Gå til innhold

Barnesete 3.5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, når kan jeg pælme det barnesetet jeg har hatt i bilen de siste 2.5 årene? BeSafe tror jeg det er..

Elendig sete.

Når kan sønnen min sitte på sånt sete, uten rygg...?

Bare litt frustrert.. jeg må jo kle på meg bilen hver gang jeg skal sette han fast.

- singelpappa

Anonymkode: 9ef1c...4c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Les litt her du: https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/

Anonymkode: 9a501...6ef

Nei.

Det er ikke snakk om at han sitter i barnesete til han er 135cm høy.

Makan til sprøyt.

Sikkerhet er selvsagt viktig, men det er forskjell på å runke og å rive av seg kukken.

Endret av Bond
Skrevet (endret)

Nei.

Det er ikke snakk om at han sitter i barnesete til han er 135cm høy.

Makan til sprøyt.

Sikkerhet er selvsagt viktig, men det er forskjell på å runke og å rive av seg kukken.

Det tryggeste for barnet ditt er å sitte bakovervendt til han er 4 år. Men for all del, hvis du syns det er greit å risikere at han knekker nakken i en bilulykke fordi du ikke gidder å holde på med sete lenger...

Anonymkode: cfa16...7d4

Endret av Bond
Skrevet

Tråden ryddet for personangrep

Bond, forumansvarlig

Skrevet (endret)

Det tryggeste for barnet ditt er å sitte bakovervendt til han er 4 år. Men for all del, hvis du syns det er greit å risikere at han knekker nakken i en bilulykke fordi du ikke gidder å holde på med sete lenger...

Det risikerer man uansett selv om barnet er over 4 år. Det er ingen magisk grense for nakken i det ungen er 3 eller 4. Det er heller ingen magisk grense for ikke å dø i en ulykke selv om man har blitt 17.

Endret av Bond
Skrevet

Tråden ryddet for personangrep

Bond, forumansvarlig 

Skrevet (endret)

Det risikerer man uansett selv om barnet er over 4 år. Det er ingen magisk grense for nakken i det ungen er 3 eller 4. Det er heller ingen magisk grense for ikke å dø i en ulykke selv om man har blitt 17.

Men det er mye større sjanse for det når barnet er under 4 år, pga tyngden på hodet ift hvor sterk nakken er på så små barn.

Endret av Bond
Skrevet

Sitat endret i henhold med rydding. 

Bond, forumansvarlig

Skrevet (endret)

Det er selvfølgelig ingen garanti for at noe ikke går galt, men da gjør man i alle fall det man kan for å unngå det. Det heter å være fornuftig, ikke hysterisk.

Og for alt du vet er jeg en mann.

Endret av Bond
Skrevet

Tråden ryddet for sitering av slettet innhold. 

Bond, forumansvarlig

Skrevet

Sjekk Trygg Trafikk sine nettsider og sikringavbarnibil.no

Det viktigste er selvsagt at barnet er sikkert, ikke din komfort når du fester barnet. Det er jo forskjell på fempunktssele og festing og å feste barnet med bilens seler i en forovervendt bilstol. 

Anonymkode: 70c95...5cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...