Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år skal hele familien reise til feirestedet til min bror og svigerinne og feire jul der for første gang. Det betyr også at vi skal feire jul med svigerinnens mor som er over 70 år, som ble enke i sommer.

Jeg vet at mor til svigerinne har overflod av ting og nips, så jeg er ekstremt usikker på hva jeg skal gi? Mamma og pappa er jo i samme alder, men mamma er heldigvis veldig flink med å gi instrukser til hva jeg skal kjøpe, så der slipper en i grunnen å tenke selv. 

Gaven er ment å være en oppmerksomhet, da jeg egentlig ikke pleier å gi gave, men gjør det nå siden vi skal feire sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor oppegående er hun og hvilke interesser har hun?

Anonymkode: 346ab...075

• Liker 1
Skrevet

Hvor oppegående er hun og hvilke interesser har hun?

Anonymkode: 346ab...075

Hun er oppegående, sett bort i fra hjerteproblemer. Interesser har jeg ikke anelse om, har ikke møtt henne mer en to ganger på grillfest hjemme hos mamma og pappa, sist for flere år siden.

• Liker 1
Skrevet

En god bok og en eske med sjokolade :)

• Liker 1
Skrevet

En god håndkrem. 

Anonymkode: b9899...e16

Skrevet

Jeg har en gammel tante jeg ikke ser så ofte, og jeg vet hun eeelsker rødvin, så blir alltid en flaske med det, og som regel noe julegodt, hjemmelagde rundstykker, pepperkaker, smultringer, krumkaker eller lignende:)

Anonymkode: 2e6d4...40b

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville hørt med svigerinnen om hun hadde tips til hva moren ville blitt glad for. 70-åringer kan være veldig forskjellige og det er mye hyggeligere å gi noe hun setter pris på enn å gi alkohol til en som er avholds eller sjokolade til en diabetiker. 

Blant de rundt 70 jeg kjenner er det ei som ville likt vin, ei ville foretrukket sjokolade, ei hadde digget noen garnnøster og ei ville blitt glad for en orkide. I "riktig rekkefølge" ville disse gavene blitt en suksess, men vin til sjokoladedama og garn til vintanten ville blitt helt feil. Litt research er nok lurt 👍

• Liker 3
Skrevet

kroppspleieprodukter av ekstra god kvalitet. sånn som bodylotion, fotkremer, hudkremer blir ofte satt pris på. og er ofte sånt som de ikke unner seg å kjøpe god kvalitet av selv og ender opp med å kjøpe billige ting. avhenger jo av person da... så research er nok lurt ja

• Liker 1
Skrevet

Spør svigerinne om sånn cirka hva som kan egne seg og hva som er best å droppe (unngå vanlig sjokolade hvis hun er diabetiker, unngå vin hvis hun ikke drikker etc), men generelt er vel forbruksvarer bra til folk som har alt, og da gjerne noe som er holdbart en stund siden det ofte blir mer enn nok å knaske på i selve juletiden.

Spekemat fra sånne omreisende boder, vin, sjokolade, te, kaffe, olivenolje, krydder, etc. En god bok (med byttelapp) til en lesehest, et kryssordblad til kryssordelskeren, osv. 

Anonymkode: b344e...7c4

• Liker 1
Skrevet

Spørs hva man definerer som eldre dame, til mamma kan ting som: garnøster, friluftsklær, bøker passe, har spurt henne hva hun ønsker seg men hun det vet hun ikke sier hun. Alikevell tror jeg det er ting som kunne passet. Ikke bestemt meg for hva jeg skal kjøpe enda.  Til mormor som er enda eldre dame er ting som: håndkrem, bodylotion, bok, peppernøtter bakt på tippoldermors oppskrift(suksess i fjor hun ble kjempeglad!) Hun liker ting som er fornuftig og som brukes opp.. da jeg spurte hun hva hun ønsket seg svarte hun: "Du kainn jo kjøp meg ei trusa, eg pleia å ha 7 kvite og 7 svarte og no mått eg nettopp kast ei svart" Hun var helt seriøs og forklarte meg åssen størrelse hun bruker:fnise:hihi så der blir det kansje truse og hjemmebakte peppernøtter i år.:fnise::tree::klem:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...