Gå til innhold

Sjekke barnehage før vi søker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi bor i en stor by hvor vi ikke har kjennskap til barnehagene og de ansatte der. Er det merkelig om vi spør om å få komme på besøk en dag for å se litt hvordan det er? Hvordan de ansatte er osv..? Føler merkelig å skal søke uten å vite så mye (selv om det ligger brukerundersøkelser ute) om de barnehagene vi søker på. 

Anonymkode: 9e5a9...15b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde flere som kom innom for å besøke bhg vår før se søkte. Syntes det er helt greit, og hos oss var alle hjertelig velkommen 😊😊

Ville syntes det var rart om det ikke er greit for bhg.

Skrevet

Ikke merkelig i det hele tatt! :)

Jeg var på besøk i tre barnehager før vi søkte. Bare ringte på forhånd og avtalte tid. Var aldri noe problem! Det er jo en av de største avgjørelsene vi tar på barnas vegne, og da er det jo greit og ha gjort det man kan for og gjøre seg opp en skikkelig mening om stedene!

Skrevet

Det er mange som besøker forskjellige barnehager før de skal søke plass. Ikke noe merkelig med det :)

Skrevet

Da vi skulle flytte og bytte barnehage for vår eldste dro vi på besøk til den mest aktuelle barnehagen for å sjekke hvordan både stedet og de ansatte var. Fikk ingen negative tilbakemeldinger på det, vi ble tatt imot av en ansatt som tok seg god tid til å snakke med oss. Den dag i dag har vi et veldig godt samarbeid med de ansatte, vi er strålende fornøyde med avdelinga!

For vår del var det to aktuelle barnehager som hadde ledig plass, så det var et poeng å sjekke om den nærmeste virka bra, eller om vi skulle vurdere den andre. Dette var utenom hovedopptaket. Den gangen vi søkte via hovedopptaket hadde det ikke vært vits å sjekke ut barnehager, for da fikk vi ikke plass på noen av de vi søkte på. Da var det bare å være fornøyd med å ha fått plass i nærheten av der vi bodde!

Skrevet (endret)

Jeg gjorde det, takket etter besøk nei til en og ventet på nytt tilbud hvor jeg etter besøk takket ja fordi inntrykket var godt, og bedre sammenliknet med magefølelsen jeg fikk i den andre.

Se an hvordan de ansatte møter deg, still spørsmål du lurer på og se hvordan de er ovenfor barna som allerede går der.

Jeg la meg ikke så mye opp i standard, men var ute etter å sjekke hvordan stemningen var.

Jeg sjekket når jeg fikk tilbud, ikke alle på lista. Valgte kun de med best score i nærheten, så jeg antok de var ok alle sammen.

Endret av Allis Hagtorn
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...