AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Somaliere, vietnamesere, pakistanere etc? hvilket land kommer de fra, de som er mest integrerte her i landet?? Anonymkode: 50828...f62 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Jeg har best erfaring med innvandrere fra Sri Lanka, Kina, Korea og India. Hardt arbeidende, holder seg i stor grad unna trøbbel, tar skole og det å lære språket alvorlig.Dårligst erfaring med innvandrere fra Somalia, Afghanistan og Iran. Dette er mine subjektive opplevelser dog. Anonymkode: 1bc74...5c2 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Tamilske, uten tvil. Anonymkode: 8a254...908
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Svensker :D Anonymkode: 9d923...ace 2
Djungelvrål Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Bosniere og kinesere, Afrikanere, Irakere, afganere og arabere er de som er minst villige til å la seg integrere. Dette henger sammen med at de fordømmer vestlig levesett.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #6 Skrevet 15. november 2015 Bosniere og kinesere, Afrikanere, Irakere, afganere og arabere er de som er minst villige til å la seg integrere. Dette henger sammen med at de fordømmer vestlig levesett. Les tråden på nytt. Ikke rart du svarer slik når du er så mot innvandrere. Spørsmålet var mest INTEGRERT. Anonymkode: b1877...5dc 3
King in the North Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 (endret) Somaliere, vietnamesere, pakistanere etc? hvilket land kommer de fra, de som er mest integrerte her i landet?? Anonymkode: 50828...f62Sverige, hvor ellers? Endret 15. november 2015 av King in the North 2
Djungelvrål Skrevet 15. november 2015 #8 Skrevet 15. november 2015 Les tråden på nytt. Ikke rart du svarer slik når du er så mot innvandrere. Spørsmålet var mest INTEGRERT.Anonymkode: b1877...5dcIgjen...i mine øyne bosniere og kinesere. Hva er det du ikke skjønner?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #9 Skrevet 15. november 2015 Igjen...i mine øyne bosniere og kinesere. Hva er det du ikke skjønner? Igjen. Du har jo bare en haug av kommaer der???? Anonymkode: b1877...5dc 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #10 Skrevet 15. november 2015 Svenskene og danskene, selvsagt. Anonymkode: 58d60...f20 1
tnh Skrevet 15. november 2015 #11 Skrevet 15. november 2015 (endret) Jøder, vest-europeere, nord-amerikanere, koreanere, australiere og japanere. Endret 15. november 2015 av tnh
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #12 Skrevet 15. november 2015 Jøder, vest-europeere, nord-amerikanere, koreanere, australiere og japanere.det er jo nesten ingen koreanere i Norge bortsett fra de som ble adoptert Anonymkode: 50828...f62 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #13 Skrevet 15. november 2015 Hva legger man i integrering? At man jobber? Lever vestlig? Har norske venner? Av de jeg kjenner som er utlendinger, og jobber, er økonomiske selvstendige, har norske venner (i tillegg til andre selvfølgelig) så er det en god blanding. Bosniere, svensker, thai, somaliere (faktisk, folk dømmer ofte dem), indere, polakker. Ja sikkert flere også. Anonymkode: b8553...321
Djungelvrål Skrevet 15. november 2015 #14 Skrevet 15. november 2015 Hva legger man i integrering? At man jobber? Lever vestlig? Har norske venner? Av de jeg kjenner som er utlendinger, og jobber, er økonomiske selvstendige, har norske venner (i tillegg til andre selvfølgelig) så er det en god blanding. Bosniere, svensker, thai, somaliere (faktisk, folk dømmer ofte dem), indere, polakker. Ja sikkert flere også. Anonymkode: b8553...321Det er kanskje fordi bare 34% av dem jobber! 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #15 Skrevet 16. november 2015 Som regel asiatere som kinesere og indere. Sør-Koreanere og tamiler er som regel også arbeidende og står på for å gi noe tilbake til samfunnet. Japanere, selv om mitt inntrykk er at det ikke er så mange av dem i Norge på fast basis. Anonymkode: 0b85a...e3f 1
Okapi Skrevet 16. november 2015 #16 Skrevet 16. november 2015 Dansker, helt klart. Svenskene er jo tydelig veldig svenske og henger i svenske miljøer, men danske glir ubemerket inn.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #17 Skrevet 16. november 2015 Utover de vestlige stiller jeg meg bak det flere her sier. Kinesere, indere og srilankere har faktisk høyere valgdeltakelse, høyere utdannelse og begår mindre kriminalitet enn etniske nordmenn. Det er vel brukbare indikatorer på at de integrerer seg godt, med mindre det beste målet på god integrering er å ligge nøyaktig på gjennomsnittet. Jeg har heller ikke sett dem kreve særlig spesialbehandling, og selv om de utøver sin egen kultur gjør de det på en helt fredelig og vennlig måte. Jobber og står på på jobb og er vennlige og gode naboer på privaten. Bare godt å si om både kinesere, indere og srilankere (som stort sett er tamiler her til lands).De fleste vestlige innvandrere klarer seg utvilsomt også godt, og kulturelt kan man vel kanskje si at de glir enda bedre inn. Bare antar det sier seg selv, og det er en langt mindre jobb for dem, så de som imponerer meg mest er de overnevnte. Anonymkode: eaa17...4db 1
WubWub Skrevet 16. november 2015 #18 Skrevet 16. november 2015 (endret) Har lest at innvandrere fra Nederland og Tyskland er de som integrerer seg best i lokalsamfunnene de flytter til og at de er netto gevinst for staten økonomisk. De blir beskrevet som ressurssterke og med bra arbeidsmoral. Når det kommer til de innvandrere som har lavest arbeidsdeltakelse og som benytter seg mest av trygdeordninger så ligger somaliere , syrere og irakere i bunnsjiktet ifølge SSB.Ifølge SSB er faktisk alle ikke-vestlige innvandrere netto tap for staten og det brukes milliarder av penger på disse gruppene. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/09/07/181537/hver-somalier-koster-staten-9-millioner-kroner Endret 16. november 2015 av WubWub
Gjest bruker83924 Skrevet 16. november 2015 #19 Skrevet 16. november 2015 Jeg er veldig uenig med de som sier svensker. Jobber/tar utdanning innen en bransje med en god del svensker, og jeg har helt motsatt erfaring. Ja, de er kjempe hyggelige og serviceinnstilte, flink i sitt arbeid. Men på fritiden er de mye vanskeligere å komme inn på, da de kun skal henge med andre svensker. Svært lite intressert i å bli kjent med nordmenn, og kjenner et fåtall som har lagt om språket. Har blant annet en venninne som studerer i Sverige, hun snakker og skriver svensk når hun er der.Jeg er enig i dansker, indere, britiske, tyskere, og polske er flinke til å intrigrere seg.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #20 Skrevet 16. november 2015 Svensker :DAnonymkode: 9d923...aceDe behersker ikke språket ;) Anonymkode: 3353a...b89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå