AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #1 Skrevet 14. november 2015 Jeg jobber fot tiden i en jobb jeg har hatt lenge(4 år) og er ute etter nye utfordringer. Jeg har kun mulighet til å hente referanser fra det stedet jeg jobber nå da de kjenner meg i jobbsammenheng og kan si noe om hva vi driver med.Jeg vil ikke oppgi referanser da fordi jeg ikke vil gå ut med at jeg søker jobb. Jeg tror ikke det med referanser blir avgjørende, men jeg ser behovet for å sjekke referanser for å finne ut om jeg er den jeg er. Jeg søkte tidligere en jobb der jeg kom til 2.gangintervju og de ville ha referanser, men da måtte jeg trekke meg siden jeg ikke ville at noen skulle vite at jeg søkte jobb. Synes dette med referanser er veldig vanskelig når jeg bare har hatt en jobb den jer har nå.Hvordan gjør man det med referanser i en sånn situasjon Anonymkode: c6964...502
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #2 Skrevet 14. november 2015 Ingen kommer til å ansette uten referanser, så nekter du å oppgi det kan du heller ikke regne med å få deg en annen jobb. Når du er kommet så langt som annengangs intervju og de ber om referanser er du selvfølgelig en svært aktuell kandidat, da er det bare idiotisk av deg å ikke be nåværende sjef om referanse. Alle vet at ingen jobber samme sted til evig tid. Anonymkode: 4dbdb...6f1 4
Melkebarten Skrevet 14. november 2015 #3 Skrevet 14. november 2015 Såklart kan du få en jobb uten referanse, jeg leverte ikke engang jobbsøknad........og den jobben jeg har nå har jeg hatt i ett par år.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #4 Skrevet 14. november 2015 Selvfølgelig kan man få jobb uten referanser, men det er såklart langt vanskeligere. Anonymkode: b6ea5...dde
Tvist Skrevet 14. november 2015 #5 Skrevet 14. november 2015 Kan du spørre noen kollegaer om å være referanse?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #6 Skrevet 15. november 2015 Jeg brukte en kollega som hadde sluttet som referanse. Syntes det var greiere enn daværende sjef. Hun er i tillegg et kjent navn i bransjen, så valgte litt taktisk... Anonymkode: 70e67...e45 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #7 Skrevet 15. november 2015 tror ikke man kan regne med å få jobb i dagens jobbmarked uten referanser.Hvis sjefen din er profesjonell, så takler h*n at du søker ny jobb. Folk har ikke samme jobb hele livet lenger og du er i din fulle rett å søke andre jobber Anonymkode: 2ff40...79d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå