Gå til innhold

Ensom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror mange ensomme ikke er flinke nok til å spørre folk om de vil finne på noe og at de henger seg for mye opp i gamle venner de har vokst fra i stedet for å finne nye venner. 

Om man er ensom så må man nesten ta litt initiativ selv og ikke bare satse på at andre skal invitere en med på ting.

Har du lest tråden eller? Ts skriver jo at hun ønsker tips til hvordan komme i kontakt med folk. Altså tar hun initiativ.

Du kan jo komme med noen tips selv,for jeg får i hvert fall ikke inntrykk av at ts sitter og venter på invitasjoner.

Anonymkode: 032bb...6bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror mange ensomme ikke er flinke nok til å spørre folk om de vil finne på noe og at de henger seg for mye opp i gamle venner de har vokst fra i stedet for å finne nye venner. 

Om man er ensom så må man nesten ta litt initiativ selv og ikke bare satse på at andre skal invitere en med på ting.

Jeg tar ofte kontakt med de få som jeg kjenner som bor i nærheten. Og jeg tar jo initiativ med mennesker jeg kjenner, men jeg lagde denne tråden for å lettere komme i kontakt med nye mennesker.

Siden jeg som sagt ikke har så mange venner/bekjente lenger som jeg kan finne på ting med, og at jeg sliter med å finne situasjoner hvor jeg kan ta kontakt.

Anonymkode: f333b...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest tråden eller? Ts skriver jo at hun ønsker tips til hvordan komme i kontakt med folk. Altså tar hun initiativ.

Du kan jo komme med noen tips selv,for jeg får i hvert fall ikke inntrykk av at ts sitter og venter på invitasjoner.

Anonymkode: 032bb...6bc

Tusen takk, det er helt sant! Jeg sitter ikke og venter, jeg tar kontakt med de jeg faktisk kjenner, og prøver å få tips og råd til å få kontakt med nye mennesker. :) Jeg forventer ikke at dette kommer av seg selv, men alle som har vært i denne situasjonen vet nok at det er vanskelig å bygge opp ett nettverk fra nærmest ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har egentlig ikke noen gode råd, da jeg også er uten venner. Jeg ble rådet å melde meg som frivillig i ulike aktiviteter. Det var et godt råd, har vert med på flere festivaler og storkost meg. Det har imidlertid ikke ført med seg vennskap fordi jeg er noen år eldre enn de jeg jobbet med.

Anonymkode: 313ea...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det endel av dere skriver,er ikke lett å føle seg så alene... Jeg er 33 og bor i trøndelag,hadde vært hyggelig hvis noen her har lyst på kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har egentlig ikke noen gode råd, da jeg også er uten venner. Jeg ble rådet å melde meg som frivillig i ulike aktiviteter. Det var et godt råd, har vert med på flere festivaler og storkost meg. Det har imidlertid ikke ført med seg vennskap fordi jeg er noen år eldre enn de jeg jobbet med.

Huff, håper det ordner seg or deg! Hvilke type aktiviteter var det og hvor gamle var de som deltok? 

Bare å fortsette å prøve, stå på :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper det ordner seg or deg! Hvilke type aktiviteter var det og hvor gamle var de som deltok? 

Bare å fortsette å prøve, stå på :)

TS

jeg var med på et par skikkelig kule mat/drikke/musikkfestivaler. Traff masse hyggelige folk, mange som netopp hadde flyttet hit av ulike årsaker og noen som samlet på bransjeerfaring. Fikk gjøre mange forskjellige ting, salg, servering, rigging og rydding. Var virkelig kjekt å være med i et team som fikk ting gjort og som sagt - de aller fleste var skikkelig kjekke. De som deltok var mellom 18-25 år.

jeg burde nok heller være på jazz eller visefestivalee for å treffe folk på min egen alder men sånt er ikke helt min stil :-) sikkert mye av grunnen til at jeh ikke har så mye venner også - jeg er litt ute av sync med mine jevnaldrende.

håper det order seg for deg også - viktigste er å bli med på ting. Føles ofte litt rart og sært å gå alene på ting men som oftest er det andre som også kommer alene. Og selv om det ikke kommer vennskap ut av det så er det jo hyggelig å treffe andre den stunden det varer. 

Har også meldt meg inn i røde kors forresten. De har aktiviteter der hvor vi hjelper vanskeligstilte barn og innvandrerkvinner. Det føles også veldig meningsfullt, selv om jeg heller ikke (ennå) har truffet noen som jeg er sammen med utenom disse aktivitetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var med på et par skikkelig kule mat/drikke/musikkfestivaler. Traff masse hyggelige folk, mange som netopp hadde flyttet hit av ulike årsaker og noen som samlet på bransjeerfaring. Fikk gjøre mange forskjellige ting, salg, servering, rigging og rydding. Var virkelig kjekt å være med i et team som fikk ting gjort og som sagt - de aller fleste var skikkelig kjekke. De som deltok var mellom 18-25 år.

jeg burde nok heller være på jazz eller visefestivalee for å treffe folk på min egen alder men sånt er ikke helt min stil :-) sikkert mye av grunnen til at jeh ikke har så mye venner også - jeg er litt ute av sync med mine jevnaldrende.

håper det order seg for deg også - viktigste er å bli med på ting. Føles ofte litt rart og sært å gå alene på ting men som oftest er det andre som også kommer alene. Og selv om det ikke kommer vennskap ut av det så er det jo hyggelig å treffe andre den stunden det varer. 

Har også meldt meg inn i røde kors forresten. De har aktiviteter der hvor vi hjelper vanskeligstilte barn og innvandrerkvinner. Det føles også veldig meningsfullt, selv om jeg heller ikke (ennå) har truffet noen som jeg er sammen med utenom disse aktivitetene. 

Tusen takk for svar! Kanskje dette er noe jeg kan prøve meg på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som kan komme med tips/råd? Dette er helt forferdelig! Jeg bor på en ganske liten plass, og klarer heller ikke å finne organisasjoner o.l. som jeg interesserer meg for.. :( 

Skal på et arrangement nært juletiden med den ene venninna jeg har, tror dere kanskje det er mulig å innlede en samtale der? Så på facebook at mange jeg vet hvem er skal dit, men blir det rart å gå opp til noen og begynne å snakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...