Gå til innhold

Hva synest dere om denne halv ferdig treningsprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg har begynt å lage trening program. Men jeg er ikke helt sikker på hva jeg driver med. Så, jeg har samlet mange øvelser som dekker de forskjellige muskel gruppe, men jeg kan ikke gjøre alle. Så jeg vett ikke hvilken av øvelsene burde jeg gjøre og hvilken jeg burde kutte ut? Så er jeg usikker på hvor mange reps og sets jeg burde gjøre til oppvarming og hoveddel av hver øvelse og hvordan jeg burde organisert de? I tillegg lar derre merke til at jeg springer 15 min. Er det egt lurt?

Monday: Triceps and Chest. Plus abs.

-       Run 15 min ca 3 km.

-       Bench Press

-       Peck Deck

-       Chest Dips

-       Cable Crossovers

-       Incline Dumbbell Bench Press

-       Close grip brench press

-       Pulley Pushdowns

Tuesday: Back and Biceps

-       Run 15 mins ca.3 km

-       Dumbbell Row

-       Reverse Fly

-       wide grip lat pulldown

-       BENT-OVER BARBELL ROW

-       Close-Grip Seated Cable Row

-       Reverse-Grip Pulldown

-       Hammer Curls

-       STANDING DUMBBELL CURL/curls

-       INCLINE ALTERNATING DUMBBELL CURL

-       Standing biceps cabel curls

-       Consentrasion curls

Wensday: Shoulders and Abs

-       Run 15 min 3km

-       Lateral Raises

-       Bumbell shoulder press

-       Standing low-pulley deltoid raise

-       Front dumbell raise

- Thursday: Legday 

-       Squats

-       Leg press

-       Leg curl

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ut som noe tull. 

- hvorfor skal du trene mandag til torsdag? 

- hvorfor ikke heller trene fullkropp eller maks tosplitt?

- hva er målene dine?

- hva er utgangspunktet ditt?

- hvorfor lage sitt eget treningsprogram? Skaff heller hjelp fra en kyndig person.

Anonymkode: d976e...418

• Liker 4
Skrevet (endret)

Vist du leser litt bedre er dette ikke ferdig treningsprogram og ville heller sagt at det er en samling av foskjellige øvelser. Grunnen at jeg trener mandag til torsdag er at jeg har ikke tid å trene andre dager. Men  er ikke det betre å trene noe muskel grupper en dag og de andre etter på? Og spørsmålet mitt er egentlig hvilken øvelser jeg burde gått får og gir best resultat til å bygge styrke?

Endret av deima
Skrevet

Det kommer ann på hva som er målet ditt og hvilket treningsgrunnlag du har fra før. Grovt sett bør du kjøre færre øvelser og heller gå for basisøvelser. 

15 min jogging er så lite at det spiller ingen rolle, hvis det er muskelveksten du er bekymret for.

Anonymkode: 3fb2c...b6f

Skrevet

På skolen har vi lært i fysisk trening, at hvis man skal ha utbytte av treningen, burde muskelgruppene trenes 2 ganger i uka, minst. Her trener du kun 1 gang i uka. 

Anonymkode: 62780...c6a

Skrevet

På skolen har vi lært i fysisk trening, at hvis man skal ha utbytte av treningen, burde muskelgruppene trenes 2 ganger i uka, minst. Her trener du kun 1 gang i uka. 

Anonymkode: 62780...c6a

Egen erfaring tilsier at dette ikke er noen absolutt sannhet. Har trent hver muskelgruppe 1 gang i uka med god fremgang.

Anonymkode: 3fb2c...b6f

Skrevet

Vist du leser litt bedre er dette ikke ferdig treningsprogram og ville heller sagt at det er en samling av foskjellige øvelser. Grunnen at jeg trener mandag til torsdag er at jeg har ikke tid å trene andre dager. Men  er ikke det betre å trene noe muskel grupper en dag og de andre etter på? Og spørsmålet mitt er egentlig hvilken øvelser jeg burde gått får og gir best resultat til å bygge styrke?

Dersom du leser litt bedre ser du at jeg stiller flere spørsmål. Disse svarer du ikke på, og da blir det ganske vanskelig å komme med tilbakemelding.

Skrevet

Dersom du leser litt bedre ser du at jeg stiller flere spørsmål. Disse svarer du ikke på, og da blir det ganske vanskelig å komme med tilbakemelding.

Tror har svart på det meste du spurte om. Kanskje noe jeg var litt mindre klar på at jeg er uerfaren på treningsenter og med kroppbygning, men trudde det fleste skulle skjønne det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...