Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jesuskristus
Skrevet

Jada, la oss be for Paris, som om ikke religion har skapt nok dritt som det er. Jeg ser til og med folk skrive negative ting om religion etter angrepet, men som fortsatt siterer #PrayForParis. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"pray" betyr ikke bare religiøs bønn. 

Det handler også om å ha et inderlig ønske og håp om støtte for de etterlatte og de skal vite at vi bryr oss om at de får dette i denne vanskelig tiden. 

Anonymkode: 6168d...e65

• Liker 7
Skrevet

#LoveForParis

Anonymkode: ca375...c81

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

#pray[sett inn ønsket tekst] er det dummeste jeg ser

Det hjelper ikke å ønske noe bra, be for eller noe annet som ikke er konkret. 

• Liker 3
Skrevet

Er du en av de som virkelig tror at Islam har gjort like mye dritt som kristendommen? 

Sammenligner du virkelig alle verdens religioner med Islam? Du kan umulig være så dum, det finnes ikke noe hellig krig i kristendommen. Hvorfor tror jesus ikke oppfordret til å kjempe mot romerne på den tiden? Duhh..

• Liker 1
Skrevet

Er du en av de som virkelig tror at Islam har gjort like mye dritt som kristendommen? 

Sammenligner du virkelig alle verdens religioner med Islam? Du kan umulig være så dum, det finnes ikke noe hellig krig i kristendommen. Hvorfor tror jesus ikke oppfordret til å kjempe mot romerne på den tiden? Duhh..

Det siste en del av ofrene hørte var en bønn (Allu Akbar eller hvordan det nå staves), hva er vitsen med å dra inn enda en bønn? Til den samme Guden?

Kopierer inn en av kommentarene for å klargjøre litt:

Of course, prayers are meant well, but why this post is so important is because people need to understand what the actual problem is. If you pray, you technically pray to the same God they prayed to. It's time to make a difference, ISIS has come to Europe.Stop praying, start taking fundamentalism more seriously.

Skrevet

De som drepte ba til en gud

Det er nok av de som ber til gud her i verden. La oss rakke ned på de som ber til gud.

Det er som å si:

De som drepte brukte skytevåpen.

Det er nok skytevåpen her i verden. La oss ta fra politiet skytevåpen.

#moråselogikk

Anonymkode: c5831...e0d

• Liker 1
Skrevet

Ikke be. Tenk.

Anonymkode: 694bd...7a7

• Liker 1
Skrevet

Hva skal en bønn gjøre? 

Anonymkode: 2d82a...220

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er ufattlig at noen vil pøse mer religion på et problem som har dype røtter i religion i utgangspunktet. Tilsvaret må være å bli mer fornuftig, bruke hjertet mer, inkludere enda bedre, vise enda bredere omsorg, og reagere med enda mer kjærlighet. Ikke be til guder som ikke finnes. "Min gud er bedre enn din gud". Terrorangrep er en gyllen mulighet til å se det sinnsyke i verdens religioner og vise avsky for den slags forhistorisk sekterisk tankegods. La oss ikke akseptere at noen misbruker denne hendelsen til å befeste problemet i enda større grad. Da har vi latt de mørke krefter nok en gang få sette tonen. Det starter kanskje med en egosentrisk bønn, men ender med økte forskjeller. Medisinen er sekularisme og ateisme. Slik vil vi gå frem mot et moralsk samfunn.

Skrevet

Hvorfor skal man ikke be? Jeg ber for Paris, Beirut og alle andre som opplever tragedier hver dag. Og for dere som sier at religiøse bare dreper - ikke kom her og si at det hadde vært noe særlig uten religion. Mennesker hadde drept uansett - de trenger ikke bekjenne seg til en tro.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...