Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge denne artikkelen i BA i dag, så må Haukeland Universitetssykehus skifte navn.

Det vil koste de mellom 20 og 25 millioner kroner å skifte ut skilt og annet.

"- Dette er penger som heller skulle vært brukt på pasientene, sier informasjonsdirektør i Helse Bergen, Mona Høgli til nrk.no."

Jeg synes det er helt horribelt, og ganske så flisespikkeri, når det tross alt bare er snakk om å skifte til nynorsk. Dette er penger som kunne vært brukt til helt andre ting, og da spesielt pasienter.

Av og til lurer jeg på hva språkrådet tenker på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o De pengene skulle heller blitt brukt på pasienter! :-?

Skrevet

Tragisk, men det er ikke språkrådet som bestemmer sånt da, det er Kulturdepartementet.

Skrevet

Sykt!!

Tenk på hvor mye forskning og operasjoner en kunne ha fått for de pengene!

*Sinnasinnasinna*

:kjempesinna:

Skrevet

Helt utrolig uansett hvem det er som bestemmer!

Skrevet

Det er helt utrolig. Sløse bort penger på denne måten. :evil:

Skrevet
Tragisk' date=' men det er ikke språkrådet som bestemmer sånt da, det er Kulturdepartementet.[/quote']

Det jeg tenkte på var uttalelsen fra språkrådet helt på slutten av artikkelen.

Skrevet

Høl i huet ja...

Går det ikke an å skifte ut konvolutter etterhvert da...?

Det kan da ikke haste så jæv***?

Skrevet

Har ikke fått med meg så mye om denne saken men jeg hørt på radioen for litt siden der direktøren(?) på sykehuset uttalte at slik den økonomiske situasjonen var nå så ville og måtte pasientene bli prioritert, så fikk det andre komme etter hvert.

Noe annet hadde vært for dumt, sier nå jeg.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Må da forstå at et navn er mye viktigere, enn liv. :roll:

( ironi for de som ikke forsto det) :wink:

Skrevet

"- Dette er penger som heller skulle vært brukt på pasientene, sier informasjonsdirektør i Helse Bergen, Mona Høgli til nrk.no."

:sinna:

....også dør det folk i helsekø fordi det ikke finnes penger.... :-(

Gjest Anonymous
Skrevet

det er så mye teit som foregår på Haukeland univers sykehus.Klistrer klistremerker rundt på murene, der det står at haukeland er røykfritt.....mens de fleste står inne å røyker..

Skrevet

Ikke for ingenting vi kalles molboland.. Snakker om idioti og flisespikkeri. *sjokkert*

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva i helvete klager dere på? Det er dere som stemmer sosialistene inn! :evil:

Hva med de pengene som brukes til å betale lønna til de som fatter slike sinnsyke beslutninger?? Jeg skal LOVE at det utgjør mer enn 20 mill.

Prøv å få et overblikk, mkay?

Gjest Anonymous
Skrevet

IDIOTI!

Er det egentlig noe annet å si?

I et Norge som er hardt preget av nedskjæringer på de svakeste gruppene: sykehus, eldre, barn, psykisk pleie, så finner de altså ut at det som det brukes penger på er et navneskifte fordi de IDIOTISKE nynorsk-forkjemperne ikke klarer å se forskjellen på ordene "sykehus" og "sjukehus".

:o :o :o

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva i helvete klager dere på? Det er dere som stemmer sosialistene inn! :evil:

Jeg kan fortelle deg at idioti går på tvers av politiske grupperinger.

Og hva er det som er så mye bedre med anti-sosialisme? Skulle det liksom være bedre å privatisere helsevesenet?

Hvis det er det du tror er du like mye på bærtur som de som vil bruke 25 millioner kroner på å endre et navn.

Skrevet

Burde kanskje heller bruke de pengene til noe mer fornuftig ja. Det er så mange ting i dette landet som ikke fungerer, som man kunne brukt de millionene på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...