Gå til innhold

Ensom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er utrolig ensom. Jeg er ung, men har mistet mitt sosiale nettverk. Jeg har rett og slett nesten ingen venner lenger, og det føles ikke så bra. Jeg har kjæreste, men det blir liksom ikke helt det samme. Jeg trenger jo venner også! Dette høres kanskje dumt eller desperat ut, men finnes det noen slags tinder for venner? Haha!

Eller eventuelt tips til å komme i kontakt med andre mennesker på rundt samme alder? Jeg er 19, så alt fra 17 til 25 er supert. Jeg går ikke skole, jeg jobber, men det er ingen på min alder på arbeidsplassen.

Skole er kanskje den enkleste plassen å få venner, så jeg blir litt rådvill. Blir evig takknemlig for alle tips og råd jeg kan få, fordi dette føles ikke bra i det hele tatt.

Anonymkode: f333b...b6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med å gjenopprette kontakten med dine gamle venninner? hvis mulig da

Anonymkode: 22fb2...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor langt nord.

Det med gamle venninner har jeg prøvd, men de fleste har på en måte fortsatt livet "uten meg" etter jeg sluttet på skolen. Noe som er forståelig. Ha prøvd en del, men det har jeg egentlig gitt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :)

Skulle gjerne funnet på noe med deg, men du bor litt for langt unna. Tror kanskje det er en side som heter "Aktivitetsvenner" eller noe på nett, der man kan finne andre som har lyst til å finne på noe. Du kan jo prøve å søke det opp:)

Anonymkode: cd65f...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du :)

Skulle gjerne funnet på noe med deg, men du bor litt for langt unna. Tror kanskje det er en side som heter "Aktivitetsvenner" eller noe på nett, der man kan finne andre som har lyst til å finne på noe. Du kan jo prøve å søke det opp:)

Anonymkode: cd65f...bcb

Tusen takk for tips! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gir like lite av deg selv i det virkelige liv som det du gjør i denne tråden, så forstår jeg hvorfor du er ensom.

Du sier ikke et ord om interesser, hvor du bor, sivilstand,liker du å reise, osv. Du sier ikke et pip om noen av disse tingene og da er det ikke lett for folk å komme med forslag heller.

Det holder ikke å sitte på gjerdet å rope: Flere? Du må by på deg selv.

Anonymkode: 9d865...c1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om du sier hvor du er fra så kanskje du finner noen på forum som bor i samme by og kan finne på noe? :)
Uansett, viktig å gripe alle muligheter du ser til å bli kjent med mennesker, og å gi litt f.. om noen avviser deg. Folk er for sjenert og naiv og tror at alle har masse venner. Men egentlig tror jeg det er veldig mange som ikke har venner til fritiden, og som sitter inne i hvert sitt hjem og lengter etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gir like lite av deg selv i det virkelige liv som det du gjør i denne tråden, så forstår jeg hvorfor du er ensom.

Du sier ikke et ord om interesser, hvor du bor, sivilstand,liker du å reise, osv. Du sier ikke et pip om noen av disse tingene og da er det ikke lett for folk å komme med forslag heller.

Det holder ikke å sitte på gjerdet å rope: Flere? Du må by på deg selv.

Anonymkode: 9d865...c1d

Nei, fordi kvinneguiden ikke er plassen for "kontaktannonser". Derfor blir disse tingene ganske uviktige, tenker i alle fall jeg. Denne tråden er ment som en plass jeg forhåpentligvis kan få noen gode råd til å skaffe meg venner/et nettverk.

Jeg klarer så klart å føre normale samtaler i det virkelige liv, jeg trenger bare hjelp til å faktisk komme i kontakt med noen, så jeg har en sjanse. Jeg har null nettverk nå, og det å få seg venner når man ikke går skole eller har andre venner, er veldig vanskelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om du sier hvor du er fra så kanskje du finner noen på forum som bor i samme by og kan finne på noe? :)
Uansett, viktig å gripe alle muligheter du ser til å bli kjent med mennesker, og å gi litt f.. om noen avviser deg. Folk er for sjenert og naiv og tror at alle har masse venner. Men egentlig tror jeg det er veldig mange som ikke har venner til fritiden, og som sitter inne i hvert sitt hjem og lengter etter det. 

Hehe, takk for tips. Men hva mener du, gå bort til en komplett fremmed på gata og prøve å få kontakt? Jeg kan godt være den første som tar kontakt, men jeg synes ikke det er så mange naturlige settinger jeg får sjansen til dette.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i akkurat den samme situasjonen som deg når jeg flyttet til samboeren min sin hjemby, hvor jeg ikke kjente en eneste sjel, utenom han. Jeg begynte å jobbe et sted hvor alle kollegaene mine gjerne var 40+ og jeg som 20 kunne fint snakke med dem på jobb, men vi var rett og slett så langt fra hverandre i livet at å "henge" på fritiden ikke ville fungert.

Nå skriver du ikke noe om hvorfor du har mistet ditt sosiale nettverk. Har du flyttet? Har det oppstått krangler? Dette gjør det litt vanskeligere å svare på, for om du allerede "kjenner halve byen" men ikke har noe ordentlige venner er jo det en litt annerledes situasjon enn om du ikke kjenner en eneste person som du kunne tenke deg å være venner med.

Det jeg gjorde var å bli kjent med kjærestene til kompisene til samboeren min. På den måten følte jeg at jeg ikke "stjal" noen av hans venner, men samtidig ble kjent med folk på en naturlig måte. Vi inviterte feks til fors en helg, og sånn møtte jeg en av mine nå nærmeste venner. Rett og slett fordi samboer spurte en kompis om han og dama ville komme over. Er det noe mulighet for deg TS? :)

Ellers er det familien til samboeren min. Han har to søsken som begge har samboer igjen. De ønsket jo å bli kjent med meg også og det var naturlig å invitere dem på spillekveld eller lignende. Sånn ble jeg venner med dem på et nivå hvor jeg ikke "trenger" at samboer er hjemme for å invitere de over.

Jeg syntes det er skikkelig kleint å begynne med en aktivitet for å få venner. Som å begynne med en organisert aktivitet fordi jeg har deltatt på sånne ting tidligere og da gjerne hatt med meg en venn, og opplevd at det er svært få som drar alene. 

Jeg har også prøvd aktivitetsvenner, men føler det er for lite folk på min alder som er aktive der. Har snakket litt med noen, men har fort kun blitt med småpraten.

En venninne av meg som flyttet til en ny by lagde seg tinder og søkte på jenter. Hun skrev i profilteksten at hun hadde kjæreste og var på utkikk etter venner. Hun har fortalt at hun opplevde at mange jenter gjorde det samme, så kanskje det kan være en ide? :) 

Lykke til Ts!

Endret av heidifrøkna
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i akkurat den samme situasjonen som deg når jeg flyttet til samboeren min sin hjemby, hvor jeg ikke kjente en eneste sjel, utenom han. Jeg begynte å jobbe et sted hvor alle kollegaene mine gjerne var 40+ og jeg som 20 kunne fint snakke med dem på jobb, men vi var rett og slett så langt fra hverandre i livet at å "henge" på fritiden ikke ville fungert.

Nå skriver du ikke noe om hvorfor du har mistet ditt sosiale nettverk. Har du flyttet? Har det oppstått krangler? Dette gjør det litt vanskeligere å svare på, for om du allerede "kjenner halve byen" men ikke har noe ordentlige venner er jo det en litt annerledes situasjon enn om du ikke kjenner en eneste person som du kunne tenke deg å være venner med.

Det jeg gjorde var å bli kjent med kjærestene til kompisene til samboeren min. På den måten følte jeg at jeg ikke "stjal" noen av hans venner, men samtidig ble kjent med folk på en naturlig måte. Vi inviterte feks til fors en helg, og sånn møtte jeg en av mine nå nærmeste venner. Rett og slett fordi samboer spurte en kompis om han og dama ville komme over. Er det noe mulighet for deg TS? :)

Ellers er det familien til samboeren min. Han har to søsken som begge har samboer igjen. De ønsket jo å bli kjent med meg også og det var naturlig å invitere dem på spillekveld eller lignende. Sånn ble jeg venner med dem på et nivå hvor jeg ikke "trenger" at samboer er hjemme for å invitere de over.

Jeg syntes det er skikkelig kleint å begynne med en aktivitet for å få venner. Som å begynne med en organisert aktivitet fordi jeg har deltatt på sånne ting tidligere og da gjerne hatt med meg en venn, og opplevd at det er svært få som drar alene. 

Jeg har også prøvd aktivitetsvenner, men føler det er for lite folk på min alder som er aktive der. Har snakket litt med noen, men har fort kun blitt med småpraten.

En venninne av meg som flyttet til en ny by lagde seg tinder og søkte på jenter. Hun skrev i profilteksten at hun hadde kjæreste og var på utkikk etter venner. Hun har fortalt at hun opplevde at mange jenter gjorde det samme, så kanskje det kan være en ide? :) 

Lykke til Ts!

Tuuusen takk for utfyllende svar! Jeg er jo egentlig veldig sosial, og går snart på veggen, hehe...

Jeg bor dessverre med foreldrene mine fremdeles på grunn av sparing til egenkapital, så kan ikke invitere til vors eller fest :( 

Vel, det som egentlig skjedde var dette: Alle jeg gikk skole med frem til 10. Klasse for det meste har flyttet vekk. Ene bestevenninna mi har rotet seg borti dop, så hun er dessverre kuttet ut av livet mitt. Hun andre er den eneste vennen min som nevnt i hovedinnlegget. 

På videregående gikk jeg i en veldig liten klasse med kanskje 10-15 stk, og hele greia er litt komplisert. Skal prøve å ikke gjøre dette så gjenkjenbart, hehe.

Hun ene er jeg på en veldig god fot med, men hun har etablert seg veldig her i livet og gjør ikke så mye annet enn å være med typen eller jobbe. Prøver å ta kontakt av og til, men gir egentlig opp. Hun sier at vi må finne på noe og at hun savner meg, men kan aldri når jeg prøver å foreslå dager/ting å gjøre.

Og de 2 andre i klassen jeg faktisk kunne klassifisere som venner (var med på fritiden) har jeg et anspent forhold til. Hun ene gjorde noe ganske forferdelig jeg ikke vil oppgi her i fare for å bli gjenkjent, så hun snakker jeg ikke med lengre. Og hun andre er bestevenninna hennes, så det er egentlig veldig anspent i det store og det hele, selv om vi egentlig var gode venner. 

Alle de andre bekjente jeg hadde møtte jeg gjennom disse vennene på fester jeg ble invitert til o.l., men nå som jeg ikke omgås dem lenger er det vanskelig. Dette er ganske innvikla og langt, men forhåpentligvis forståelig :fnise:

Typen har vel egentlig kun 1 venn jeg vet har dame, men det kunne kaaanskje gått an? Skal snakke med ham i morgen! Igjen, tusen takk, alt av tips og råd hjelper, og det betyr mye at du tok deg tiden til å svare meg :blomst:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en hobby du liker eller kan tenke deg å forsøke ut. 
Dansing gir mulighet til å starte samtalen, og man møtes jevnlig slik at det er mulig å spørre om noen blir med på noe etter dagens dansetime/kurstime. 
Treningssenteret etter en gruppetime. Ofte er det pauser og mulighet for å komme i kontakt med folk der. 
Det er mulig på slike måter. 
Eventuelt kan du gå ut på ett rolig utested og henge litt. Har opplevd at folk kommer bort og snakker, spør om alt går bra, om jeg er alene/ensom, om jeg vil være med på biljard og lignende. I do-kø er også ett flott sted å bli kjent med folk. Noen ganger ender man med å finne en grei kjemi og blir venner for kvelden og eventuelt får en ny venn på facebook og kan ta det derfra. 

Er fortsatt spent på hvor du bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn en hobby du liker eller kan tenke deg å forsøke ut. 
Dansing gir mulighet til å starte samtalen, og man møtes jevnlig slik at det er mulig å spørre om noen blir med på noe etter dagens dansetime/kurstime. 
Treningssenteret etter en gruppetime. Ofte er det pauser og mulighet for å komme i kontakt med folk der. 
Det er mulig på slike måter. 
Eventuelt kan du gå ut på ett rolig utested og henge litt. Har opplevd at folk kommer bort og snakker, spør om alt går bra, om jeg er alene/ensom, om jeg vil være med på biljard og lignende. I do-kø er også ett flott sted å bli kjent med folk. Noen ganger ender man med å finne en grei kjemi og blir venner for kvelden og eventuelt får en ny venn på facebook og kan ta det derfra. 

Er fortsatt spent på hvor du bor. 

Takk for alt av tips! Det hjelper veldig på :) Bor laaangt oppi nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du bor langt nord, har det på så og si helt samme måte! Har ganske mange venner i hjembyen min, men har nesten ikke blitt kjent med noen på studiestedet jeg har flyttet til, og de jeg har blitt kjent med er helt ulike meg.. så ender opp med å dra mye hjem(var mye på studiestedet mitt i starten, men det hjalp ikke) Er 19 selv, men bor desverre langt ifra nord.

Har ikke noen tips utenom det som allerede er skrevet, men ville bare ønske deg masse lykke til, håper det ordner seg for deg! :)

Anonymkode: 6d83f...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du bor langt nord, har det på så og si helt samme måte! Har ganske mange venner i hjembyen min, men har nesten ikke blitt kjent med noen på studiestedet jeg har flyttet til, og de jeg har blitt kjent med er helt ulike meg.. så ender opp med å dra mye hjem(var mye på studiestedet mitt i starten, men det hjalp ikke) Er 19 selv, men bor desverre langt ifra nord.

Har ikke noen tips utenom det som allerede er skrevet, men ville bare ønske deg masse lykke til, håper det ordner seg for deg! :)

Anonymkode: 6d83f...6f6

Ja, det var veldig synd! Tusen takk, håper det ordner seg for deg også :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange ensomme ikke er flinke nok til å spørre folk om de vil finne på noe og at de henger seg for mye opp i gamle venner de har vokst fra i stedet for å finne nye venner. 

Om man er ensom så må man nesten ta litt initiativ selv og ikke bare satse på at andre skal invitere en med på ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...