Gå til innhold

Kommer katten noengang overens med hunden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og samboer har 2 katter, en hver. Og en hund. Hans katt som er en hunkatt på 7-8 år har bodd alene (uten andre dyr) frem til i sommer da jeg og katten min flyttet inn. Katten hans likte ikke katten min fra første stund, og hun var ganske så irritert over å få en ny katt i huset, men de kan leve sammen. Men så litt etter jeg hadde flyttet inn kjøpte vi hund sammen og det funker virkelig ikke for katten til samboeren min. Så nå har hun både en hund og en katt i huset som hun er sinte på, men det er helt klart værst med hunden. Jeg tror hun er fryktelig redd. Så når hunden nermer seg så freser hun å lager masse bråk+at hun oftere og oftere bæsjer og/eller tisser på seg. 

Katten min og hunden går det bare bra med heldigvis. Mens samboerens katt har tilbrakt de siste måndene under kjøkkenbenken eller på soverommet vårt. Hun har også gått ned i vekt pga dette. Spørsmålet er om hun noen gang kommer til å komme overens med hunden? Jeg tviler sterkt... Noen som har opplevd lignende eller har noen råd? 

Takk på forhånd!

Anonymkode: d1109...b3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en katt og en hund, og de så ganske skeptisk på hverandre da de møttes. Det føltes ut som om de aldri kom til å bli venner, men etter 2-3 måneder så ble de det.

Anonymkode: a948f...a43

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Klaveret
Skrevet

Katten vår var veldig redd for hunden vår da den (hunden) flyttet inn. Katten snek seg rundt omkring og laget seg etter hvert fast tilholdssted på badet. Slik var det vel bortimot et år. Da begynte den gradvis å komme ut av badet og oppholde seg i gangen, så stua osv.. Nå er det fire år siden hunden kom og de lever helt greit sammen, de er ikke perlevenner men aksepterer hverandre. 

Jeg tror det er håp for katten hos dere også. Noe av det viktigste tror jeg er at hunden aldri får lov til å jakte på katten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...