Gå til innhold

Må du spare opp penger til julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan du bare kjøpe dem av inneværende lønningen når du er ute å handler gavene?

Anonymkode: f0f17...7a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøper dem av inneværende lønn, får jo litt mer utbetalt i desember også. og så går det fort litt mindre på sparekonto i desember.

Skrevet

Det er jo lett å planlegge å kjøpe julegaver, men har alltid godt med penger på kontoen, så jeg trenger aldri å spare. Dessuten kjøper jeg ikke så mange gaver, bare til familie.

Skrevet

Nei, egentlig ikke. Jeg jobbet en del i sommer og har hatt litt ekstra på kontoen siden. Så i år trenger jeg ikke å spare. Men hvis jeg hadde brukt de eksta pengene til noe annet, så måtte jeg nok kanskje spart litt i månedene før jul. 

Skrevet

På en måte gjør jeg jo det (sparer opp til julegavene altså), men gjør det ved å kjøpe julegavene gjennom hele året slik at ikke alle julegavene må kjøpes i første halvdel av desember når alt er på sitt dyreste.

• Liker 2
Skrevet

Eller kan du bare kjøpe dem av inneværende lønningen når du er ute å handler gavene?

Anonymkode: f0f17...7a0

Kjøper alt på kredittkort, og betaler på neste lønning. Kunne fint betalt dem på inneværende lønn, men takker ikke nei til kredittkortenes diverse bonusordninger. Gavene kjøper jeg gjennom hele året når jeg ser noe som kan passe til den enkelte.

Anonymkode: 2fb4f...7ed

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg har ikke så mange jeg trenger å kjøpe gave til så for meg så holder lønninga. Kjøper bare til foreldre og bror. Men dersom lønninnga av en eller annen grunn ikke skulle ha holdt så har jeg alltid sparekontoen jeg kan ta av.

Skrevet

Nå handler jeg litt gjennom hele året, da tar jeg av lønna. Så dyre gaver kjøper jeg uansett ikke at det er et problem. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

Jeg sparer alltid, ikke spesifikt til julegaver, men til alt mulig jeg måtte trenge i fremtiden. Kunne definitivt ikke handlet alle julegavene på én utbetaling (student med liten deltidsjobb), men jeg sprer uansett gavehandlingen utover noen måneder slik at det meste kan gå fra lønnskonto likevel. Og sørger for å alltid ha tilsvarende flere månedslønner på sparekonto slik at jeg har penger i bakhånd hvis jeg får lyst å kjøpe en dyrere gave til samboer eller hvis mobiltelefonen plutselig ryker 10. desember.

Anonymkode: 3d679...0f9

Skrevet

I år har jeg måttet legge av litt hver måned med tanke på julegavene ja, for i år har jeg blitt arbeidsledig. 

Anonymkode: 91cec...588

Skrevet

Jeg setter ikke av penger spesifikt til julegaver, men jeg har en liten forbruksbuffer. Setter inn litt ekstra av lønna sånn at jeg kan kjøpe noe jeg har lyst på, eller slik at jeg føler meg trygg på at jeg kan takle en uforutsett regning. I november og desember pleier jeg ikke å bruke noe særlig på meg selv, så jeg merker ikke julegavene så veldig godt. Nå skal det sies at jeg hadde veldig dårlig råd tidligere, så jeg har blitt vant til å planlegge julegaver. 

Skrevet

Ja jeg gjør det. Men nå har omtrent hele familien bursdag i både november og desember, så det blir jo rundt 30 pakker uansett hvordan jeg ser på det.

Skrevet

Kjøper få julegaver og har alltid en buffer på konto, så det har aldri vært noe problem

Anonymkode: fa7cd...87f

Skrevet

Må bruke pengene jeg får til bursdagen i november. Ganske weird. Har bursdag, får penger, bruker pengene på å kjøpe gaver til andre istedet for å kjøpe meg noe jeg ønsker meg til bursdagen.

Anonymkode: 539ab...d83

Skrevet

Nei. Kjøper få gaver, får få gaver.

Egentlig kunne jeg tenkt meg å slippe hele gavestyret, vi kunne heller sittet rundt treet og byttet penger.

Skrevet

I år har jeg ikke råd til gi kjøpte gaver.. 

Heldigvis har jeg et garnlager så det blir sokker/votter/luer som blir til.

kjipt at det er sånn, men samtidig litt godt å slippe styret med å fly i butikken.

Anonymkode: ab32d...980

Skrevet

Det står ikke på pengene men heller hva jeg skal kjøpe...

Skrevet

Sparer ikke opp til julegaver nei. Men har et budsjett jeg holder meg til. Kjøper ikke særlig dyre gaver.

Anonymkode: 9c403...938

Skrevet

Nå lager jeg de fleste av mine gaver selv(student), men må både av hensyn til tiden det tar og økonomi(selv om det er billigere enn å kjøpe) begynne i august. Kan begynne i september, men jeg liker å ha desember julegave-fri så langt som mulig. Kan jeg se på alle de andre som løper rundt i halv-panikk :fnise:

Anonymkode: 4dacc...483

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...