Gå til innhold

Hvor ofte vasker du treningstøyet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en gangs bruk ? Flere ?

Kort program ? fult program ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter en gangs bruk,  fullt program, Omo Active vaskemiddel, og eddik som skyllemiddel.

Anonymkode: 91f2e...9ac

• Liker 1
Skrevet

Vasker ikke alle det etter en gangs bruk? Jeg håper virkelig det.

• Liker 4
Skrevet

Når jeg trener uten blant folk har jeg alltid rent treningstøy. 

Men nå har jeg både romaskin og tredmølle i kjelleren hjemme, og jeg trener hver dag. Så jeg bruker buksa flere ganger før vask. Bh og t.skjorte vasker jeg hver gang, for de blir dyvåte av svette.

Anonymkode: cf507...96f

Skrevet (endret)

Etter hver gang.

Noen ganger når jeg trener yoga eller pilates eller noe annet, og dersom jeg da ikke blir så svett, vasker jeg det ikke før etter neste gang.

Endret av Berit
Skrevet

Etter en gangs bruk :) Vil ikke ha svett treningstøy liggende og lukte... Dessuten er det ikke så kjekt å kle på seg gårsdagens joggesvette når man skal trene. Har flere trenings bukser og jakker, så da hiver jeg det i skittentøyet i en pose og vasker neste gang jeg fyller en maskin. Jeg vasker på 40grader 

Gjest Honeyblossom
Skrevet

BH og trøye legger jeg til vask etter hver gang, men buksa bruker jeg flere ganger.

Skrevet

Singlet/t-skjorte, sportsbh og sokker vasker jeg etter hver gang. Tightsene vasker jeg litt sjeldnere for de sa i butikken at jeg bare skulle vaske de hver 7'de gang, ellers ble de ødelagte (2XU). Vasker de kanskje hver 3-4 gang. Selvfølgelig vasker jeg hvis jeg kjenner at jeg svetter, men av en eller annen grunn svetter jeg bare på overkroppen. Kunne ALDRI brukt en t-skjorte flere ganger. 

Skrevet

Vasker overdeler hver gang, bukse skylles i kaldt vann og henges opp. Vasker den hver 2-3 gang alt ettersom. 

Skrevet

Har ingen matra at jeg MÅ vaske treningstøy hver gang jeg har brukt det. Jeg henger det opp for tørk. Så tar jeg lukttesten. Lukter det vondt vasker jeg tøyet, hvis det ikke lukter så vasker jeg det. Verre er det ikke?

Anonymkode: d75f6...216

• Liker 2
Skrevet

Jeg trener mest utendørs, da gjør det ingenting å ta en "todagers", evnt 3-dagers. Hvis jeg skal på studio må klærne være rene, noe annet ville vært respektløst ovenfor de andre. Føler også apparatene er såpass skitne og fulle i andres svette at jeg vil vaske klærne etterpå for min egen del.

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Etter hver gang. Jeg svetter som alle andre, men har en svært mild svettelukt så bruker derfor kun vanlig OMO vaskemiddel. 

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Jeg trener mest utendørs, da gjør det ingenting å ta en "todagers", evnt 3-dagers. Hvis jeg skal på studio må klærne være rene, noe annet ville vært respektløst ovenfor de andre. Føler også apparatene er såpass skitne og fulle i andres svette at jeg vil vaske klærne etterpå for min egen del.

Uff ja, har vært flere ganger jeg har opplevd mennesker på treningssenteret som har luktet gammel svette og så sterkt at jeg har ikke engang klart å være i samme rom. Synes det er hensynsløst, men trener man utendørs merker ikke andre sånne ting selvsagt :) 

Skrevet

Aldri. Jeg har nemlig bare brukt det én gang, og da trente jeg ikke

Skrevet

Etter hver bruk. På sportsprogram med vaskemiddel beregnet på treningstøy.

Jeg liker ikke å ta på meg klær som ikke er rene og freshe. 

Skrevet

Må faktisk innrømme at jeg ganske sjeldent vasker det. 

Anonymkode: 5443a...583

Skrevet

Har ingen matra at jeg MÅ vaske treningstøy hver gang jeg har brukt det. Jeg henger det opp for tørk. Så tar jeg lukttesten. Lukter det vondt vasker jeg tøyet, hvis det ikke lukter så vasker jeg det. Verre er det ikke?

Anonymkode: d75f6...216

Jeg håper du vet at tøyet kan være luktløst før du tar det på, og begynne stinke når det blir varmet opp av kroppsvarmen din?

Anonymkode: 91f2e...9ac

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en datter på 14 og gullgutten min Ole som er 17 nå. Jeg pleier å vaske overdeler etter hver gang. Vrengt, 70 grader og et lite kjerringråd fra min side er å ta et glass vann hvor du har blandet en halv banan inn og putte med vasken. Pottasium fra bananen gjør at den vonde lukten lettere trekkes ut av tøyet og du får i tillegg en god og søt lukt.

klem 

• Liker 1
Skrevet

et lite kjerringråd fra min side er å ta et glass vann hvor du har blandet en halv banan inn og putte med vasken. Pottasium fra bananen gjør at den vonde lukten lettere trekkes ut av tøyet og du får i tillegg en god og søt lukt.

Genialt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...