AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 på Faceboook er litt tilbakestående?Ganske informativt. De tilbakestående følger dumme trender, og de mer oppegående lar seg ikke påvirke. Finner fort ut hva slags venner man har. Anonymkode: f94fd...43d 16
Gjest Franke Ann Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Tja. Jeg tror de som slengte seg på trenden først gjerne er av den litt "tilbakestående" sorten, ja. Men nå har det tatt sånn av at man kanskje kan si at de som nå slenger seg på trenden er av den "sosialt intelligente" sorten.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Hmm... tror jeg syns det er mer tilbakestående å lage et innlegg på KG om det. Anonymkode: 5248e...834 40
Gjest 123Sol Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Tja, noen setter det vel som bilde fordi de oppriktig bryr seg og vil vise det til alle, noen fordi de føler at de "må" sette det opp fordi de er redde for hva andre tenker om dem, eller noen som rett og slett følger flokken og setter det der fordi "alle" andre har det.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Man må jo sanke inn likes på en eller annen måte. Måtte sjekke facebooken og jammen var hele veggen fylt med slike profilbilder. Og så statusoppdateringer med et eller annet jall om at det er så jævlig trist. Gratulerer, du utnytter døde franskmenn for å få likes. Så mye empati du har. Anonymkode: 979cc...307 10
Gjest Linaria Skrevet 15. november 2015 #6 Skrevet 15. november 2015 Man må jo sanke inn likes på en eller annen måte. Måtte sjekke facebooken og jammen var hele veggen fylt med slike profilbilder. Og så statusoppdateringer med et eller annet jall om at det er så jævlig trist. Gratulerer, du utnytter døde franskmenn for å få likes. Så mye empati du har. Anonymkode: 979cc...307Man gjør vel ikke sånt nødvendigvis kun for å få likes.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 For meg er ikke Facebook en politisk arena. Så det blir nok ikke noe bytte for min del. Dessuten lurer jeg på hvor lenge disse bildene blir værende. En uke...? Anonymkode: 7531a...50c 7
Teethgrinding Skrevet 15. november 2015 #8 Skrevet 15. november 2015 Man gjør vel ikke sånt nødvendigvis kun for å få likes. Klart man gjør. Dette er flokkmentalitet på sitt aller verste. Alle skulle være Charlie for under et år siden(!), men ingen skjønte egentlig hva det innebar. "Hæ, full ytringsfrihet? Neeei, du mener vel ytringsansvar? Sånn er jeg Charlie iallefall". Gud hjelpe oss alle mann, hvor dum er det mulig å bli. Nå skal alle ha det franske flagget på profilbildet sitt, men de er like ute av stand til å reflektere over hvorfor. Det sier seg selv at jeg ikke har franske farger på mitt profilbilde, men det har ingenting med at jeg ikke støtter Frankrike og har sympati med ofrene. Jeg viser min avsky på måter som syns for andre enn mine personlige FB-venner. Det betyr i akademia, på barrikadene, eller i den offentlige debatten. Det er det som teller. 16
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #9 Skrevet 15. november 2015 på Faceboook er litt tilbakestående?Ganske informativt. De tilbakestående følger dumme trender, og de mer oppegående lar seg ikke påvirke. Finner fort ut hva slags venner man har.Anonymkode: f94fd...43dDet når et punkt der de som ikke har det er litt tilbakestående. Anonymkode: 6d065...351 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #10 Skrevet 15. november 2015 på Faceboook er litt tilbakestående?Ganske informativt. De tilbakestående følger dumme trender, og de mer oppegående lar seg ikke påvirke. Finner fort ut hva slags venner man har.Anonymkode: f94fd...43dJada, alle er mer tilbakestående enn deg... Anonymkode: cf020...d78
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #11 Skrevet 15. november 2015 Vi har venner som bor rett ved der terroren fant sted. Det gikk heldigvis bra med dem, men de er så klart svært berørte. Jeg har også flere franske venner her i Norge med mye familie og venner i Paris. Jeg byttet profilbilde mitt ene og alene fordi jeg syns det er en fin ting å gjøre. De siste dagenes hendelser har berørt meg og flere rundt meg veldig og det tok meg bare 3 sekunder å oppdatere profilbilde mitt for å ta avstand til det som har skjedd. Jeg har også postet et bilde på instagram. Om noen mener jeg er tilbakestående av den grunn, so be it.Selv mener jeg at det er mer "tilbakestående" (deres ord, ikke mitt) og dømme andre menneskers handlinger som noen her gjør. Spesielt når det ene og alene er i god mening. For øvrig lurer jeg på hva alle dere som er så motstander av dette og mener man ikke sympatiserer med resten av terroren og elendigheten i verden gjør for å vise deres støtte til all den andre elendigheten. Jeg er imot terror, uavhengig av form eller hvor det skjer. At jeg denne gangen valgte å endre profilbilde mitt for å støtte Frankrike betyr ikke at jeg ikke bryr meg om hva som skjer i andre steder i verden. Helt utrolig at det faktisk finnes mennesker som dømmer anders menneskers engasjement. Litt engasjement er SÅ MYE bedre enn ingenting. Jeg blir helt oppgitt av de som måtte lire av seg "Hva mer Beirut". Et kjapt søk viser at de ikke brydde seg filla om "Beirut" dagen før selv. Anonymkode: 6214f...60a 10
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #12 Skrevet 15. november 2015 Ganske ironisk at man begynner å beskylde andre for flokkmentalitet i en tråd som begynner med "Er vi enige om..." Anonymkode: f004e...b3d 20
SiMa Skrevet 15. november 2015 #13 Skrevet 15. november 2015 Jeg anser meg selv for å være oppegående, det samme mener jeg om de aller fleste jeg har som venn på facebook. Og både jeg og mange av fb vennene mine har endret profilbildet.Flokkmentalitet? Kanskje det, jeg ser det mer som uttrykk for solidaritet. En fin ting å gjøre. (Og jeg har ikke trykket "liker" på ett eneste av de oppdaterte profilbildene.) 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #14 Skrevet 15. november 2015 Vi kan være enige i at det er de samme folkene som hiver seg på alt sånt, men folk må jo få gjøre som de vil. Ser at i dag skifter mange tilbake, og linker til saken om hvorfor det ikke kom tilsvarende støtteerklæringer til Libanon. Det siste må jo pressen også ta ansvar for det, jeg leser aviser flere ganger om dagen og hadde virkelig ikke fått med meg saken. Paris har jo nå gått non-stop på tv i to døgn, så det er jo ikke så rart folk engasjerer seg mer i det. Anonymkode: 2dd53...a26 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #15 Skrevet 15. november 2015 Mer saueflokkaktig. De fleste gjør det på grunn av at andre gjør det. Det synes jeg er helt legitimt å påpeke. Anonymkode: 2d477...4ee 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #16 Skrevet 15. november 2015 Vi har venner som bor rett ved der terroren fant sted. Det gikk heldigvis bra med dem, men de er så klart svært berørte. Jeg har også flere franske venner her i Norge med mye familie og venner i Paris. Jeg byttet profilbilde mitt ene og alene fordi jeg syns det er en fin ting å gjøre. De siste dagenes hendelser har berørt meg og flere rundt meg veldig og det tok meg bare 3 sekunder å oppdatere profilbilde mitt for å ta avstand til det som har skjedd. Jeg har også postet et bilde på instagram. Om noen mener jeg er tilbakestående av den grunn, so be it.Selv mener jeg at det er mer "tilbakestående" (deres ord, ikke mitt) og dømme andre menneskers handlinger som noen her gjør. Spesielt når det ene og alene er i god mening. For øvrig lurer jeg på hva alle dere som er så motstander av dette og mener man ikke sympatiserer med resten av terroren og elendigheten i verden gjør for å vise deres støtte til all den andre elendigheten. Jeg er imot terror, uavhengig av form eller hvor det skjer. At jeg denne gangen valgte å endre profilbilde mitt for å støtte Frankrike betyr ikke at jeg ikke bryr meg om hva som skjer i andre steder i verden. Helt utrolig at det faktisk finnes mennesker som dømmer anders menneskers engasjement. Litt engasjement er SÅ MYE bedre enn ingenting. Jeg blir helt oppgitt av de som måtte lire av seg "Hva mer Beirut". Et kjapt søk viser at de ikke brydde seg filla om "Beirut" dagen før selv.Anonymkode: 6214f...60aEr det et krav om å vise støtte? Anonymkode: 2d477...4ee 1
maskineple Skrevet 15. november 2015 #17 Skrevet 15. november 2015 på Faceboook er litt tilbakestående?Ganske informativt. De tilbakestående følger dumme trender, og de mer oppegående lar seg ikke påvirke. Finner fort ut hva slags venner man har.Anonymkode: f94fd...43dhttps://twitter.com/audunlysbakkenEr 100% enig, de med Paris relaterte profilbilder er ikke de mest oppegående utdannede personene. Bare se på SV lederen.
Cashbah Skrevet 15. november 2015 #18 Skrevet 15. november 2015 Jeg har aldri skjønt sånne ting. Alle oppegående mennesker har medfølelse med de involverte i Paris. Hvorfor endre profilbildet? Det her er jo bare snakk om trend, ikke at man virkelig bryr seg. Idioter. 3
Hattivatti Skrevet 15. november 2015 #19 Skrevet 15. november 2015 Jeg har til og med sett folk skrive "ååå så pen du er *hjerte**hjerte**hjerte*" på kommentarer til noen av de som har byttet til bilde med flagg. Når de da svarer "Tihi,tusen takk *ennå flere hjerter*" da tenker jeg mitt... Jeg synes det er litt hyklerisk med mange av dem som endrer bilde sitt. Jeg vet veldig godt at de er mennesker som ikke bryr seg om "krig og fred og sånt" ellers. 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #20 Skrevet 15. november 2015 Flere kjendiser skriver på Twitter kontoen sin "pray for Paris" Er de også tilbakestående? Anonymkode: b180f...dab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå