Gå til innhold

Kun jogging- "tynnfeit" og dvask?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt på med styrketrening og jogging ca 3-5 ganger i uken litt over et år nå. Og jeg ser jo resultater på kroppen, vekten og fremgang. Men av forskjellige grunner kan jeg ikke trene like mye fremover, og ser for meg at jeg kommer til å fokusere mest på jogging, kanskje en til to ganger i uken, og styrke når jeg har overskudd, kanskje hver tiende dag. 

Regner ikke med å ha fremgang på noen av områdene, og at jeg bør være obs på matinntaket. Men er det slik at man blir veldig dvask og det de kaller tynnfeit om man ikke trener styrke? Jeg har blitt litt for muskuløs, så om noen av musklene forsvinner er det greit, men jeg ser for meg at jeg kommer til å veie det samme, men ha en mye større kropp når jeggår over til å trene minimalt med styrke. 

Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Jeg vet jo at det ikke er noe man skal henge seg så veldig opp i, men trening har vært en stor glede og del av hverdagen min så lenge nå, og det er med tungt hjerte jeg trapper ned. Håper på å ta det opp igjen i vår, men det er klart jeg funderer litt rundt dette. Jeg ser for meg at for å beholde kroppen jeg begynner å bli fornøyd med (bare med mindre muskler) må jeg slanke meg- for å se helt lik ut! Hvis noen skjønner hva jeg mener? Musklene forsvinner, og hvis jeg skal veie det samme er det fett som må ta den plassen? Lol.

Uansett, ddet er ikke så ekstremt viktig eller verdens undergang om det blir sånn, men jeg hadde håpet å kunne sette kroppen mest mulig på "pause" frem til jeg kan ta opp treningen igjen:-) 

Anonymkode: 79321...14b

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Er ikke mye fett eller dvaskhet på kroppen min og jeg driver kun med jogging og fødte en baby for 4 mnd siden.

Skrevet

Hvis du blir tynnfeit og dvask etter å ha lagt om treningen din, er det fordi kostholdet ditt er feil, og at du spiser mer enn du forbrenner, ikke fordi du trener mer kondisjon enn styrke.

Ved normal styrketrening, slik du beskriver, bygger vi ikke så mye muskler at det vil utgjøre noen stor synlig forskjell om du reduserer mengden trening.  Du vil miste litt styrke, men musklene vil fremdeles være der.

Anonymkode: 4ed8b...a9c

Skrevet

Kondis trener den viktigste muskelen i kroppen, hjerte. Jeg vil alltid prioritere kondis først og styrke når jeg har tid. Det er klart styrke som gir penest kropp, og sammenlignet med nå kan du sikkert føle deg dvask uten å være det.

Anonymkode: 9e404...6ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...