Gjest Gjest_Misbetta Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 (endret) Har noen hatt ett opphold på Farris bad i Larvik? Er det å anbefale? 😄 Endret 15. november 2015 av Misbetta
Djungelvrål Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Har vært der, greie rom men kaldt. Massagen var bra men igjen var rommet kaldt. Lyset på badene er helt forferdelige så ikke forvent at sminken blir fin. Julematen var vond. Veldig fint der da.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Folk er nakne! 1-2 dager i uken er det obligatorisk nakespa. Helt ok, men greit å være forberedt på det. Selv om det oppfordres til håndkle og badekåpe bruk er det litt for mange som liker å slenge med snabelen. For øvrig var maten helt ok, ikke det helt store. Vinen var dyr. Rommene også ok, men da vi var der var det litt varmt. Anonymkode: 89bd4...469
Cata Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Flott spaanlegg, med mange forskjellige dusjer og bad. Har ikke vært borti nakenspa når jeg har vært der, og det er like greit. Tror ikke jeg hadde følt meg for komfortabel med det. Rommene er helt greie men jeg synes de er litt mørke. Ingen stol å sitte på hvis man skal lese etter det jeg husker, mener det bare var en slags pall der. Husker ikke noen spesielle problemer med temperaturen så den må ha passet bra for meg. Maten var god, men ikke fantastisk. Var heller ikke så begeistret for å bli plassert ved et bord "midt på gulvet" ved inngangen. Som alenereisende er man veldig synlig alene da. Spabehandlingene varierer. Har både vært borti "veldig bra" og en "veldig gjennomsnittlig" der. Tipper det er sånt som varierer mye med terapeuten. Noen er veldig flinke, andre bare "greie nok".
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Jeg syns det er veldig fint der. Får slappet skikkelig av. Spa-avdelingen er deilig, og maten er god. Store rom med forfriskninger (vet ikke om det er noe man må bestille, da).Nakenspa er vel bare på onsdager og siste søndag i mnd, tror jeg, men det er mange som ikke bryr seg om det, så du kan visst ha på det badetøy. Anonymkode: 0de4c...55d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #6 Skrevet 15. november 2015 Jeg var der som del av en større gruppe. Tok ingen behandlinger, men resten av spa-avdelingen var fantastisk flott. Rommet husker jeg som helt OK. Maten var veldig god, men de hadde beregnet alt for små porsjoner så vi gikk sultne fra middagsbordet. (Lunsjen var buffet, så der var det ikke noe problem.) Anonymkode: 8f9d5...4a1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 Var der to dager i høst.Rom etc. er OK plussSpa er veldig bra. Mye forskjellig å velge mellom. Vi koste oss veldig der. Valget om å vise bjørner som parret seg i saunaen var noe snodig. Men jeg tror det bare var masse forskjellige dyrefilmer som gikk og vi hadde uflaks.Restauranten er dårlig drevet, med dårlig opplærte ansatte som kan lite om mat og vin og har dårlig kontroll over kundene. Vi tok en kveld på restauranten, den andre dagen gikk vi heller på peppes. Anonymkode: 8c0e3...0a0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #8 Skrevet 15. november 2015 Hadde en fantastisk opplevelse der! Fine rom med deilig seng (!) og veldig fint resort.Maten var fantastisk og vi stortrivdes Det eneste jeg kan si noe på er at jeg var der med min mamma, hvor vi fikk et rom der det var glassvegg til badet. Så privatliv fra mamma når man måtte på do var ikke helt aktuelt å få... Absolutt å anbefale though Massasjen er også bra. Anonymkode: 2109a...28d
Djungelvrål Skrevet 15. november 2015 #9 Skrevet 15. november 2015 Glassvegg/dør til badet er bare jævlig sært! Ska man sitte å drite mens venninna eller typen ser rett inn? Hadde bytta rom på flekken! 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #10 Skrevet 16. november 2015 Attraksjonen på Farris Bad er nettopp badet/spaanlegget. Øvrige hotellfasiliteter har vanlig kvalitet.I motsetning til alle andre spaanlegg i landet har Farris Bad et nakenvennlig spa. Utenom noen knapt tilmålte tider med obligatorisk nakenhet er nakenhet anbefalt, men frivillig. Det er obligatorisk nakenhet (eller tekstilfritt som de kaller det) hver onsdag etter kl 20 og siste søndag i måneden etter kl 16. Da er det alltid smekkfullt, så det er tydelig at her er en stor kundegruppe med et beskjedent tilbud. Utenom disse tidene er det frivillig om man vil bade med eller uten tøy.Nakenhet i spa har ikke noe seksuelt innhold. Det anbefales å være naken pga hygiene, komfort og velvære.Av hygieniske årsaker anmodes de som foretrekker å bade med tøy, om å bruke små badeshorts/badedrakter. Det samler seg mye bakterier og smuss i tøy som man har på i en badstue. Denne anmodningen ser imidlertid ikke ut til å bli fulgt opp av personale, da jeg har sett mange der med monstrøst store badeantrekk.For de av dere som opplever det behagelig og befriende å kunne bade tekstilfritt, er Farris Bad et godt tilbud. Hvis du har angst for egen nakenhet, bør du unngå tidene med obligatorisk nakenhet. Hvis du i tillegg opplever det vondt og vanskelig å se andre nakne, bør du dra et annet sted. Det er mye å velge blant, såvidt jeg vet er Farris Bad enestående med sin nakenvennlighet. Anonymkode: db4fd...88e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #11 Skrevet 16. november 2015 Var der en gang for en noen år siden.Førsteinntrykket var massevis av fancy biler med sponserklistremerker foran hotellet. Dengangen kjørte vi en sliten eldre stasjonsvogn. Måtte parkere et stykke unna. Dama I resepsjonen tok ett blikk på oss og vi skjønte hva hun tenkte.Rommene var fine, maten var ok. Mye fokus på sunt og grønt. Ikke noe barnebord med nugatti for å si det sånn. De fleste av de andre gjestene så ut som de kom fra, eller skulle til, golfbanen. Eller seilere. Generellt høy posh faktor mao.Når vi sjekket ut ble damen I resepsjonen nesten snurt (eldre dame type Mille Marie wannabe) siden vi bodde der nesten gratis pga av en hotellavtale (personalkjøp).Nå hører det med til historien at vi bodde der fordi vi hadde ferge til Danmark tidlig om morgenen og ville ikke kjøre hele natten. Vi var en familie på 4 med 2 barn under skolepliktig alder.Så høy sossefaktor, meget lite tilpasset barn. Tror neppe vi drar dit igjen og det tror jeg farris bad syntes er helt greitNB: Nå virker det sikker som vi er en redneck familie på Hilton, men det er ikke riktig slik. Jeg er ingeniør ug kona har master. Men dyr bil er ikke prioritert hos oss og vi var på familieferie, noe dette hotellet var uegnet som (for oss). Anonymkode: 0ab12...0ce
Gjest Gjest_Misbetta Skrevet 16. november 2015 #12 Skrevet 16. november 2015 Takk for alle svar!Har dere noen andre hotel å anbefale isteden for Farris bad da? Ser det veldig blandene følelser rundt hotellet, mange opplever det kjempe bra, andre opplever at det er mye tull.Men seriøst... Nakenspa? haha..
Cata Skrevet 21. november 2015 #13 Skrevet 21. november 2015 Kommer an på hvor du bor. Jeg har vært flere ganger på Kragerø Resort, og vært veldig fornøyd med dem. Siste gangen jeg var der så hadde de riktignok tapt seg litt, man så at rommene var begynt å bli litt slitne og på et spa savner jeg å finne shampoo og dusjsåpe i slike småflasker på rommet (nei, jeg pleier ikke stjele dem med meg, men det er greit å ikke ha sånn allroundsåpe). Spafasilitetene i form av bassenger og dusjer er mindre enn på Farris, men Kragerø får pluss for muligheten til å svømme ut i friluftsbassenget. Har alltid vært fornøyd med behandlingene der. Svært hyggelig betjening. God mat. Son Spa er vel det som kommer nærmest Farris med tanke på selve spaet. Der er godt utvalg i dusjer og bad og den der "magic circle" som de har likte jeg veldig godt. Behandlingen var sånn midt på treet. Husker verken jeg var spesielt fornøyd eller misfornøyd med den. Flott beliggenhet og fine rom. God mat. Betjeningen i resepsjonen var delvis et kapittel for seg. Enkelte burde muligens hatt et smilekurs.... Vi spurte pent om mulighet til å få beholde rommet litt lenger på avreisedagen siden vi hadde sen avreise og dermed kunne ta en runde i spaet. Vi fikk et meget kontant "nei". Det er selvsagt lov å si at det ikke lar seg gjøre, men man kan si det på en hyggelig måte.Holmsbu spa. Helt OK rom, fint badeanlegg, men heller ikke dette har samme utvalg som Farris har når det gjelder forskjellige typer bad og dusjer. God mat og trivelig betjening. Den ene gangen jeg var der så var de faktisk litt for hyggelige, ettersom de tillot barn i spabassenget utenom "barnetidene". Jeg hadde da ventet halve dagen for å gå i bad utenom barnetiden så jeg ble litt sur da en familie med småbarn kom inn og begynte å plaske rundt. Helt greit å gi barn adgang til bassenget i egne tider, men utenom de tidene så burde det være stilletid for gjester som er der for å slappe av. (Jeg sa fra til betjeningen etterpå.) Er dere flere som skal reise, så anbefaler jeg å bo i "Sjøbuene". Og hvis det nå viser seg at du egentlig spurte etter hoteller i Larviksområdet så har jeg svart ganske ettertrykkelig på siden av spørsmålet .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå