IsabellllebasI Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Jeg elsker ideen med å gi babyen navn fra naturen. For eksempel Sol og Ørn.Har dere noen flere forslag?:)
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Blomsternavn ? Rose,Magnolia,Lilje,Georgine,Anemone,Eik StormLerkeMinkenEmblaBirkMynteVår Anonymkode: 66f7c...f3e 2
IsabellllebasI Skrevet 13. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2015 Kjempe fine forslag!Lurer også på hva folk synes om navn som er også er navn på "følelser", slik som Trygg og Lykke?TS
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #6 Skrevet 13. november 2015 Har en liten jente i familien som heter Lykke. Jeg liker det. Trygg kan man jo godt bruke, ganske likt Trygve.Og det er jo et godt innarbeidet navn. Anonymkode: 66f7c...f3e 1
Barenzrotta Skrevet 14. november 2015 #7 Skrevet 14. november 2015 Poden vår heter Sirius. Etter en stjerne (den som lyser klarest på himmelen), er vel et naturnavn det også. vi synes ihvertfall det er veldig fint 1
KaraThrace Skrevet 14. november 2015 #12 Skrevet 14. november 2015 Storm, Eik, Lilja, Viola, Ros, Rose, Iris, Flora, Symre/ Symra, Bjørk, Selja, Birk, Bark, Myr, Timian, Florin, Linea, Iben, Embla, Ask, Ulv, Hauk, Falk, Jerv, Mår, Rein, Lerke, Erle/ Erla, Tindre/ Tindra, Leo, Stein, Aurora, Hav, Varg, Ørn, Svale, Grim, Skage, Styrk, Eir, Vårin, Dis. 1
Rumle Skrevet 14. november 2015 #13 Skrevet 14. november 2015 FloraLinStormSolMåneJasminLunaRosa/RoseIrisLilja
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #14 Skrevet 15. november 2015 Jeg synes det er veldig sært med sånne navn... Har man et spesielt navn så vil folk tenke at personen er spesiell og sær også dessverre.. Det blir litt sånn at foreldra er litt oppmerksomhetssyke og ønsker oppmerksomhet rundt navnet til ungen sin.. At en unge skal hete Ulv eller Hauk eller Falk f.eks det blir for spesielt. Tenk når ungen er 40 år og skal presentere seg som Ulv Hansen eller Hauk Eriksen.. Det passer ikke. Anonymkode: 6db7e...732 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #15 Skrevet 15. november 2015 Bjørn.Anonymkode: bdbef...82edette er vel ikke lovlig i Norge lengre Anonymkode: c18de...41b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #16 Skrevet 15. november 2015 Bare sørg for at du forsøker å se for deg et voksent menneske med navnet. De er ikke alltid babyer Anonymkode: ed5b1...437 2
Bringebær Skrevet 15. november 2015 #17 Skrevet 15. november 2015 dette er vel ikke lovlig i Norge lengreAnonymkode: c18de...41bDet er bare ei seigliva myte. 5
IsabellllebasI Skrevet 15. november 2015 Forfatter #18 Skrevet 15. november 2015 Jeg synes det er veldig sært med sånne navn... Har man et spesielt navn så vil folk tenke at personen er spesiell og sær også dessverre.. Det blir litt sånn at foreldra er litt oppmerksomhetssyke og ønsker oppmerksomhet rundt navnet til ungen sin.. At en unge skal hete Ulv eller Hauk eller Falk f.eks det blir for spesielt. Tenk når ungen er 40 år og skal presentere seg som Ulv Hansen eller Hauk Eriksen.. Det passer ikke.Anonymkode: 6db7e...732Alle har hver sin smak Jeg er generellt ikke noe fan av konservatismen. Syns det er fint at verden går fremover. Vi forandrer oss og det gjør navnene våre også. Om 30 år vil det ikke være rart å ha et "annerledes" navn, det vil være helt vanlig. Globaliseringen alene fører til det 4
Puny Skrevet 15. november 2015 #19 Skrevet 15. november 2015 Får veldig "steinerskolebarn-assosiasjoner" når jeg hører slike navn, men hver sin smak.GormGrimNattDagUlvSteinBjørnBror 1
IsabellllebasI Skrevet 15. november 2015 Forfatter #20 Skrevet 15. november 2015 Får veldig "steinerskolebarn-assosiasjoner" når jeg hører slike navn, men hver sin smak.GormGrimNattDagUlvSteinBjørnBrorEr det så dumt å få assosiasjoner til det da? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå