Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 22 år, og har jobbet som telefonselger i litt over et år. Jeg tenker, er ikke dette et "yrke" som ikke er så positivt å ha på CVen når man en gang skal ha en ordentlig jobb? Og er denne jobben så psykisk tøff som folk skal ha det til? Jeg synes det er litt flaut å si at man jobber som telefonselger, da jeg føler at det ikke er så positivt/akseptert..

Anonymkode: df9ba...5c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ekstremt krevende, jeg selv ble syk fordi jeg mistrivdes og syns det var en skikkelig drittjobb. Jeg syns kjæresten din er utrolig tøff, det er jo mye bedre å ha "telefonselger" på CV'en enn å ikke jobbe i den perioden. Det er ikke noe negativt med det, mange har jo negative tanker om yrket, men fra en som skal ansette henne i fremtiden sitt synspunkt, tror og håper jeg de vil se på det som at hun er villig til å prøve det meste, jobbe hardt, og det er veldig relevant erfaring som kan komme godt med i flere yrker. Man må finne seg i mye dritt som telefonselger, og det er mye vanskeligere enn folk flest tror. Salg krever MYE, spesielt over telefon der man ikke kan bruke kroppsspråk, og møter på mange fordommer.

Anonymkode: 87f4a...5f9

• Liker 8
Skrevet

Det er et knalltøft yrke, og det er faktisk helt ok å ha på CV`n sin i begynnelsen av en jobb karriere.  Her lærer man forskjellige salgstriks som kan være nyttige i flere sammenhenger seinere.  Det kreves mye av en telefonselger, og resultatene teller. Man måler jo også resultater på daglig basis, og man må strekke seg langt (gjerne litt utenfor komfortsonen også) for å oppnå noe virkelig bra. Generelt er dette bra læring, gitt at man jobber i en god salgsorganisasjon hvor man har en god coach og ledere som bidrar med riktig input.  Yrket skal respekteres med lik linje som alle andre, selv om det nok har en negativ klang over seg.  Telefon som redskap for salg, markedsføring og undersøkelser er velkjent i samfunnet, og folk har lært å leve med denne yrkesgruppen.  Det er viktig å skjønne at disse også har en jobb, og at det faktisk er et levebrød....uansett hvor irriterende det kan være iblant.  Samtidig finnes det både gode og dårligere selgere her, som også i andre yrkesgrupper. Det er krevende, og du skal heller oppmuntre og være støttende så lenge dette er valget hennes på nåværende tidspunkt.  Med sine 22 år er det sikkert masse andre spennende utfordringer som står for tur seinere i arbeidslivet.

• Liker 4
Skrevet

Hun er 22 år, og har jobbet som telefonselger i litt over et år. Jeg tenker, er ikke dette et "yrke" som ikke er så positivt å ha på CVen når man en gang skal ha en ordentlig jobb? Og er denne jobben så psykisk tøff som folk skal ha det til? Jeg synes det er litt flaut å si at man jobber som telefonselger, da jeg føler at det ikke er så positivt/akseptert..

Jeg jobber som telefonselger, og spør folk hva jeg jobber med så sier jeg "key account manager". Høres så mye finere ut. :-) Og folk blir annerledes innstilt. Flaut? Jeg tjener 700 K årlig på selgerjobben min...

Anonymkode: 34955...021

• Liker 4
Skrevet

Å selge gjennom telefon og vise til resultater er en stor bragd og kan virkelig bli til en god søknad om noen ønsker 
han som selger innen noe som faktisk er lett å selge. 

Det er en meget verdifull erfaring å ta med seg videre innen salgs\handel\markedføring osv...

Det virker som du har et veldig begrensa og snevert perspektiv hvor du kun ser den ene siden. 

Anonymkode: 1d95f...fea

• Liker 5
Skrevet

Å jobbe som telefonselger er tøft, og dersom du klarer å holde ut mer enn noen måneder er det etter min mening positivt for CVen.

Anonymkode: e6242...9cc

• Liker 4
Gjest Blomsterert
Skrevet

Det er ikke fflaut å si at en jobber! Det som er flaut er å ikke ta jobber en blir tilbudt.Og ja,jeg tror det er et tøft yrke,en må jo være litt hardhudet.

Skrevet

Da er kanskje yrket ikke så ille likevel. Til min store overraskelse, stortrives hun, og tar på seg mange flere vakter enn hun egentlig må. Det hadde jeg aldri trodd da hun begynte.

Hun har slitt mye psykisk tidligere, derfor jeg blir litt "satt ut" over at hun holder ut hvis det virkelig er så tøft psykisk.

Ts

Skrevet

Er ikke glad i telefonselgere, men alikevel så syns jeg det står respekt av det, kan ikke være lett å bli skjellt ut hver dag, f.eks. Pluss, det er mye bedre å ha telefonselger på CVen enn å ha et hull i den, eller hva? :)

• Liker 4
Skrevet

Da er kanskje yrket ikke så ille likevel. Til min store overraskelse, stortrives hun, og tar på seg mange flere vakter enn hun egentlig må. Det hadde jeg aldri trodd da hun begynte.

Hun har slitt mye psykisk tidligere, derfor jeg blir litt "satt ut" over at hun holder ut hvis det virkelig er så tøft psykisk.

Ts

Da teller det virkelig positivt på en CV!  Dersom er arbeidsgiver tenker hun kan være en ustabil arbeidstaker, så er det å ha jobbet så lenge som telefonselger noe å virkelig viser frem.  Det at hun trives burde telle enda mer for deg enn hvordan det skal se ut på CVen.  Å ha en jobb men brenner for kan bare være en positiv ting, så lenge den også gir deg det du trenger for å forsørge deg selv.

• Liker 5
Skrevet

Da teller det virkelig positivt på en CV!  Dersom er arbeidsgiver tenker hun kan være en ustabil arbeidstaker, så er det å ha jobbet så lenge som telefonselger noe å virkelig viser frem.  Det at hun trives burde telle enda mer for deg enn hvordan det skal se ut på CVen.  Å ha en jobb men brenner for kan bare være en positiv ting, så lenge den også gir deg det du trenger for å forsørge deg selv.

Selvfølgelig, er bedre enn å ha hull på CVen. Har bare sett for meg at til og med en stilling på Rimi ville sett bedre ut enn en jobb på et callsenter.

Hun har fastlønn, så hun har nok til at det går rundt. Har også vært å besøkt hun på jobben, og da får hun mye skryt fra lederne.

Ts

Skrevet

Telefonselgere er en pest og en plage, nesten så jeg syns det burde vært kriminelt å drive med. 

• Liker 1
Skrevet

En jobb er en jobb. Den definerer ikke hvem man er som person. Gjør den deg glad og du samtidig kan leve av det, go for it. Ser ikke vitsen med å tenke negativt angående det og være med på å bygge opp større fordommer i det prestasjonssamfunnet vi lever i idag. Det er fader ikke rart folk sliter i hverdagen slik samfunnet er blitt. Ingenting er bra nok før det er ekstraordinært.

Jeg har en fireårig utdannelse og har jobbet i det yrket, og har fortsatt jobbtilbud liggende åpent. Men jeg har valgt å jobbe 80% i en butikk istedenfor, med dobbelt så lav lønn. Vet du hvorfor? Fordi kollegaene og miljøet gjør meg lykkelig. 

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Ts

Anonymkode: df

Så bra! Hun vokser også i dette yrket,kjempefint det.Selv hadde jeg nok tatt jobben også istedenfor å ikke jobbe! Men tror kanskje ikke jeg hadde taklet det gitt.Er i et liv hvor kritikk er et must. Det er jeg vant til,men å bli skjelt ut og kjeftet på pga jobb,vel der ville jeg nok fått litt hjerteflimmer;)

Vær stolt av kjæresten din: -)

Skrevet

Det er ikke så uvanlig eller spesielt lavrangert å jobbe som telefonselger i den alderen.
Det er et drittyrke, men det er en enkel jobb å få. Leste det var 400 søkere på 1 jobb i kassa på rema for noen år siden så det er ikke lett å få så bra jobber. Om hun ikke tar studier ved siden av så har hun vel planer om det på sikt, også får du heller tenke at det er bedre at hun viser arbeidsvilje enn å snylte på staten og at telefonselger bare er en midlertidig jobb. Forsåvidt vet jeg om et par som har gjor det godt innen telefonsalg også, som har bosatt seg i hus i utlandet og  ringer fra "luksus" til norge. Alt er mulig, syns du dømmer henne for mye.

Anonymkode: 558f4...96f

• Liker 1
Skrevet

"Alle" vet at å jobbe som telefonselger er en utrolig tøff jobb! Men det er en veldig positiv erfaring som sier mye om hva en person tåler, dermed også positivt på CVen. 

Hva er du bekymret for egentlig? At hun skal være telefonselger for alltid? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har jobbet som telefonselger selv, og oppgir det har aldri talt negativt på CV-en min.

• Liker 1
Skrevet

Trodde "alle" hadde jobbet som telefonselger en eller annen gang i ungdommen. En skikkelig drittjobb, fordi det gjør noe med humøret ditt å bli skjelt ut daglig. Uansett neppe negativt å ha på CV-en, jobb er jobb. Alt er bedre enn hull, og slike "drittjobber" viser jo at det er litt tak i en.

All creds til de som orker det i lengden!

• Liker 1
Skrevet

Å ha erfaring fra salg er slett ikke negativt. Det er mange stillinger hvor salgserfaring er et stort pluss, så dette er bra å ha med på CV'en.

Her må du skille på hva privatpersoner tenker om jobben, og hvordan fremtidige arbeidsgivere vurderer erfaringen hun får med seg. Det er to vidt forskjellige synsvinkler.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber som telefonselger og har gjort det i mange år. Noen dager er veldig tøffe og andre går som en lek. Man må tåle å ta i mot dritt, men fy søren så mye man vokser på det. Og med en månedslønn på 90.000 før skatt så gjør jeg dette mye heller enn kassa på Rimi.

Anonymkode: ebf16...a20

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...