Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

baby er 4,5 måneder. Sover om natten fra ca kl 24:00-06:00. Er dette normalt og ok?

Anonymkode: 88a63...95e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig stort spenn i hva som er normalt, men syns det virker veldig sent for en som et 4,5 mnd å legge seg ved midnatt. Eller blir baby lagt tidligere?? 

Mine 3 har ved denne alder blitt lagt mellom 19-20. 

Skrevet

Det er den sammenhengende søvnen? Går ut ifra at hun legger seg tidligere enn 00. Søvnbehov varierer veldig fra baby til baby. Noen sover fra 19 til 07, mens andre våkner hver time. Jenta mi slet med kolikk og låsninger, så vi fikk ikke mer enn maks 2 timer sammenhengende søvn frem til hun var 12 måneder. Våknet stort sett hver halvtime/time. Tungt for oss begge

Anonymkode: 9c904...45b

Skrevet

Legger seg 19-20, og sover til 06.30-07.30. Er våken minst en gang annenhver time, for mat. Noen ganger går det bare 30 min mellom hver oppvåkning. 

5 måneder.

Skrevet

Når min var 5mnd sov han fra ca 19 - 03.00, spiste og sov igjen til 07-08 :-)

Anonymkode: c1a75...573

Skrevet

Sover fra ca 19 til 6/7 på morgenen (uten å våkne). På dagen sover hun ca 4 timer totalt. Hun er 5 mnd. 

Da eldstemann var 4-5mnd sov hun fra ca 20 til 5/6 med oppvåkning for mat 1-3 ganger. På dagtid sov hun ca 4-5 timer totalt.

Skrevet

Legges mellom 20-21, våkner annenhver time gjennom natten, noen ganger oftere. Står opp mellom 8-9. 5 måneder. 

Anonymkode: d4006...d9d

Skrevet

4,5 måneder. Sovner ca 19 og sover til ca 7. Våken en-to ganger for amming. Om dagen sover hun ca 6 timer fordelt på 3-4 lurer. Har alltid vært en skikkelig sovebaby, og etter vi begynte med litt fast føde om ettermiddagen sover hun lenge på natten. 

Skrevet

Min sov fra 20.00 til 08.00 på den tiden ;) Nå (7 mnd) sovner hun ca. 18.30 og våkner 07.30. Har sovet natten igjennom nesten hele tiden.

Anonymkode: fc172...ff9

Skrevet

Veldig stort spenn i hva som er normalt, men syns det virker veldig sent for en som et 4,5 mnd å legge seg ved midnatt. Eller blir baby lagt tidligere?? 

Mine 3 har ved denne alder blitt lagt mellom 19-20. 

ja, hun legges ca kl 20 etter mat(flaske) og sover da til ca 23-24, får mat og sover da til ca kl 6. Våkner ikke for mat om natten

er det slik at noen babyer våkner for mat om natten mens andre ikke og begge deler er greit?(så lenge de legger på seg som de skal?) 

Skrevet

ja, hun legges ca kl 20 etter mat(flaske) og sover da til ca 23-24, får mat og sover da til ca kl 6. Våkner ikke for mat om natten

er det slik at noen babyer våkner for mat om natten mens andre ikke og begge deler er greit?(så lenge de legger på seg som de skal?) 

Jeg svarte deg lenger her oppe. Jeg har altså en baby på fem måneder nå som er våken annenhver time hele natten for mat. Sover kanskje 2-4 timer totalt på dagtid, fordelt på 1-3 lurer. 

Jeg har også en toåring. Hun sov hele natten fra hun var 6 uker, og før hun var 6 uker var hun oppe kun 1-2 ganger om natten (21-09 ca). Etter hun ble 3-4 måneder sov hun fra 19-08 (noen ganger sov hun til 10, men da gikk hun "glipp" av den ene duppen på dagtid). Sov også mye på dagtid, omkring 20 timer totalt i døgnet til hun var halvannen måned gammel (inkluderer endel ammetid i sovingen her, da hun sov mye til brystet). Rundt 2-3 månedersalderen sov hun omkring 4-6 timer på dagtid, fordelt på 3 lurer, og det fortsatte til hun var 10 måneder, da sov hun totalt fire timer fordelt på 2 lurer. 12 måneder gikk vi ned til en lur, omkring 3-4 timer da også. 

Barna er relativt like i vekt og høyde på samme alder. Begge legger/la tilfredsstillende på seg. Så det er greit, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...