Gå til innhold

vær så snill og hjelp meg, er helt knust. Hva betyr egentlig disse symptomene.. 4+6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 4+6 idag og har mistet to ganger før og har ingen barn.

Har opp til igår tidlig kjent takvis merkelige "magesmerter" og jeg har antatt at dette er embryoet som skapes, og har hatt ømme pupper av og på. Men hele tiden kjent en slags energi som har vært  i magen på en måte.

Igår tidlig fikk jeg et par koagulert er blodslim klumper med litt mørkere blod, vanskelig å si om noe friskt blod var inni der.

Etter jeg dette mistet jeg denne følelsen av en energi i magen, vanskelig å forklare men jeg følte at noe hadde dødd?  Kan være psykisk men jeg har ikke kjent noe annet enn svake takvise mensen murringer siden, og det hadde jeg ikke før blodklumper er.  Har også ikke hatt disse "magesmertene" heller.

Føler at puppene er blitt slappere men de er fortsatt litt ømme.. regner med at dette er rester av hormoner som holder på å visne bort :( 

Går på progesteron lutinus og blodfortynnende, har pco og nå føler jeg at jeg kommer til å miste.  Har bare grått i hele natt og er så lei meg, kommer jeg aldri til å få barn? Jeg er så nervøs og full av angst og jeg vet ikke hvordan jeg skal gå videre... 

Kommer jeg til å miste, søren altså... :(   ikke blødd siden da men hvem vet..

Anonymkode: 20263...464

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noe? :(  

Skrevet

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å avvente i helga og kontakte lege for å be om innvendig ultralyd på mandag. Dessverre ikke noe man kan gjøre så tidlig i svangerskapet.. Personlig så ville jeg få avklart om det var liv eller ei på mine spontanaborter, så jeg var alltid inn til sjekk tidlig, mye bedre å bare få kalddusjen med engang enn å gå og leve i håpet. 

Det er jo et postivit tegn at du ikke har blødd noe enn det som kom akkurat der og da, så ville beholdt håpet hadde jeg vært deg! Det som kom ut og var mørkt og koagulert kan være rester som har ligget der etter tidligere blødning. Det er ikke unormalt å ha småblødninger/spotting under svangerskap. Slimhinnene er skjørere da. Selv så blødde jeg masse i starten av mitt første svangerskap, såpass mye at jeg ikke skjønte at jeg var gravid før i ca uke 8 pga jeg trodde jeg hadde mensen. Fortsatte å blø i perioder etter at jeg fikk positiv test også, men det gikk bra. 

Skrevet

Hvor tidlig var du inne på ultralyden og forandret symptomene dine seg etter blødningen? Blødde du klumper? 

Føler meg ikke gravid lenger. Er 5 uker imorgen.. er 5+2 når Jeg skal til gynekolog på kvelden,  kan jeg få innvendig ultralyd da selv om jeg har pco og mistet to ganger fra før av? 

Er vel i en såkalt risiko graviditet jeg nå... :( 

Skrevet

Så tidlig er det svært lite de ser med ultralyd, så det beste er nok å gå til legen din og be om hcg-målinger nå i første omgang, og ultralyd i uke 6-7.

Anonymkode: 8752c...709

Skrevet

Jeg har vært på ultralyd i alle mine svangerskap i uke 5 etter at jeg hadde en ex.u....for å kartlegge hvor det ligger og evt kunne berge egglederen som jeg har igjen hvis det nok en gang er en ex.u. Enig i at de ikke ser mye, men de har alltid sett hvor det er. Forrige svangerskap så kunne gynekologen se at det var en begynnende sa, og det var da i uke 5.

Blodprøver er veldig sikkert, tas med 2 dagers mellomrom. Stigende hcg=gravid og synkende=sa

Skrevet

Hva med å måle hcg i to omganger og se om verdiene stiger? I tillegg kan du få ul og se hvor blødningen kommer fra.

Skrevet

Jeg har mistet tre ganger, og tro meg, det er noe man merker! Du sier du ikke har blødd, og ved SA blør det mye og det er vondt. 

Ut fra det du beskriver tror jeg ikke du har mistet. Alle graviditeter er forskjellige, så om du ikke har opplevd dette tidligere, kan det like gjerne være at livmor utvider seg. 

Jeg vet nøyaktig hvordan du har det. Jeg er 8 uker på vei, etter 3 SA og operasjon. Føler med bekymringen, men har lært at det er viktig å slappe av. Ja, vanskelig å si, men husk, at selv om du har vært uheldig to ganger, er dette en ny og unik graviditet. 

Sender mange varme tanker. Ikke bekymre deg. Har selv ingen barn og ønsker meg et mer enn alt, så å oppleve det vi har, er veldig tøft... 

Anonymkode: b87ce...d15

Skrevet

Krysser fingrene for deg, og håper det ikke går galt! Har mistet noen ganger selv, siste gangen i begynnelsen av denne uken. Da begynte det med en liten blødning på fredagen, så forsvant symptomene gradvis i løpet av helgen. Mandag morgen blødde jeg mørkt, klumpete blod da jeg stod opp. Var hos gyn og tok ul tirsdag og fikk det bekreftet. Har blødd mindre enn mensen, og bare hatt svake menssmerter. Sånn har det alltid vært de gangene jeg har mistet, aldri blødd mye eller hatt mye smerter, selv ikke da jeg mistet i uke 11 og måtte ta cytotec.

Anonymkode: ccea4...e54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...