Gå til innhold

Esker til frys

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lett litt rundt, men min klønete googling har ikke ført fram. Det jeg lurer på er om noen har noen forslag til oppbevaringsesker til frys? Jeg er enslig og tenkte derfor å gjøre ting litt enklere for meg selv og begynne å lage store porsjoner middag som jeg fryser ned i enkeltporsjoner og tiner i microen når jeg skal lage middag. Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt esker i passende størrelse til flergangsbruk som kan brukes til dette formålet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagligvare. Jeg kjøper hvite plastbokser med blått lokk, og aluminiumsformer.

Anonymkode: 0d025...17f

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

De aller fleste matbutikker har bokser med lokk, og i tillegg kan man også kjøpe aluminiumsfolier med lokk slik at man f.eks kan halvsteke en lasagne, fryse ned, og steke den ferdig når du ønsker..men de kan man jo ikke ha i mikroen

Og sjekk butikker som har kjøkkenutstyr, alt fra f.eks Kitchn eller Europris avhengig av økonomien, for der har det gjerne små bokser med lokk i plast som du da kan bruke om og om igjen. Bare sjekk at de kan brukes i mikroen

På IKEA så har de slike glassbokser med lokk som kan brukes i både mikro og stekeovnen

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Og de glassbokser fra IKEA er superfine å bruke som matboksen også :)

Skrevet (endret)

Og de glassbokser fra IKEA er superfine å bruke som matboksen også :)

Genialt! Disse er perfekte!

Var det disse du mente? Fant dem da jeg googlet glassboks, ikea :) 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90233788/ 

Tusen takk :) 

Endret av altflyter
Skrevet

Esker til å ha i frys? Jeg bruker bokser med tett lokk.

Går du inn på finn.no/torget finner du mange som selger sterkt rabbaterte  tupperwarebokser beregnet på frysing. Der er og bokser fra frys til mikrooppvarming. Disse boksene har livstidsgaranti og holder i årevis. Går noe i stykker kontakter du tw og får ny. (Med mindre du selv har forårsaket skaden. )

Anonymkode: d0164...ef7

• Liker 1
Skrevet

Jeg er elendig på mål. Ville dere kjøpt 17x23x9 cm eller 13x19x7 cm ? Til en enkeltporsjon?

Skrevet

Jeg bruker ofte tomme melkekartonger som jeg skyller godt med en gang de har blitt tomme. De er lette å tilpasse mengden man skal fryse ned (Klipper evt. av litt på toppen) og når de brettes på toppen og tapes blir de helt tette. Ellers har IKEA noen plastbokser med blått lokk i forskjellige størrelser som kan vaskes og brukes om igjen i årevis.

Uansett hva du bruker er det superviktig å skrive utenpå hva det er og hvilken dato det ble laget. Man glemmer fortere enn man tror! ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har noen av disse. Jeg bruker mine som matboks på jobb, men de tåler frys, oppvaskmaskin og micro, - og lokkene holder veldig godt. Boksene er faktisk tette.

Jeg er veldig fornøyd med dem (fikk dem anbefalt av en fyr som organiserer jaktturer og har med slike bokser med gryterett og supper til middag for gjestene sine).

Signerer Leo på merkelapp m/innhold og dato. 

Skrevet

Jeg pleier å få kjøpt de boksene som brukes i ferskvareavdelingen i butikken jeg handler. Har betalt 1 kr stykket. De tar gjerne 3/4 l og for meg er det passe størrelse. Jeg bruker de om og om igjen til de går i stykker. De brukes kun i frysa, da jeg skal tine/varme opp maten tar jeg det over i noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...