Gå til innhold

Hjelp! Hva skjer med ansiktet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste mnd har hele ansiktet mitt blitt dekt av små og store kviser. Har alltid hatt kviser, men det har vært en og annen her og der. Men nå har det tatt heelt av. Så ille at folk kommenerer det 😫😫😫

jeg har prøvd å kutte ut ulike ting jeg nettopp har begynt meg, som feks vitaminer, øyekrem, skrubb ol. Men til ingen nytte 😫

Jeg bruker min Clarisonic mia 2, som jeg har bruk av og på i snart et år, men har begynnt å bruke den oftere nå, har noen av dere fått nå reaksjon fra den?

hjelp! Jeg er så stygg!! 

Anonymkode: de80f...36f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh har samme problemet. Er så frustrende:(. Skal kjøpe ny børste til min clarisonic. En dyprensende hjelper kanskje. Ellers så ser jg ikke noe annet spor for min del. Byttet produkter for en måned siden så vurderer å gå tilbake til mine gamle fra dermaceutic og glemme excuviance. Hva bruker du av produkter?

Skrevet

Har lest om MANGE som reagerer på clarisonic. Overdreven skrubbing gir kviser, og clarisonic er altfor kraftig for mange. Skipp  den og test evt en kjemisk peeling med AHA en gang i uka om du føler at du trenger eksfoliering.

Anonymkode: 86cff...a96

Skrevet

Har lest om MANGE som reagerer på clarisonic. Overdreven skrubbing gir kviser, og clarisonic er altfor kraftig for mange. Skipp  den og test evt en kjemisk peeling med AHA en gang i uka om du føler at du trenger eksfoliering.

jeg bruker Clinique sin renseserie og dag og nattkrem. Og serum fra body shop. Elske min mia 2 og vil ikke kutte den ut, da den tidligere har gjort huden min så fantastisk 🙁

Skrevet

Samme her :(

Jeg tror jeg kommer til å gå til lege med det straks

Skrevet

Jeg tror rett og slett overdreven rensing var grunnen til mine hudproblemer. Jeg brukte oljerens, skumrens, serum etcetc. Nå bruker jeg kun rens og fukt når jeg har brukt sminke og huden er helt fin. 

Skrevet

jeg bruker Clinique sin renseserie og dag og nattkrem. Og serum fra body shop. Elske min mia 2 og vil ikke kutte den ut, da den tidligere har gjort huden min så fantastisk 🙁

Du gjør som du vil, men det er som sagt veldig vanlig at huden reagerer på friksjon med irritasjon --> kviser.

Er det 3-trinns hudpleien fra clinique du mener? Merket har gode produkter, men den serien er det mange som er misfornøyd med. Les anmeldelser på Makeupalley f.eks.

Den beste kremen jeg har brukt mot kviser er Effaclar Duo+ fra La Roche Posay (apotek) i kombinasjon med micellarvann og/eller en mild rensekrem fra Avene.

Skrevet

Kanskje det er et resultat av hormonforstyrrelser eller stress?

Når det gjelder Clarisonic:Jeg bruker min Clarisonic bare om kvelden.Å bruke den 2 ganger daglig hadde blitt for mye for huden min.Er du nøye med å skifte ut børstehodet etter 3 mnd bruk,og rengjøre det 1 gang i uken?Jeg rengjør med Hibiscrub såpe 1 gang i uken.Den fås kjøpt på apotek.

Skrevet

Jeg får masse kviser av for mye skrubbing. Clarisonic var døden for huden min.

Anonymkode: 5a17a...96f

Skrevet (endret)

Jeg har hatt litt acne problemer nå i voksen alder, 2 år etter problemene begynte starta jeg med nimue sin cleanser + purrifyer krem (mot acne) når jeg kjøpte produktene var jeg også på min første hudpleie time og fikk behandling. Dagen etter merket jeg stor forskjell på kvisene, de som var hovne og betente hadde roet seg og etter ca 3 uker var huden min ganske så fresh. Jeg bruker fortsatt samme cleanser og en dagkrem (nimue day) og purrifyer der jeg var mest plaget med acne før. Jeg er så glad for jeg trodde jeg måtte ha stygg hud for alltid! Men nå har jeg veldig fin og glødende hud. Kan få litt urenheter i tiden rundt mensen og hvis jeg stresser mye. Ellers ingenting! Anbefaler å gå til en hudpleier å få anbefaling til din hud! Dyre men ekstremt drøye produkter, så i lengden blir det ikke så verst pris. 

Du må foresten ikke ta deg mye i ansiktet og heller ikke klemme på det som er betent og hovent, det blir mye verre av det! 

Endret av Banks
Skrevet

Har hatt samme problemet, konstant utbrudd hele tiden, enda jeg knapt har hatt en eneste kvise i hele mitt liv. Til slutt ble jeg forbanna og kutta ut ALT av hudprodukter. Lot huden være i fred rett og slett. Brukte kun vann til ansiktet, eller simplewipes om jeg hadde hatt på meg sminke(skyllet da også med vann etterpå). Nå ser det ut til å ha stoppet. Huden er tilbake til utgangspunktet, som var det jeg ønsket å forbedre, men ble bare verre og verre i stedet:\ Så ikke sikker på hva jeg skal gjøre nå.

Anonymkode: 878f0...3b7

Skrevet

Samme problemet fikk jeg også plutselig, og har byttet dyre kremer og sminke flere ganger, og så viser det seg at jeg plutselig reagerer på melkeprotein. Gjett om jeg har kastet bort mye penger til ingen nytte! Verdt å teste sånt!

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Jeg anbefaler deg å bruke skin roller, om huden din er så ille som du sier. Jeg brukte selv dette en periode hvor huden min var forferdelig, og jeg hadde småarr her og der over hele pannen.

Kjøpte den her:
http://www.swissclinic.no/no/artiklar/hud/swiss-skin-roller.html?gclid=CjwKEAiA1JuyBRCogJLz4J71kj0SJADsd6QRsIFEVyG2A-uBfx6rxW9IGutvlwJx6BVgP345TRvyRxoCcKvw_wcB

Nå er kvisene blitt mindre og mer usynlige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...