Gå til innhold

Diarè (Beklager detaljer!)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal forklare fra starten av, og trenger litt "råd".

Tirsdags morgen gikk jeg på jobb som vanlig. Jeg jobber på sykehjem. Fikk beskjed på rapporten at en av de eldre hadde kastet opp flere ganger den natta. Et par timer etter vi hadde begynt å jobbe, kjente igrunnen alle som jobbet at de var litt "queesy" i magen. (Alle er vant til å jobbe i dette yrket og blir ikke lett påvirket). Jeg ble så ille at jeg måtte hjem, begynte å kaldsvette og følte jeg måtte kaste opp når som helst. Jeg lå resten av den dagen og utover kvelden (reiste hjem seint på formiddagen) i senga med 38,5+ i feber. Dagen etter var feberen over, men var fortsatt "uggen" i magen. Så tidlig torsdags morgen starta det! Da rant det bare ut av meg, og det gjorde det flere ganger om dagen, som det jo gjør ved diarè. Når jeg har hatt noe lignende har det gått over samme dag, men det holder fortsatt på, nå fredags kveld. Hemorider har blåst ut og svir, det kommer noen ganger slim og det ser jo igrunnen noe grumsete ut. Føler jeg dagen lang går rundt med kjempe-oppblåst mage, det verker når jeg skal bære sønnen min og har generelt litt mageknip, samtidig som jeg kjenner det rumler i tarmene.

Så det jeg lurer på er, når skal jeg forvente at dette går over? Og bør jeg kontakte lege? Prøvd å søke på nettet men føler ikke jeg får så mye vettug informasjon.

Igjen, beklager for detaljer, takk for at du tok deg tid til å lese, og takk for relevante råd! :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel litt an på hvilken diare du har fått, typisk omgangssyke som bare kommer og går, eller de andre typene x)
Noen tar det jo 2-3 dager også er du frisk igjen, andre kan jo ta opp mot en uke, eller mer ._. 

Er vel..
Om du opplever veldig høy feber, ta kontakt med lege.
Pass på å få i deg væske iløpet av dagen..Er ikke så gøy å spise når man vet at alt kommer i retur, men væske er viktig får du ikke i deg det og formen blir mer dårlig så kan man bli lagt inn.
Kommer det blod i diareen, kontakt lege da og.

God bedring!
Drikk mye vann, spis supper og salt kjeks er vel egentlig de eneste rådene jeg kan gi :/
Noen føler seg bedre av å drikke kullsyreholdig drikke, andre blir verre av det :)

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...