømme jeg lurer litt på hvordan de kom seg inn, men jeg vil vel anta at de har plaffet ned vakter for å ha kommet inn. Det er rart å tenke på, men tenk på hvor mange flere som kunne dødd om de hadde kommet seg inn på fotballkampen? Eller om den bilen med mannen som ble arrestert uken før hadde kommet seg frem (han med våpen, bomber og strengstoff). De hadde egentlig billett til fotballkampen.

Tenk, det kunne gått enda så mye verre.

Anonymkode: 8730c...b96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...