AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Jeg jobber i butikk, og er satt opp på vakt på julaften, fra 11-16. Og kan ikke få uttrykt nok for hvor lei meg jeg er for det:/Hjemme sitter altså mannen min og vår toåring alene, og jeg er vel ikke kommet hjem til julemiddagen før 16.30 (da jeg må ta oppgjøret, skifte og kjøre et stykke).Jeg, sjefen og nestleder er altså på post den dagen. Mens resten av gjengen er hjemme hele dagen. Og de har ikke små barn. Julaften er like hellig for alle, og de aller fleste vil helst slippe å bli frarøvet julaften på denne måten. Men jeg må si at jeg reagerer litt på at de ønsker å dele opp en familie på denne måten, der det er små barn i bildet..Jeg kan selvsagt prøve å gi fra meg vakten, men det vil ikke nytte. Da alle helst vil ha fri. Og det at jeg har en datter på to år, ser ikke ut til gi noen dårlig samvittighet.Selvsagt er det noen som må jobbe på julaften. Det har jeg ofte gjort da jeg gikk på skolen. Men nå når jeg har et barn, føles det ekstra sårt å miste den fine juleopplevelsen. Nemlig den juleopplevelsen som jeg vil lage til henne fra morgenen og til hun legger seg om kvelden. Anonymkode: 3c278...11e 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Jeg jobber i butikk, og er satt opp på vakt på julaften, fra 11-16. Og kan ikke få uttrykt nok for hvor lei meg jeg er for det:/Hjemme sitter altså mannen min og vår toåring alene, og jeg er vel ikke kommet hjem til julemiddagen før 16.30 (da jeg må ta oppgjøret, skifte og kjøre et stykke).Jeg, sjefen og nestleder er altså på post den dagen. Mens resten av gjengen er hjemme hele dagen. Og de har ikke små barn. Julaften er like hellig for alle, og de aller fleste vil helst slippe å bli frarøvet julaften på denne måten. Men jeg må si at jeg reagerer litt på at de ønsker å dele opp en familie på denne måten, der det er små barn i bildet..Jeg kan selvsagt prøve å gi fra meg vakten, men det vil ikke nytte. Da alle helst vil ha fri. Og det at jeg har en datter på to år, ser ikke ut til gi noen dårlig samvittighet.Selvsagt er det noen som må jobbe på julaften. Det har jeg ofte gjort da jeg gikk på skolen. Men nå når jeg har et barn, føles det ekstra sårt å miste den fine juleopplevelsen. Nemlig den juleopplevelsen som jeg vil lage til henne fra morgenen og til hun legger seg om kvelden.Anonymkode: 3c278...11eEr det ikke hver sin tur å ha fri på Julaften, på arbeidsplassen din?Vil noen av de som har fri på Julaften i år, måtte jobbe neste Julaften? Hva har sjefen din evt sagt om turnusordning på dette? Anonymkode: 903d6...8f7 35
Populært innlegg Bayla Skrevet 15. november 2015 Populært innlegg #3 Skrevet 15. november 2015 Jeg synes det høres bra ut. 😊Du får jo både morgen og kveld sammen med familien.Nå er jo barnet ditt bare 2 år, og så fantastisk å tenke påat neste år er det ikke din tur å jobbe selveste julaften.😃Barnet er da større og det betyr mer å ha deg hjemme da endette året. 74
Populært innlegg Tibbie Skrevet 15. november 2015 Populært innlegg #4 Skrevet 15. november 2015 Du får det til å høres ut som om dere blir tvangsflyttet til hvert deres land Det er bare snakk om fem timer på dagen. Og det er jo kvelden som er den viktigste delen av julaften, er det ikke? Du får være glad du slipper å jobbe da.Skjønner at du synes det er kjipt, men man kan ikke gi alle som har barn spesialbehandling, bare fordi de har barn.Jeg vil også være hjemme med seksåring og samboer på julaften, men må jobbe. Sånn er livet! 84
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Er det ikke hver sin tur å ha fri på Julaften, på arbeidsplassen din?Vil noen av de som har fri på Julaften i år, måtte jobbe neste Julaften? Hva har sjefen din evt sagt om turnusordning på dette?Anonymkode: 903d6...8f7Vet ikke. Begynte i jobb i fjor, men jobbet lite da.. Skal undersøke litt ekstra. Men må si at jeg synes lite om at jeg må være borte fra barnet, mens skoleungdommen får sitte hjemme. Jeg jobbet mye på julaften da jeg var på deres alder, fordi jeg trengte penger til livsoppholdet mitt.HI Anonymkode: 3c278...11e
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 Populært innlegg #6 Skrevet 15. november 2015 Vet ikke. Begynte i jobb i fjor, men jobbet lite da.. Skal undersøke litt ekstra. Men må si at jeg synes lite om at jeg må være borte fra barnet, mens skoleungdommen får sitte hjemme. Jeg jobbet mye på julaften da jeg var på deres alder, fordi jeg trengte penger til livsoppholdet mitt.HIAnonymkode: 3c278...11eJesus, slutt å klag! Jeg må jobbe fra 14:45-21:45 på julaften, men hører du meg syte? Nei. Noen må jobbe på julaften for at ting skal gå rundt. Hver sin tur. Anonymkode: 7e277...5d0 75
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 Populært innlegg #7 Skrevet 15. november 2015 Vet ikke. Begynte i jobb i fjor, men jobbet lite da.. Skal undersøke litt ekstra. Men må si at jeg synes lite om at jeg må være borte fra barnet, mens skoleungdommen får sitte hjemme. Jeg jobbet mye på julaften da jeg var på deres alder, fordi jeg trengte penger til livsoppholdet mitt.HIAnonymkode: 3c278...11eMens skoleungdommene får sitte hjemme? Har du mer rett til å være hjemme enn de? Herlighet, hør på deg selv. Jeg er selv voksen, men det at du mener du har mer rett enn de til å være med familien sin blir bare for dumt. Ta deg sammen. Hvor gammel er du? Anonymkode: 7e277...5d0 62
Ananas. Skrevet 15. november 2015 #8 Skrevet 15. november 2015 Hos oss har det alltid vært ungdommer og studenter som har meldt seg når noen av de med barn har ønsket seg fri. Har du spurt noen av dem selv? 6
Populært innlegg Djungelvrål Skrevet 15. november 2015 Populært innlegg #9 Skrevet 15. november 2015 Selv om man ikke har barn så har man et liv! Du får julekvelden og morgenen med familien. Tenk på alle de tusen som må jobbe kveldskift julaften..fra 14.30-22.30...de har ikke julaften, det har du! 61
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 Populært innlegg #10 Skrevet 15. november 2015 Næmmen, stakkars deg som må jobbe på dagen på julaften da Jeg skal jobbe fra kl 15.00 - 22.15, også skal jeg på igjen 1. juledag kl 07.30 - 15.00. Dette er ikke første gang, og heller ikke siste. Jeg har også mann og barn.Du får gjøre som oss andre, å enten overlate ribbestekingen til mannen eller steke den opp dagen i forveien. Når jeg jobber som i år, så plasserer jeg mann og barn hos familie. Funker fint det. Jeg har ingen sympati for deg. Du får tross alt være med familien din på julekvelden og juledagene. Barna mine ser ikke sin mamma fra kl 14.00 julaften til kl 16 1. dag. Anonymkode: 5c839...02e 55
-Jiinxs- Skrevet 15. november 2015 #11 Skrevet 15. november 2015 (endret) Da jeg klikket meg inn her så trodde jeg at det var om noen som måtte jobbe kvelden på julaften. Men du er jo ferdig klokken fire. Ser ikke problemet i det hele tatt.Hos oss så går slike vakter på rullering. Slik at alle må ta en slik vakt. Endret 15. november 2015 av -Jiinxs- 22
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #12 Skrevet 15. november 2015 Eller man kan velge en jobb der man slipper å jobbe på julaften. Anonymkode: 63f53...be4 14
Chizue Skrevet 15. november 2015 #13 Skrevet 15. november 2015 Synes absolutt ikke synd i deg! Det er slik det er, noen må jobbe og neste år har de kanskje fritt.Det er egentlig veldig irriterende at folk skal sutre og klage fordi de må jobbe en spesiell dag....!Hvorfor skal dere bli behandlet annerledes i forhold til single/barnløse personer... Noen av oss har jo en familie vi kunne tenkt oss å feire jul med, enten det er foreldre, søsken eller besteforeldre..Nei, vettu hva, tørk tårene og snørra...Verden går ikke under bare fordi du må jobbe på julaften.. 17
wintergirl Skrevet 15. november 2015 #14 Skrevet 15. november 2015 Du har ikke opplevd mye motgang i livet hvis det er så ille. Du skal ikke forlate mann og barn fra et krigsherjet land og dra til et fredelig land selv. De sitter hjemme i stua med alt de trenger ++++.Syns du er drøy her. Enten så bytter du til en jobb hvor du slipper jul, eller så får du ta deg i sammen. Selvfølgelig skal alle få sin dag med familien sin på rundtur på julaften. 20
ClosedParadise Skrevet 15. november 2015 #15 Skrevet 15. november 2015 Jobber selv omtrent hele jula og nyttår. Klager ikke. Sånn er det bare! 3
Gjest Franke Ann Skrevet 15. november 2015 #16 Skrevet 15. november 2015 Jesus, slutt å klag! Jeg må jobbe fra 14:45-21:45 på julaften, men hører du meg syte? Nei.Anonymkode: 7e277...5d0Jo. Hørte deg akkurat syte.
The Kitten Skrevet 15. november 2015 #17 Skrevet 15. november 2015 Det er ikke dine kollegaer sitt problem at du har barn. 40
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #18 Skrevet 15. november 2015 Her burde du vært i forkant, TS, Dersom det er SÅ krise å jobbe noen timer på dagen på julaften så burde du ha fikset med fri på forhånd (jobbet inn, avspassert, permisjon uten lønn, ta ut en feriedag, tilbudt deg å jobbe ved andre høytider etc.). Du visste at noen måtte jobbe. Og du kan simpelthen ikke forvente særbehandling fordi du har barn. Anonymkode: e330a...29a 13
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #19 Skrevet 15. november 2015 Skjønner at det er kjipt men sånn er livet. Er vel få ting som provoserer meg mer enn da jeg i studietiden hadde deltidsjobb og alle forventet at vi unge skulle ta de kjipe vaktene. Det er ikke noen plikt å få barn, heller ei følger fri på julaften med som en rettighet. Neste år får du fri. Og 11-16 er da det beste tidspunktet. Da kan du stå opp tidlig sammen med barne og åpne julesokken og se på barnetv før du går på jobb og nyte kvelden sammen med familien din etter jobb. Anonymkode: 907f9...7c5 30
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #20 Skrevet 15. november 2015 Du kan ikke både ha en jobb der noen må jobbe julaften OG barn, og forvente å være sammen med barnet hver julaften. Du må enten få en ny jobb eller kvitte deg med ungen om du vil unngå dette i fremtiden.Og forresten.. Julaften regnes fra kl 17 den 24. desember, så per definisjon så jobber du faktisk ikke på julAFTEN. Anonymkode: 252c3...665 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå