Gå til innhold

Nå gidder jeg snart ikke mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nærmer seg brylluppet vårt,og det går nå opp for meg at vi har noen håpløse forlovere....

Her er problemet: :cry:

Vi skal gifte oss i syden i august,og har spandert turen på våre forlovere.

Vi trodde vi var greie som gjorde dette,men de blir jo aldri fornøyd!

Min forlover ville gjerne ha med seg sin samboer,og det var selvfølgelig greit for oss. Det eneste vi forlangte var at han betalte turen sin selv.

Det ble et ramaskrik uten like,for min forlover mente vi også kunne betale for ham... :x

Etter mye om og men,betalte han sin egen tur,men nå er det min samboers forlover som har begynt å bråke...

Når vi bestilte og betalte turen hans, så hadde han ingen dame.

Han skulle ligge på rom alene,og for dette måtte vi betale 1550 kroner ekstra for hans bilett.

Nå har han imidlertid funnet seg et kvinnfolk,som også skal bli med nedover.

Hun ringte og bestilte bilett uten først og snakke med oss,og dette synes vi var rimelig frekt.

Siden vi allerede hadde betalt 1550 ekstra,ble dette trukket fra HENNES regning.... Med andre ord så har vi altså betalt halvparten av hennes

reise!

Dette finner jeg meg ganske enkelt ikke i!!!!!!!!!.............

Vi betaler da ikke en sydentur for folk vi ikke kjenner.. :x

Jeg har tatt dette opp med min samboers forlover,men han skjønner ikke problemet!

Jeg har sagt at vi skal ha tilbake disse pengene,men jeg tror neppe vi får dem.

Han ble bare sur.

Pengene er ikke det viktigste ,men dette er en prinsippsak for oss.

For det første ville jeg satt pris på om hun hadde SPURT om å få bli med på bryllupet vårt,ikke bare ta det som en selvfølge!!

Hva ville andre ha gjort?

Nå har jeg mest lyst til å avbestille hele greia... :cry:

Gi meg noen råd,vær så snill :(:(:(

Ismen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Ismen.

Må bare si at jeg er totalt enig med deg her.

Dere utviser en enorm generøsitet og storsinn ved å betale reisene til forloverne. Dette er tydeligvis takken man får igjen. Dere burde samle dem sammen og ha et oppklaringsmøte. De burde selvfølgelig få komme med sine synspunkter på dette, men dere burde stå på kravene.

Forekdre som ikke kommer hvis det blir koldtbord, folk som ikke kommer på utdrikkingslag hvis de må ordne overnatting selv og dette. Jeg syns mange mennesker er ekstremt utakknemlige og barnslige!!

Stå på ismen!! :D

Skrevet

Jeg har ikke ord engang jeg.

Folk er så frekke at det går bare ikke ann. Nei stå på deres, og hold på at dere skal ha tilbake de 1550 kr. det blir en prinsipp sak.

Hold oss oppdatert da :sjarmor:

Skrevet

Avbestill hele greia... gjør det du vil innerst inne... jeg hadde aldri giddi...

Gjest Kinga
Skrevet

Er forloverne deres av den oppfatning at de kan koke suppe på dere eller?

Skrevet

At det går ann å være så frekk. Nei, vettu hva.Dette er det værste jeg har sett.Er ikke disse menneskene opdratt i hele tatt eller????

Nå ble jeg skikkelig sinna :evil: At det går ann å være så egoistisk skjønner jeg ikke.Om resten av følge skal være med så la de betale selv, ellers får de bli hjemme.Simplere er det ikke.Knurrrrrrr

Skrevet

Jeg synes også de er frekke. Allikevel hadde jeg ikke forlangt å få betalt tilbake de 1500 kronene. De hadde dere jo betalt allikevel.

Jeg synes nå allikevel at de burde ha tilbudt seg å betale dem tilbake i tillegg til at han burde ha spurt om det var greitt at hun var med.

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner ikke at du gidder å bråke for 1500 kr!!! Greit at du forteller ham at de burde snakket med dere før hun event. ble med, men å forlange pengene tilbake er smålig!!!

Skrevet

Noe så utrolig frekt!! De pengene burde dere absolutt fått tilbake, syns nå jeg. Hva sier din tilkommende? Kan ikke han ta opp saken med forloveren sin? At det går an! :roll: Folk er faen meg frekke ... :evil:

Skrevet

Enkelte mennesker mangler bare folkeskikk spør du meg. Det er visst flere av dem der ute enn jeg trodde. Jeg mener det er en selvfølge at hun skal betale turen selv, og at de burde tilby seg å betale dere de 1500 tilbake. Og ikke minst så burde de spurt først, selv om det er lett å ta det som en selvfølge at det var greit siden din forlover skal ha med følge. Jeg er også av den oppfatningen at det absolutt bør være greit at de kan ta med seg følge (forutsatt at disse betaler selv) på turen, siden de tross alt må bruke av ferien sin, og ferie er noe man gjerne vil bruke sammen med sin kjære. det er derimot INGEN selvfølge at de skal være med på selve bryllupet! De kan feks ikke forvente at dere skal spandere bryllupsmiddag og alt på dem!

Dette med å invitere seg selv til bryllup syns jeg er helt håpløst. Greit nok om de spør pent og har en veldig god grunn, men som regel er det en grunn til at brudeparet ikke har invitert flere enn det de har gjort.

Skrevet

AT DET GÅR ANN!!!!!!! :o

Synes dere har vist storsinn nok til og betale turen, men når han begynner og dra med seg dama uten en gang og spørre, nei vet du hva!! :evil: :evil: :evil:

Jeg tror jeg hadde bedt dem om og reise til......... og funnet på noe annet.

Problemet er vel at dette er vel drømmen din og gifte seg på denne måte, og da blir det ikke så lett.

For en gangs skyld er jeg enig med Waco i at du bør avbestille hele greia.

Ikke gjør dette for alle andre, gjør det for deg og din tilkommende!!!!!

Skrevet

hei!

føler med deg! forslag:

1: snakk med forloveden din og finn ut om han føler det samme.

2: hvis han gjør det: ring reisebyrået og hør om det er mulig å bytte alle de billettene dere har bestilt (til dere+ forlovere) til reise for dere til luksus sted. sjekk engelske / amerikanske bryllups blader. det er mange sk. wedding resorts, hvor alt er inkludert og hvor dere også kan gifte dere. (ikke bestill noe, men sjekk mulighetene)

3: be inn forlovere med kjærester til middag / kaffe, og sett dere ned sammen. uten anklagelser, fortell dem at dere hadde gleder dere til å ha dem med, men at dere nå føler at kravene har begynt å overskygge gleder. hør hva de sier. meget mulig at de skjønner problemet, og alt ordner seg hvis dere snakker med dem, men hvis de begynner å krangle, etc, si at dere har bestemt dere for å avlyse turen, og heller bare dra dere to.

NB! det er meget mulig at dere vil miste dem som venner, men det virker som om det allerede er på vei til å skje. ville selv helt klart foretrukket et super-romantisk fem-stjerners tur sammen med mannen min fremfor en sydentur sammen med to grinete forlovere som man egentlig er ganske lei av allerede før turen begynner.

(håper alle har avbestillings forsikring :-? )

lykke til med alt sammen!

klem fra tingeling

Gjest lilletroll
Skrevet

Heia Tingeling!!! Enig med deg!!!

Skrevet

Dama til forloveren hans må vel synes det er pinlig å bare troppe opp i bryllupet deres uten å spørre, eller? Jeg hadde ALDRI kunne gjort noe sånt.

Gjest augustbrud 2003
Skrevet

Først og fremst: Du har helt rett i ditt krav, og forloverne er fjerne. Generelt vil jeg si at penger ofte fører til store diskusjoner og uenighet. Så til mulig løsning på problemet:

Når alt først er som det er, og dere faktisk skal gifte dere og billetter er kjøpt, og du jo egentlig ikke ønsker å bruke tiden før bryllupet og tiden i syden på å være sint, ville jeg ha latt hele saken ligge. Jeg skjønner at det ikke er pengene det står på men at det er prinsippet, men noen ganger så er ikke prinsippet verd all energien man bruker på det. Noen ganger må man bare innse at det koster deg faktisk mer å irritere deg over det og prøve å få dem til å betale, enn å si at de er duste, jeg har rett, men ferdig med det.

PS! Jeg vil bare si at jeg er en person som OFTE bruker MYE krefter på prinsippdiskusjoner, men har gjennom årenes løp funnet ut at teite folk og pengekrangler ikke er verd all energien på å være sint, sur og lei. Dra til syden og gift dere, med folovere og kjærstene deres, og ikke la dem ødelegge denne store begivenheten for deg.

Lykke til videre (og hold oss oppdatert på hva du endte opp med!).

Skrevet

Enig med Tingeling!!!

Men lykke til uansett hva du bestemmer deg for!!! :D

Skrevet

Jeg bare lurer på hvordan selve turen vil bli, jeg. Når det starter sånn...

Makan til brødhuer... :-?

Virker ikke akkurat som at de tar oppgaven sin høytidelig.. :evil:

Skrevet

Hei alle sammen,og takk for mange gode svar. :D

Jeg ser imidlertid at det er enkelte her inne som mener jeg er smålig som vil kreve tilbake disse pengene,og da må jeg bare spørre:

Ville DERE betalt en sydentur for et menneske dere ikke kjente?? :o

Ville DERE møtt opp i et bryllup dere ikke var invitert i??

Det hadde vært helt greit at hun ble med,men det må da gå an å SPØRRE??!!

Jeg synes hun var direkte frekk som bestilte uten og informere oss først..

Irritert Ismen! :evil: :x

Skrevet

Synes ikke du er smålig i det hele tatt, jeg!

Jeg hadde aldri godtatt og måtte bla opp 1.500 for et fremmed menneske!!

Dessuten, hva slags menneske er det som kommer og presser seg på andres bryllup????

Eier hun ikke skam i det hele tatt????

Skrevet
Jeg ser imidlertid at det er enkelte her inne som mener jeg er smålig som vil kreve tilbake disse pengene,og da må jeg bare spørre:

Ville DERE betalt en sydentur for et menneske dere ikke kjente??  :o  

Ville DERE møtt opp i et bryllup dere ikke var invitert i??

Hvis jeg har forstått dette riktig, har dere allerede betalt turen inkludert de 1500 kronene for hans forlover. Da betaler dere ikke noen tur for et menneske dere ikke kjenner.

Jeg synes allikevel at hans forlover burde betalt tilbake de 1500 kronene hvis kjæresten skulle bli med. Det hadde ikke vært noen prinsippsak for meg å få de pengene tilbake.

Til spørsmål nr. 2, så ville jeg ikke møtt i et bryllup jeg ikke var invitert i.

For lenge siden ble jeg invitert i bryllup til en nær venninne av meg. Jeg hadde da vært sammen med ham jeg nå er gift med en stund, men siden venninen min og jeg bodde på hver vår kant av landet, så kjente hun ikke ham. I tillegg var min nåværende man og jeg kun kjærester, vi bodde ikke sammen. Forholdet hadde også vært litt turbulent. Han ble ikke bedt i bryllupet deres, men vi syntes også det var naturlig. Vi tenkte faktisk ikke på at vi skulle bli fornærmet eller noe. Riktignok flyttet vi sammen ca. 1 måned før bryllupet. Hun ringte også og sa at han kunne komme (jeg trengte ikke be om det), men vi sa at det ikke var nødvendig og jeg kom alene. Poenget mitt er at man kan ofte få det som man ønsker ved å være åpen og imøtekommende, samt å ikke ha for høye krav til sine venner. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...