Gå til innhold

Jenter som må ha menns oppmerksomhet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med jenter som må ha menns oppmerksomhet og ikke takler andre jenter? Jeg(gutt) bor i et kollektiv med en slik jente. Man merker at hun blir sur om vi(guttene i kollektivet) har vors/narch med jenter(selv om det er overvekt av gutter). Det er rimelig merkbart, hun misliker jentene som kommer på festene, synes selv det er flaut å ha henne der.  Hun har også sagt at hun ikke ønsker at andre jenter skal flytte inn i kollektivet.

Forstår at jenter liker oppmerksomhet, men hun virker jo ikke å takle at andre enn henne får oppmerksomhet. 

Anonymkode: 4e4fa...cc4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edit: Vi hadde samme problemet med en annen jente som bodde i kollektivet i fjor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har antakeligvis dårlig selvtillit. Kjenner til typen, og jeg takler ikke slike jenter. Og jeg er jente selv.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Vi hadde samme problemet med en annen jente som bodde i kollektivet i fjor.

Har begge de to jentene fått masse oppmerksomhet fra dere i utgangspunktet?

Anonymkode: faa9e...1bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er de to jentene ellers?

Ser de evt på seg selv som sentrum i universet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har antakeligvis dårlig selvtillit. Kjenner til typen, og jeg takler ikke slike jenter. Og jeg er jente selv.

Ja, hun første var det i hvert fall tydelig hadde dårlig selvtillit. Vet ikke med hun andre, virker faktisk helt normal.

Har begge de to jentene fått masse oppmerksomhet fra dere i utgangspunktet?

Nei, ikke noe mer enn vennskapelig. Ingen av oss som har prøvd oss på dem. Og de gangene jentene har ligget med noen i kollektivet så er det jentene som har pushet på.

Hvordan er de to jentene ellers?

Ser de evt på seg selv som sentrum i universet?

Nei, hun første så på seg som et null. Hun jeg bor med nå virker oppegående på alt utenom det med at hun ikke liker at jenter er i kollektivet.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er nok et selvtillitsproblem. Hun er nok redd for å bli "utkonkurrert" og at noen skal ta plassen hennes.  Hun liker vel å være en av gutta :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kan godt like å vere ein av gutta utan å ha eit sjølvbildeproblem, altså, eg har full forståing for at ein unngår jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok et selvtillitsproblem. Hun er nok redd for å bli "utkonkurrert" og at noen skal ta plassen hennes.  Hun liker vel å være en av gutta :)

Mulig det er sånn at hun er redd for at noen skal ta plassen hennes som "en av gutta". Jeg er jo ikke jente så vet ikke hvordan hun tenker, men synes det virker rart, for når vi flørter med andre jenter så viser det jo nettopp at vi ikke ønsker at de jentene skal bli "en av gutta". Synes også at jentene vi bor med ønsker mer enn å være "en av gutta" som i at de kan bli flørtete på fylla. Og ja det har alltid vært de som har lagt an på oss og ikke omvendt.

Ein kan godt like å vere ein av gutta utan å ha eit sjølvbildeproblem, altså, eg har full forståing for at ein unngår jenter.

Enig, men det er jo ikke bare at de unngår jenter. Hun jeg bor med liker ikke at vi andre har jenter på festene hos oss. Hun liker heller ikke at venninne hennes inviterer oss gutta på fest hos dem. Samtidig som hun selv spør om vi kan invitere våre kompiser på vors slik at hun kan flørte med dem.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe spesielt glad i å henge sammen med jenter selv, og det har ingenting med selvtillitten å gjøre. Det har med personligheten til de fleste jenter å gjøre, den passer rett og slett ikke med min. Gutter er mer simple og lettere å forholde seg til. De forteller ting direkte til deg hvis de er uenige. Gutter tør å slippe seg løs i sosiale situasjoner og å drite seg litt ut, de liker å konkurrere og tørr å være lekne. Venninnnene jeg har er sånn (uten å være guttejenter), de har litt bein i nesen og liker tull og barnslig humor. De kler seg ikke i rumpekorte kjoler og skviser myggestikkene sammen så det skal se ut som de har pupper, det ble vi alle ferdige med på ungdomsskolen. De jentene jeg er venninne med er solide jenter jeg respekterer. Samme med guttene. Men det er slettes ikke alle som lever opp til min standard, snarere tvert imot. Skal en få mitt vennskap skal det virkelig "klikke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe spesielt glad i å henge sammen med jenter selv, og det har ingenting med selvtillitten å gjøre. Det har med personligheten til de fleste jenter å gjøre, den passer rett og slett ikke med min. Gutter er mer simple og lettere å forholde seg til. De forteller ting direkte til deg hvis de er uenige. Gutter tør å slippe seg løs i sosiale situasjoner og å drite seg litt ut, de liker å konkurrere og tørr å være lekne. Venninnnene jeg har er sånn (uten å være guttejenter), de har litt bein i nesen og liker tull og barnslig humor. De kler seg ikke i rumpekorte kjoler og skviser myggestikkene sammen så det skal se ut som de har pupper, det ble vi alle ferdige med på ungdomsskolen. De jentene jeg er venninne med er solide jenter jeg respekterer. Samme med guttene. Men det er slettes ikke alle som lever opp til min standard, snarere tvert imot. Skal en få mitt vennskap skal det virkelig "klikke".

Tusen takk for svar, men misliker du at kompisene får oppmerksomhet fra jenter når dere er på fest sammen? Hvis ja, hvorfor? Tenker på hvordan hun jeg bor med oppfører seg som blant annet er beskrevet i innlegget over ditt.

Jeg synes det er helt legitimt å like å henge med gutter, det er det at hun vil ha all oppmerksomheten som er problemet.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, men misliker du at kompisene får oppmerksomhet fra jenter når dere er på fest sammen? Hvis ja, hvorfor? Tenker på hvordan hun jeg bor med oppfører seg som blant annet er beskrevet i innlegget over ditt.

Jeg synes det er helt legitimt å like å henge med gutter, det er det at hun vil ha all oppmerksomheten som er problemet.

TS

Det har jeg aldri tenkt over, så nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en jente som trives mest med gutter, har også venninner. Jeg er ganske selvsikker, blir lite sjalu hvis kompisene mine henger med andre jenter. Jeg ser på dem kun som venner uansett. Det er lett å merke hvis en jente blir sjalu og trenge seg på kompisene mine, da vil jeg heller gå og snakke med andre feks. 

Anonymkode: 35807...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente her, alltid hatt mange kompiser og regnes ofte som "en av gutta". Nå er nok jeg en del eldre enn dere, men minnes godt årene da jeg selv bodde i kollektiv med tre gutter - kun gutta og meg. Vi festet sammen og det kom da både gutter og jenter innom både til dem og meg. Kan virkelig ikke forstå at hun ene jenta skal reagere på at dere har andre jenter på besøk. Forstår det som at hun virker generelt sur og ikke er vennlig mot de andre jentene? Er hun da sur og vanskelig overfor dere gutta også eller bare overfor jentene? Oppfører dere dere veldig annerledes selv når disse andre jentene er tilstede? Synes i det hele tatt det virker veldig merkelig. Henne hadde jeg nok vurdert å ha såpass sære personlighetstrekk at jeg hadde revurdert hele vennskapet - fullstendig uavhengig av om hun er gutt eller jente. Man må da for pokker kunne oppføre seg når man selv eller andre har gjester i (felles) hus! Selv ble jeg god venninne med flere av venninnene til kompisene mine. Må innrømme at ikke alle jentene som ranglet innom var like sjarmerende, men det lot jeg da gutta selv få oppdage og jeg var selvfølgelig like blid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en jente som trives mest med gutter, har også venninner. Jeg er ganske selvsikker, blir lite sjalu hvis kompisene mine henger med andre jenter. Jeg ser på dem kun som venner uansett. Det er lett å merke hvis en jente blir sjalu og trenge seg på kompisene mine, da vil jeg heller gå og snakke med andre feks. 

Jenter kan være venner med gutter ...men det går ikke an andre veien. So you have been warned :) 

Tenkte jeg skulle ta meg tid til å opplyse deg om det. Det virker som om du hadde en litt enkel og naiv oppfatning av at det var en gjensidig dynamikk der :) 

Anonymkode: 46044...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter kan være venner med gutter ...men det går ikke an andre veien. So you have been warned :) 

Tenkte jeg skulle ta meg tid til å opplyse deg om det. Det virker som om du hadde en litt enkel og naiv oppfatning av at det var en gjensidig dynamikk der :) 

Anonymkode: 46044...db9

Jeg vet allerede at gutter som vil være venn med meg, vil ha noe mer. Har gjort det klart for dem at jeg har friendzona dem. Vil ikke kutte kontakt med dem fordi jeg vet de vil noe mer enn vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh gode gamle klassiske "jeg er en guttegjengen som trives bedre med gutter fordi jenter er bare drama." Ja,helt til andre jenter får mer oppmerksomhet. ....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...