AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Hei! Jeg er ganske ny innenfor trening, og er veldig forvirret ang. dette med trening og kalorier.Altså: For å bygge muskler må man spise i overskudd. For å gå ned i fettprosent må man ligge i underskudd. Men hva er vitsen med styrketrening for de som skal ned i fettprosent da? Man får jo ikke noe muskler, og da blir man jo heller ikke definert? Da er det jo kun vedlikehold av de musklene man hadde i utgangspunktet, og man ser jo ikke så veldig fit ut når man nesten ikke hadde muskler i utgangspunktet?Hvor mange kalorier bør jeg ligge på når jeg vil ned i fettprosent? Og bør jeg heller fokusere på kardio og vente med styrketrening til ønsket fettprosent er oppnådd? Er 22 år, rundt 64-66 kg og er 168 cm høy.Og kan man gå ned i fettprosent ved kun å trene styrke, og ikke spise i underskudd? Altså ligge på vedlikehold? Hører jo alltid det "muskler veier mer enn fett", men forsvinner fettet når musklene kommer eller må man ligge i underskudd?Skjønner bare ikke helt logikken i dette her.. Anonymkode: ec1ca...9d6
Sølvrosen Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Muskler forsvinner når de ikke brukes, så dersom målet er mer synlige muskler er det viktig å vedlikeholde muskelmassen samtidig som en reduserer fettprosenten.Muskler og fett eksisterer uavhengig av hverandre. Da mannen min var på sitt sterkeste var han samtidig på sitt feteste. Han hadde mer muskler enn før, men de musklene lå skjult under et tykkere en vanlig lag med fett. Dersom han da hadde fortsatt styrketreningen og samtidig kuttet ned på kalorier ville han vedlikeholdt musklene og slanket bort fettet. Pga diverse trappet han ned treningen samtidig som han kuttet kaloriene, så selv om fettlaget ble tynnere fikk han ikke mer synlige muskler fordi musklene ble mindre.Hvis du vil ha mer synlige muskler og ikke har særlig med muskler fra før bør du først trene styrke for å bygge muskler, og så gå ned i fettprosent senere om det viser seg å være nødvendig. Om du får mer muskler vil forbrenningen din øke, slik at det blir lettere å komme i underskudd.Jeg kan ikke gi noen råd om kalorimengder eller treningsform.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Treningen er da vedlikehold og diett er 100% for å minske fettprosent. Anonymkode: f5334...6b8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Spis lite, men proteinrik, næringsrik mat. Legg måltidene opp tett opp med treningen. Anonymkode: 456fb...51d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå