Gå til innhold

Vekttap....NEI DA!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest feitebolla

Nå har jeg trent regelmessig i 1 mnd.

Men har jeg gått ned noe i vekt? PØH!

Står på stedet hvil!

Har gått ca 3 ganger i uka og utført styrketrening hjemme.

Vet hvordan jeg trener for å si det sånn :roll:

Hvor lang tid skal dette ta da?

Mister snart all motivasjon her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skulle ta en titt på kostholdet ditt i tillegg? For å gå ned i vekt er det nødvendig å innta færre kalorier enn du forbruker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du så fort at du blir svett og får høyere puls? Hvor lenge går du hver gang?

Forsøk å skrive ned alt du spiser i en uke. Regn gjerne ut kalorier også, så ser du omtrent hva du får i deg, sånn at du vet om du må stramme inn litt mer. Antar at du har kutta ut brus og gotteri allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feitebolla
Går du så fort at du blir svett og får høyere puls? Hvor lenge går du hver gang?

Forsøk å skrive ned alt du spiser i en uke. Regn gjerne ut kalorier også, så ser du omtrent hva du får i deg, sånn at du vet om du må stramme inn litt mer. Antar at du har kutta ut brus og gotteri allerede?

Jada, jeg har kutta ut all brus og godteri.

Går ca en halvtime hver gang og svetten renner, og pulsen slår. ;)

Når jeg kommer hjem fra gå turen trener jeg styrke i ca 20 min.

Spiser ganske lite men ofte også :-?

Merkelig det her... Kjedelig også.

Takker for svar forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du gjør det meste riktig da. Regner med du har kontroll på hva du spiser også, sånn at det lille du spiser ikke er fullt av fett og sukker?

Har ikke noe bedre råd å komme med, men uansett om du går ned i vekt eller ikke så lever du i alle fall et sunnere liv. Ønsker deg lykke til vidre, og håper vekta rikker seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest feitebolla
Høres ut som om du gjør det meste riktig da. Regner med du har kontroll på hva du spiser også, sånn at det lille du spiser ikke er fullt av fett og sukker?

Har ikke noe bedre råd å komme med, men uansett om du går ned i vekt eller ikke så lever du i alle fall et sunnere liv. Ønsker deg lykke til vidre, og håper vekta rikker seg etterhvert.

Ugh...tja er litt inn i hva som er usunt og sunt ja.

Kunne vel lært litt mer om det da :-?

Får nå se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente i mange år jeg før jeg gikk ned noe som helst. Når jeg forstod at det var kostholdet jeg måtte gjøre noe med gik jeg ned 13 kilo.

Det sies at for å gå ned i vekt er kosthold og trening viktig, i forholdet 70/30 da sier det seg selv at kostholdet er det viktigste !

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh...tja er litt inn i hva som er usunt og sunt ja.

Kunne vel lært litt mer om det da :-?

Ofte tenker man ikke på hvor stor forskjell det er på antall kalorier i ulike typer mat. To middager, du blir mett av begge, den en er kjempesunn og den andre legger du heller på deg av. Det er derfor man anbefales å skrive ned hva man spiser og regne ut kalorier. Ikke fast, men i en kort periode for å få en vekker på hva man faktisk putter i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lest at når man skal slanke seg, setter igang med trening og ikke har gjort det på en stund kan du oppleve at vekta kan stå stille i opp til 2mnd. Med styrketrening får du mer muskler og mindre fett. fett tar mer plass en muskler. Har du merket at buksene sitter bedre kanskje?

Stod stille selv lenge. Men så bytta jeg på rekkefølgen med styrketrening og kondisjonstrening. Det hjalp. og kikka litt mer på kostholdet mitt. Har fått mer muskler og gått ned masse cm.

Ta litt lett oppvarmin 10 min, så kjører du styrke og tilslutt tar du deg en gåtur :) Da får du best effekt av styrketreninga di...

Men hold ut. Resultatene kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned er ikke så mye.

Du kan jo f.eks. melde deg på et Grete Roede-kurs - det er, såvidt jeg vet, sunt og effektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
trodde man sku gå opp ivekt jeg når man trente' date=' med tanke på musklene man bygger?[/quote']

Ja og nei. Det der er vel for de fleste normale mennesker med normalt nivå på treningen og vanlig kosthold stort sett en av de seiglivete mytene. Du GÅR opp i vekt av å bygge muskler, men selv kroppsbyggere klarer stort sett ikke å gå opp mer enn maks TO KG ren muskelmasse pr år...(så for de fleste dreier det seg om mye mindre enn det, selv om man ikke skal kimse av effekten det har på kropp og helse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...