AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Vi har en hund som ikke slutter å spise sokker. Har hatt noen hunder før også som har gjort det men de har sluttet etter at de ble voksne. Han her er fem år gammel. Man prøver selvsagt å holde sokkene unna men på morgenturen i dag dukket det opp en ny i avføringen. Det er ikke små sokker han spiser heller, i dag kom det ut en knelang championsokk i ganske tykk bomull. Jeg vet at det kan være farlig for hunder å spise ting og heldigvis kommer sokkene ut hele i andre enden. Han har aldri blitt syk av det og nå trodde jeg han hadde sluttet, for har ikke sett en sokk komme ut siden i sommer, da var det sønnens fotballstrømpe som kom ut. Barna kunne være litt sløve med å rydde etter seg da de var yngre for det er stort sett barnas sokker han spiser. Håndballsokkene til døttrene var spesielt populære og de snuste han seg frem til overalt. I treningsbagger, under senga, på vaskerommet, skittentøyskurv på badet som vi har måttet slutte å ha sokkene i, det vil si, bare treningssokker, han rører ikke andre sokker. Da vi kom hjem forrige helg så jeg at han hadde klart å åpne døra til vaskerommet og veltet skittentøyskurven. Prøver å huske på å låse døra når vi ikke er hjemme men det hadde vi tydeligvis glemt. Jeg har ikke vasket broren til championsokken som kom ut i dag den siste uka, så kanskje er den også spist. Han er frisk og opplagt og helt som vanlig, men han bør jo ikke spise sokker. Har ellers veldig lite problemer med at han spiser eller gnager på ting. Har trent mye med ham, vi kan legge fra oss sokker som han vanligvis ville spist foran ham når vi er hjemme, det hender han lukter på dem men rører de ikke. De røres ikke om vi går ut av rommet heller så det virker som at de sokkene han har spist de siste årene klarer han å få tak i når vi ikke er hjemme. I fjor klorte eller bet han seg gjennom en gymbagg som eldstedatteren hadde slengt fra seg på innsiden av ytterdøra etter skolen. Da hadde han fått opp døra fra gangen han var i og over de neste to ukene kom det fire sokker ut bak. Et par nikesokker og et par til av knelange championsokker. Et par brukte nassenøffsokker i samme baggen var urørt. Kanskje han alltid prøver å komme seg inn på vaskerommet når vi er ute av huset? Men er det noe mer vi kan gjøre? Anonymkode: d9c01...225
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Da kom i alle fall sokk nr to også ut bak som misstenkt. Anonymkode: d9c01...225
AnonymBruker Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 De kan sette seg fast i tarmsystemet og skape bl.a tarmslyng. Selv om det har gått bra flere ganger er det ingen garanti for at det vil gå bra for alltid. Jeg vet om en hund i nabolaget som døde etter sokkespising. Det er vel ikke annet å gjøre enn å være nøye på å ikke slenge sokker fra seg og legge dem i en lukket vaskekurv med en ga g de er brukt. Selv om en hund trenes, vil den ofte ta sokker når man ikke er i nærheten, når den er så opphengt i sokker som du beskriver. Anonymkode: 2176e...a66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå