Gå til innhold

Grunnoppskrift fudge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en fantastisk oppskrift på fudge, men nå kan jeg ikke finne den, og har lett på nettet i to timer... Jeg husker jeg brukte vikingmelk, steketermometer, og at den var relativ enkel. Så tilsatte jeg hvit sjokolade, eller kakao, alt ettersom hvilken type jeg ville ha. De ble helt perfekte, og jeg har laget helt hjelpeløse fudge i mange år inntil jeg fant denne oppskriften.

Er det noen som har en oppskrift hvor man bruker vikingmelk og steketermometer (får det ikke til uten å ha kontroll på temperaturen).

Isåfall, tuuusen takk!

Anonymkode: ec664...d7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at det ikke var kondensert melk istedet for vikingmelk??

Anonymkode: 20b9d...6fc

Skrevet

Nei, det var ikke på mytaste, men takk likevel :) Det var en annonse, eller lignende, på Dagbladet.no. Mulig det var til en blogg.

Ja, det var vikingmelk. Har fremdeles en boks stående i skapet etter siste runde :)

(Men det var vel ikke steketermometer jeg mente, hehe. Men sånn man bruker til sukkertøy).

Skrevet

http://www.klikk.no/mat/sjokolade/article665517.ece

hva med å følge denne oppskriften også fremgangsmåte til vanlig fudge? Greia med fudge er jo å få temperaturen rett, så vil da kanskje ikke ha noe å si om du bruker en oppskrift og varmer den til riktig temperatur? :)

http://dish.allrecipes.com/perfect-fudge/

Skrevet

Takk, Ennasus :) Joda, jeg kan helt sikkert gjøre slik du foreslår, altså. Det er bare så ergerlig, for jeg ble så lykkelig av å finne den oppskriften, og jeg laget haugevis med fantastiske fudge på denne tiden ifjor. Så jeg innbiller meg at ingenting kommer i nærheten. Men det er klart at man muligens kan være bittelitt mer fleksibel, hehe.

Skrevet

Var ikke de heller, Marimba og Brunhilde, men takk for link likevel :) Jeg har i hvert fall mange gode alternativer nå, hvis jeg ikke skulle klare å snuble over den jeg tenker på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...