Gå til innhold

Styrketrening og kardio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man mindre effekt av styrketrening om man trener både styrke og kardio på samme økt?

Går det feks. å gå på en spinningstime eller jogge 30 min på mølla, og trene styrke etterpå/før? Eller er styrketreningen "bortkastet" da?

Må man velge for å få noe effekt? :) Vil gjerne bygge muskler og bli mer definert/gå ned i fettprosent, men liker samtidig følelsen av å ha trent kardio veldig godt!

Anonymkode: 998c1...92e

Videoannonse
Annonse
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Det er visstnok bedre å trene styrke før kardio. Akkurat hvorfor det husker jeg ikke, men dette var noe en av instruktørene på treningssenteret mitt sa :)

Skrevet

Grunnen til at flere anbefaler styrke før cardio er rett og slett for at du skal kunne yte best under styrkedelen. Om du kjører hard cardio før styrke vil du ikke kunne ta i like mye. 

Skrevet

Tusen takk for svar dere! :) Det jeg egentlig lurte på var om det går utover musklene? Har hørt at kardio "spiser" musklene, altså at det ikke er bra å trene kardio når du trener styrke. Og at hvis du MÅ, så bør det være i separerte økter.. Men for min del passer det best å kombinere med tanke på tid osv.. Trener styrke annenhver dag, så vil helst ikke ta egne dager med kardio, kanskje av og til, men ikke fast..

Anonymkode: 998c1...92e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...