AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #1 Skrevet 15. november 2015 Lurer på hva folk har på seg på julaften fra morgen til kveld og hvilket kjønn, din alder og hvem du feirer med. Anonymkode: 5a1a2...848
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #2 Skrevet 15. november 2015 Jeg har på meg pysjen frem til alle tv-tingene er over, også bytter jeg til penklær før middag Kvinne 25. Feirer med hele familien på mors side. Anonymkode: 99f94...b1c 6
drikkerbrushverdag Skrevet 15. november 2015 #3 Skrevet 15. november 2015 Vi har på oss vanlig selskapstøy på kvelden (kjole og dress). På dagen er det vanlig tøy som gjelder, men siden det er stor fare for uanmeldt besøk akkurat den dagen sparer jeg pysjen til 1. juledag. 2
Gjest Honeyblossom Skrevet 15. november 2015 #4 Skrevet 15. november 2015 Jeg står opp, dusjer og går i joggebukse frem til middagstider, da skifter jeg til pentøy (som regel en kjole) og sminker meg osv.Jente 20, feirer med foreldre og besteforeldre.
annebanane Skrevet 15. november 2015 #5 Skrevet 15. november 2015 Koseklær frem til ettermiddagen, så er det på med finkjole for kvelden. Er i 20årene, og feirer med næreste familie, besteforeldre, tanter og onkler og innimellom en haug fra stefamilien.
absinthia Skrevet 15. november 2015 #6 Skrevet 15. november 2015 Helst fin nattdrakt på morgenen, til en stund etter frokost ( skjer nesten aldri ellers i året) , vanlig antrekk, men kanskje bittelitt mer pyntet enn vanlig og finkjole på kvelden. Har kledd meg sånn omtrent siden jeg var 5-6 og nå er jeg 42. Feirer som oftest med mann, barn, svigerforeldre, svigerbesteforeldre, svigerinne og svoger, tantebarn, innimellom barnebarn og svigersønn/ datter ( de bytter litt på hvor de feirer og det er vår tur i år, siden de feiret hos hans foreldre i fjor).Er som oftest ikke sammen med svigers fra morgenen av, men kommer dit litt før julemiddagen. De har plass til oss alle, så derfor feirer vi der. Hos oss ville det vært nesten umulig å få plass til 15-18 stk i stua.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 Er 22, feirer jul alene. Sitter i pysj/daffeklær helt til middagen er ferdig(lager skikkelig middag med ribbe og tilbehør), så tar jeg på finstas, spiser middag og dessert. Har på klærne til pakker er åpnet, så er det tilbake i pysjen. Anonymkode: da9eb...b5a 12
Tibbie Skrevet 15. november 2015 #8 Skrevet 15. november 2015 (endret) Går i vanlige klær fram til julemiddag med familien kl. 17. På formiddagen besøker jeg oldemor og oldefar på graven, gjør noen småærender og koser meg hjemme. På kveldstid er jeg litt finere i tøyet, men ikke noe mer enn normalt. Jeg går fint kledd året rundt, så det blir nok en ganske dagligdags kjole for meg. Kjøper en ny sånn at jeg føler meg litt ekstra fin Et mer udagligdags tøy blir det heller på nyttårsaften. Da kan det blir struttkjole, paljetter eller noe annet spennende. Nyttårsaften er den eneste dagen i året (sett bort fra bryllup og ball) hvor jeg kan bruke skikkelig "morsomme" (ikke misforstå) kjoler Jeg er 24. Endret 15. november 2015 av Tibbie
Okapi Skrevet 15. november 2015 #9 Skrevet 15. november 2015 Semipent, kanskje en vest, neppe dress. Feirer med forholdsvis liten familie, vi er vel syv-åtte stykker i alderen 30 til 90.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #10 Skrevet 15. november 2015 Jeans og en eller annen topp. Aldri brukt kjole, kommer aldri til å gjøre det.Så tar jeg på meg joggebukse til nattmaten for da har alle barna dratt hjem. Nattmaten er hellig i vår familie, husker da jeg var lita og sto å hylgrein, fordi jeg fikk ikke være igjen til nattmaten. Kun de eldste barna får lov til å være igjen så sent. Det er rundt midnatt til 2-3 om morgningen, spørs hvor full mannfolka blir . Også kommer det an på de yngste, noen blir jo trøtt og sliten rundt 10-11 og da starter kveldskosen når de har dratt. Var vell rundt 15 da jeg begynte å få lov til å være igjen så sent Kun de som er over 18 som får liv til å drikke, og de voksne tar kun ett glass til middagen. Alkoholserveringen starter ikke før 11-12 om kvelden, altså når de yngste har dratt hjem for å legge seg. Dette synes jeg er fantastisk, for vi er fra 2 år til 90 år, og da jeg vokste opp så var alkohol aldri en del av feiringen. Fra 15-18 år så brukte vi eldste barna å sitte på kjøkkenet og spille brettspill, fikk noe godt som ble gjemt bort tidligere på kvelden, og vi koste oss mens de voksne drakk og koste seg inne på stuen. Nå bruker vi å ta på oss kosebukse også ser vi en julefilm på stuen mens vi koser oss med god nattmat og godis. Vi er 23 personer sånn ca, noen år er vi flere. I år blir vi 28, siden alle skal feire sammen og ikke med kjærester og moren sin fordi foreldrene er skilt osv. Også skal noen av "barna" (vi er nå 25-30, så ikke akkurat barn) skal ha med kjærester for første gang. Minste vi har vært under en julaftenfeiring var 19 stk, og da føltes det tamt og kjedelig.Fatter ikke hvordan folk klarer seg med kun 4 gjester, det er jo ingen fest! Anonymkode: b4876...2e4 3
Blod Skrevet 15. november 2015 #11 Skrevet 15. november 2015 (endret) Jeg aner ikke hva jeg skal bruke i år, faktisk. Har pleid å bruke finkjoler, sånne som jeg kan bruke i konf, bryllup og lignende anledninger. Bruker sikkert en hvit kjole i år, om jeg ikke finner noen nye kjole Jeg pleier å bytte til de fineste mer behagelige klærne jeg har om kvelden, etter at mat og dessert er spist og pakker pakket opp. og alt er slått seg til ro egentlig. Er i begynnelsen av 20 årene og feirer med nærmeste familie, som regel mamma, søsken, og tante med hennes barn. Noen år er andre familiemedlemmer med, men da som regel en bestemor ol. Endret 15. november 2015 av Blod
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #12 Skrevet 15. november 2015 Går i en kjole som er komfortabel og pen og de skikkelig juglete juleskoene mine (pensko til innendørs bruk ). Feirer med kun mann og barn, men antrekket var det samme i «gamle dager» da jeg feiret med foreldre, besteforeldre ol Anonymkode: 56dfc...4d0
shnuppah Skrevet 15. november 2015 #13 Skrevet 15. november 2015 Jeg tar på meg kjole og sminker meg tidlig, med en deilig cardigan og tøfler på. Så sitter jeg i sofaen med dyna og hundene og godis hjemme hos mamma og pappa frem til vi får besøk av besteforeldre også spiser vi middag, eller kanskje jeg og pappa drar ut en tur for handel i siste liten etter de beste filmene er ferdig.. Jeg elsker å gå med kjole og strømpebukse, da koser jeg meg skikkelig! Haha. Jeg er jente 24 år.
melatonin Skrevet 15. november 2015 #14 Skrevet 15. november 2015 jeg pleier å gå I pysj til etter frokost. Så uteklær for vi går tur/aker på akebrett en liten tur, så litt finere klær til middag. I fjor byttet vi fort til joggebukse etter middag siden vi var alene.
Haugenjenta Skrevet 15. november 2015 #15 Skrevet 15. november 2015 Jeg går i pysj helt frem til like før jeg skal dra avgårde Blir penkjole og strømpebukse, med en pen cardigan til.Kvinne, 27 år.
Gjest Castielz Skrevet 15. november 2015 #16 Skrevet 15. november 2015 Joggebukse og en sliten hvit eller svart t-skjorte, som regel ikke sokker.
Sarah Dee Skrevet 15. november 2015 #17 Skrevet 15. november 2015 Har jobbet på morgenen de siste årene, så da blir det uniform til jeg er ferdig på jobb. Hender jeg hiver på meg pysjen etter jobb og bytter til finklær noen timer etterpå, men som oftest er det rett i finklærne.
Puny Skrevet 15. november 2015 #18 Skrevet 15. november 2015 Kler meg i penklær/kjole i det jeg står opp (som ikke er alt for tidlig, 9-10ish) så går vi i kirken og etter det er det å hjelpe til med å lage mat etc. da får jeg gjerne på meg ett forkle da feirer med familien....
Puny Skrevet 15. november 2015 #19 Skrevet 15. november 2015 Er 22, feirer jul alene. Sitter i pysj/daffeklær helt til middagen er ferdig(lager skikkelig middag med ribbe og tilbehør), så tar jeg på finstas, spiser middag og dessert. Har på klærne til pakker er åpnet, så er det tilbake i pysjen.Anonymkode: da9eb...b5aoj så tøff du er, god jul til deg! 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #20 Skrevet 15. november 2015 Er 51, og feirer med samboer. Jeg har egen julepysj (flanell med julenisser på), og den bor jeg i fra frokosten og frem til ca. 16.00. Da skifter jeg til andre klær som egner seg for matlaging (vanligvis joggebukse og genser). Så er det på med finstasen (fotsidt svart skjørt med mønster i rødt og gull og rød silketopp) ca. kl. 20.00, vi spiser som oftest rundt 20.00-20.30. Anonymkode: d1d33...836
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå