Teardrop Skrevet 15. november 2015 #1 Del Skrevet 15. november 2015 Noen som har oppskrift på hjemmelaget Baileys?Helst uten egg. Har funnet 1 oppskrift, men kan ikke ha i egg pga allergi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #2 Del Skrevet 15. november 2015 Noen som har oppskrift på hjemmelaget Baileys?Helst uten egg. Har funnet 1 oppskrift, men kan ikke ha i egg pga allergi. Det ser ut til at det er bare å lage den uten egg...http://forum.babyverden.no/threads/jeg-har-laget-hjemmelaget-baileys-irish-cream-med-bilde.1433298/ Anonymkode: 8fcde...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #3 Del Skrevet 15. november 2015 Noen som har oppskrift på hjemmelaget Baileys?Helst uten egg. Har funnet 1 oppskrift, men kan ikke ha i egg pga allergi. Miriel skriver: "Og det var godt! :DOg ikke vanskelig i det hele tatt. Det ble egentlig bedre enn den man kjøper, synes jeg.Oppskrifter finnes rundt om kring på nettet. I bloggen min har jeg oppskriften jeg kom frem til, etter å ha lest en del forskjellige. De fleste inneholder egg, men jeg laget det uten." Anonymkode: 8fcde...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #4 Del Skrevet 15. november 2015 Her er bloggen hennes http://mammamiriel.blogg.no/Hun linker også til andre blogger hun harHåper at du finner oppskriften Anonymkode: 8fcde...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #5 Del Skrevet 15. november 2015 Noen som har oppskrift på hjemmelaget Baileys?Helst uten egg. Har funnet 1 oppskrift, men kan ikke ha i egg pga allergi. Jeg fant Mariels oppskrift nederst på denne siden http://mammamiriel.blogg.no/ "Hjemmelaget "Baileys" Irish Cream3 dl kremfløte1 boks sukret kondensert melk (ca. 4dl)Ca. 3-4 dl irsk whiskey2-3 ss sjokoladesaus1-2 ts pulverkaffe/1 espresso1-2 ts vaniljesukker/en vaniljestangHell alt i en blender, eller visp for hånd. Løs opp kaffepulveret i en spiseskje varmt vann, for å unngå pulverkaffeklumper flytende rundt. Det glemte jeg, men en sil ordnet opp i det.Jeg målte ikke mengden whiskey, men tror det ble nærmere 3 dl enn 4. Oppskriften jeg hentet dette fra foreslo 4,5 dl, men jeg synes det ble kraftig nok smak med 3.Jeg brukte Bushmills, en smooth og grei whiskey som egner seg til dette.Vil du bruke vaniljestang, kan du dele den på langs, og skrape ut frøene. Putt frøene oppi blenderen med resten, og leg vaniljestangen i flasken til slutt. Du kan fiske den ut etter en stund, om du synes det blir nok vaniljesmak. Jeg ville nok latt den ligge til at var drukket opp (noe som tok omtrent en halvtime denne gangen).Vil du heller bruke vaniljesukker, anbefaler jeg Tørslefs, den grønne og hvit-stripete boksen. Den er laget av ekte vanilje, og ikke vanillin. Vanillin er et biprodukt av papirproduksjon, og smaker litt likt vanilje, og er ok til sitt bruk. Men det er ikke i nærheten like godt egentlig, og når man først laget helt hjemmelaget irish cream, er det best med ekte råvarer, syns jeg."' Anonymkode: 8fcde...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå