Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Portene til helvete er i ferd med å åpnes. Og utfallet vil bli stygt.

På 1900 tallet ble hvite, blonde , blåøyde mennesker sett på som autoriteter, hardt arbeidende mennesker med dispiplin og respekt i Afrika og Midtøsten.

Anno 2015 blir hvite , blonde blåøyde mennesker sett på som naive, svake og lettlurte. Det er kanskje ikke så rart det har blitt slik.

Tatt i betraktning at EU/Europa har etter 2.vk fokusert på menneskerettigheter, humanitært arbeid, fred og soft power fremfor militærmakt. Vi har også blitt gjennomsyret med politisk korrekthet.

Og er det en ting i historien som er sann så vil kvaliteter som dette bli sett på som svakhet. Og svakhet vil bli utnyttet, for det er sånn vi mennesker er koblet.

Og nå blir vi angrepet, fordi vi fremstår som svake. Men vi er ikke svake. Vi har krig, utslettelse , vold og brutalitet i vårt vestlige blod.

England er den nasjonen i verden som har kriget mest av alle nasjoner i verden. Tyskland er den nasjonen i verden som har gått systematisk til verks for å utslette andre mennesker. Frankrike har vært ekstremt krigerke gjennom hele sin historie. Nordmenn har som vikinger drept og voldtatt hundretusenvis av mennesker.

Men dette glemmer islamistene som nå angriper oss. Om og om igjen. De glemmer historie, de vil ikke lære av historien.

Men er det en ting historien har lært oss så vil ting få konsekvenser.

Og det jeg er redd for, nå som ingen kan stoppe Europa (som er den mektigste og rikeste makten på jorden. Ja, tilogmed over Kina og USA) så vil dette gjennoppstå : 

Islamister skyter seg selv virkelig i foten her. For så fort Europa får en leder som får folket med seg i kamp mot dette så vil utfallet bli stygt, veldig stygt. Og denne gangen kan ikke USA blande seg inn. For vi har atomvåpen.
Det er ingen andre folkeslag i verden som har vist til så grov vold som oss.

Endret av WubWub
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje Europa smeller tilbake en dag. Men jeg tror høye antall vestlige vil bli drept i terroraksjoner før det skjer. 

Skrevet

Kanskje Europa smeller tilbake en dag. Men jeg tror høye antall vestlige vil bli drept i terroraksjoner før det skjer. 

Slik som vinden er i Europa nå så er situasjonen som en krutt tønne som kan gå av når som helst. Det skal ikke mye til før europeere ønsker blod.

Første verdenskrig ble utløst av en bitteliten hendelse - nemlig mordet på Franz Ferdinand. Et drap førte til at Europa ble sendt ut i en volds orgie

Skrevet

Det eventuelle tallet kan uansett aldri sammenliknes med tallet på sivile liv som vestlig krigsmaskiner har kostet på fremmed jord har kostet. Bare dét taler som brensel/argument for fundamentalistene. 

Anonymkode: efc66...0c2

Skrevet

Tja. Hva om vi regner med alle de Ottomanske angrepene på vesten? Og alle de 550+ jihadene den islamske verden har påført vesten gjennom antikken og middelalderen helt opptil moderne tid? Hva om vi regner med islams erobring av Spania og store deler av øst-europa? Helt til de gravde seg opp til Wien? 

Hva om vi regner med den tiden hvor midt-østen og nord-afrika var kristent under det øst-romerske imperiet for så å bli spist opp av islam's imperialisme?

Om vi skal sammenligne islams angrep på europa og den kristne verden kontra europas angrep på den islamske verden så skal jeg love deg at vestens angrep på det muslimske verden bare er peanøtter i forhold til de nesten uendelige antallene med angrepene de har påført oss. 

• Liker 4
Skrevet

Det eventuelle tallet kan uansett aldri sammenliknes med tallet på sivile liv som vestlig krigsmaskiner har kostet på fremmed jord har kostet. Bare dét taler som brensel/argument for fundamentalistene. 

Anonymkode: efc66...0c2

Det tragiske er at vanlige vestlige borgere ikke har noe med dødsfallene i midt-østen å gjøre, altså overhode ingen skyld, men må betale prisen med sine liv. Det være seg knivangrep på bussen på vei hjem fra jobb eller en kule i panna ute på nattklubb. Dog er det også er prisen for å være vantro i dag. 

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Slik som vinden er i Europa nå så er situasjonen som en krutt tønne som kan gå av når som helst. Det skal ikke mye til før europeere ønsker blod.

Første verdenskrig ble utløst av en bitteliten hendelse - nemlig mordet på Franz Ferdinand. Et drap førte til at Europa ble sendt ut i en volds orgie

Jeg tror du har rett, WubWub. Hendelsene i Paris er det fjerde store terroristangrepet på den "vestlige" verden siden 2001 som springer ut fra fundamentalistisk islamsk tro (korriger meg gjene hvis jeg tar feil - tenker på New York/Washington, Madrid, London, og Paris). 

Før eller siden ryker strikken, og reaksjonene vil mest sannsynlig bli voldsomme. 

Selv om jeg tildels kan forstå at det som skjer i Midt-Østen nå er en reaksjon mot vestlig innblanding, så er jeg overhodet ikke med på en tankegang om at en slik forklaring skal unnskylde terrorisme og vilkårlig nedslaktning fundert på et forkvaklet og religiøst begrunnet menneskesyn.

Skrevet

Kanskje, men jeg håper ikke det blir atomkrig, man må jo huske på at det ikke bare er Europa som har atom. 

Skrevet

DAFUQ leste jeg akkurat? Noen må ha glemt å ta kokopillene sine. 

Anonymkode: e829e...cf5

• Liker 1
Skrevet

Kanskje, men jeg håper ikke det blir atomkrig, man må jo huske på at det ikke bare er Europa som har atom. 

Blir atomkrig ifølge Nostradamus sine spådommer, men nå tror jeg verken på astrologi eller spådommer generelt. Likevel så er det fryktelig interessant å lese om. 

Skrevet

Du vet jo at hat avler hat. Hva tror du går igjennom hodet på de i Frankrike nå? Altså det har kommet tom trussel fra Frankrike før, men så opplever de det igjen. Tror du ikke de begynner å bli hevngjerrige nå? Frankrike bomber IS, IS tar hevn, Frankrike fortsetter bombing, IS tar hevn igjen. Skjønner du hva jeg mener? Ond spiral som bare kommer til å bli verre og verre før en eller annen blir så sint at de utsletter store områder med atom. 

Blir atomkrig ifølge Nostradamus sine spådommer, men nå tror jeg verken på astrologi eller spådommer generelt. Likevel så er det fryktelig interessant å lese om. 

Det er synd da :( 

Skrevet

Du vet jo at hat avler hat. Hva tror du går igjennom hodet på de i Frankrike nå? Altså det har kommet tom trussel fra Frankrike før, men så opplever de det igjen. Tror du ikke de begynner å bli hevngjerrige nå? Frankrike bomber IS, IS tar hevn, Frankrike fortsetter bombing, IS tar hevn igjen. Skjønner du hva jeg mener? Ond spiral som bare kommer til å bli verre og verre før en eller annen blir så sint at de utsletter store områder med atom. 

Det er synd da :( 

Kanskje like greit. 

Anonymkode: 4a004...f84

Skrevet

Portene til helvete er i ferd med å åpnes. Og utfallet vil bli stygt.

På 1900 tallet ble hvite, blonde , blåøyde mennesker sett på som autoriteter, hardt arbeidende mennesker med dispiplin og respekt i Afrika og Midtøsten.

Anno 2015 blir hvite , blonde blåøyde mennesker sett på som naive, svake og lettlurte. Det er kanskje ikke så rart det har blitt slik.

Tatt i betraktning at EU/Europa har etter 2.vk fokusert på menneskerettigheter, humanitært arbeid, fred og soft power fremfor militærmakt. Vi har også blitt gjennomsyret med politisk korrekthet.

Og er det en ting i historien som er sann så vil kvaliteter som dette bli sett på som svakhet. Og svakhet vil bli utnyttet, for det er sånn vi mennesker er koblet.

Og nå blir vi angrepet, fordi vi fremstår som svake. Men vi er ikke svake. Vi har krig, utslettelse , vold og brutalitet i vårt vestlige blod.

England er den nasjonen i verden som har kriget mest av alle nasjoner i verden. Tyskland er den nasjonen i verden som har gått systematisk til verks for å utslette andre mennesker. Frankrike har vært ekstremt krigerke gjennom hele sin historie. Nordmenn har som vikinger drept og voldtatt hundretusenvis av mennesker.

Men dette glemmer islamistene som nå angriper oss. Om og om igjen. De glemmer historie, de vil ikke lære av historien.

Men er det en ting historien har lært oss så vil ting få konsekvenser.

Og det jeg er redd for, nå som ingen kan stoppe Europa (som er den mektigste og rikeste makten på jorden. Ja, tilogmed over Kina og USA) så vil dette gjennoppstå : 

Islamister skyter seg selv virkelig i foten her. For så fort Europa får en leder som får folket med seg i kamp mot dette så vil utfallet bli stygt, veldig stygt. Og denne gangen kan ikke USA blande seg inn. For vi har atomvåpen.
Det er ingen andre folkeslag i verden som har vist til så grov vold som oss.

For noe bullshit. Mens bombene går av og blodet renner, kommer vi til å vifte med roser og synge "kumbaya my lord", og den nye sangen "det gjelder ikke alle, det gjelder ikke alle, de fleste muslimer er fredelige".

• Liker 1
Skrevet

Jaha, hva gjorde USA etter 11 september da? Kanskje du er for liten til å huske det? 

Jeg kan fortelle deg hva som skjedde - hatet og frykten i USA eksploderte , CIA , NSA og Pentagon fikk mye større budsjetter og rutte med samt fullmakter til å gjøre som de egentlig vil. De invaderte to land i midtøsten av rent raseri med nesten hele befolknings støtte.

Hvorfor tror du ikke Europa kan reagere tilsvarende? Tror du ikke Frankrike er i stad til å rykke inn i Syria og Irak å rense ut terrorist grupperingene der om det viser seg at de står bak? Jo det er de istand til. Det er ikke så lenge siden de kriget i Mali mot terror grupper der.

Skrevet

Jaha, hva gjorde USA etter 11 september da? Kanskje du er for liten til å huske det? 

Jeg kan fortelle deg hva som skjedde - hatet og frykten i USA eksploderte , CIA , NSA og Pentagon fikk mye større budsjetter og rutte med samt fullmakter til å gjøre som de egentlig vil. De invaderte to land i midtøsten av rent raseri med nesten hele befolknings støtte.

Hvorfor tror du ikke Europa kan reagere tilsvarende? Tror du ikke Frankrike er i stad til å rykke inn i Syria og Irak å rense ut terrorist grupperingene der om det viser seg at de står bak? Jo det er de istand til. Det er ikke så lenge siden de kriget i Mali mot terror grupper der.

Skrevet

Det sies at ingen vet hvordan 3. verdenskrig kommer til å bli utkjempet, men den 4. kommer til å bli utkjempet med klubber. Kanskje er det noe sannhet i det. Mennesket er det mest grusomme vesen som noen gang har vandret på jorden, til og med i så stor grad at ekstremister er villig til å utslette hele menneskerasen. Lurer på hva de tror? At de selv skal overleve og resten stryker med? 

Anonymkode: ace14...b65

Skrevet

"Det er ingen andre folkeslag i verden som har vist til så grov vold som oss."

Så fantastisk historieløst utsagn.

Anonymkode: c5d3c...c70

• Liker 2
Skrevet

Ingen sjanse for noe sånt nå. Krig krever offervilje, og selv om folk er oppgitt over innvandring er det stort sett småkriminalitet det medfører. Det er ikke sånn at hele befolkninger er villige til å gi opp Netflix og kafétid for å gå til krig mot en fremmed makt de kanskje tror har noe med dette å gjøre. Det er selvsagt en sjanse for mer lokal rasisme, men krig? Neppe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...