Gjest Myflower Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Hei!Jeg har gått på Mercilon i 7 år nå, og er egentlig veldig klar for å se om det er p-pillene som har gjort at jeg har hatt/tidvis har et veldig ustabilt humør (gråter lett, vært crazy mot ekser, på grensen til deprimert innimellom) og jeg vil ikke tilføre kroppen min mer hormoner.MEN baksiden er jo å måtte bruke kondom. Usj. Noen som har noen erfaringer med p-pilleslutt her?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Jeg sluttet på Mercilon for tre måneder siden, og ENDELIG har jeg fått igjen sexlysten, humøret og gått ned 7kg. Har kjæreste, så vi unngår sex under den fruktbare perioden, og hopper av i svingen:) Anonymkode: e505e...4d7
Gjest Myflower Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Å, det hørtes fint ut! Tror nok jeg må slutte jeg også
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 Gikk også på Mercilon i årevis. Begynte på de igjen etter svangerskapet for 1 år siden, men nå har jeg slutta igjen. Gikk hele tiden rundt og irriterte meg over småting, ble fort sinna, osv osv... Er bare rundt 1 måned siden jeg slutta, men føler allerede det begynner å hjelpe. Har vært veldig fornøyd med det merket, men for min del lurer jeg på om bivirkningene kan ha forandret seg etter jeg var gravid. Om det i det hele tatt er en greie Anonymkode: 65365...ba1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #6 Skrevet 14. november 2015 Jeg sluttet på Mercilon for tre måneder siden, og ENDELIG har jeg fått igjen sexlysten, humøret og gått ned 7kg. Har kjæreste, så vi unngår sex under den fruktbare perioden, og hopper av i svingen:)Anonymkode: e505e...4d7Du kommer til å bli gravid innen 1 år hvis dere fortsetter sånn. Trygge perioder er bare bull. Anonymkode: e773a...97e 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #7 Skrevet 14. november 2015 OppHvorfor heller ikke prøve spiral? Lite hormoner og så og si kun lokalt. Anonymkode: e773a...97e
bib_84 Skrevet 14. november 2015 #8 Skrevet 14. november 2015 Jeg ble deprimert og mistet sexlysten av p-pillen (prøvde mange typer, men ikke Mercilon), så jeg sluttet for fem år siden. Humør og sexlyst ble MYE bedre, men PMS ble mye verre. Valgte likevel å ikke begynne på igjen, for da var jeg iallfall normal i tre av fire uker i syklusen. Brukte sikre perioder som prevensjon i fire år, fikk så et planlagt barn. Nå har jeg satt inn Jaydess hormonspiral for å se om den kan hjelpe mot PMS uten å ha samme bivirkning som p-piller.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #9 Skrevet 14. november 2015 http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/10-000-unge-jenter-fikk-resept-paa-p-pilleversting/a/10069523/ mercilon er blodproppversting! Dere har tydeligvis leger som hverken har kunnskap om prevensjon, eller omtanke for helsen og livet deres. Uansvarlig! Bytt både lege og p-pillemerke Anonymkode: 8a6ab...4b4 2
Gjest Sukkerbit Skrevet 14. november 2015 #10 Skrevet 14. november 2015 Jeg vil anbefale cerazette først og fremst da denne inneholder lite hormoner, men også merket zoely. Zoely inneholder naturlig østrogen (det kroppen produserer selv) i stedet for syntetisk og tanken er da at den skal gi mindre bivirkninger osv siden det du tar er akkurat det kroppen din produserer selv. Du kan også prøve p-ring eller hormonspiral. Det er også en veldig rar tanke det der med at du ikke vil tilføre kroppen hormoner, men ser at det er flere på dette forumet som mener at det ikke er bra for kroppen osv. Det er ikke noe som tyder på at det er negativt for kroppen å ta hormonprevensjon. Dessuten er det mye tryggere enn å bruke kondom.
Gjest Myflower Skrevet 19. november 2015 #12 Skrevet 19. november 2015 (endret) Flere? Endret 22. november 2015 av Myflower
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 Nå har jeg vært uten pillene i ca en uke. Fikk blødning i går, som liknet veldig på starten på en menstruasjon, men den stoppet igjen i går. Er det vanlig?? Anonymkode: cf773...658
Gjest Myflower Skrevet 22. november 2015 #14 Skrevet 22. november 2015 Hmm, ble lagret som anonym over
Gjest tsunamigirl Skrevet 22. november 2015 #15 Skrevet 22. november 2015 (endret) Jeg gikk på Mercilon i flere år før jeg byttet til Cerazette da ei venninne skrøt så fælt av den. Men alle kropper er forskjellige og jeg klikket i vinkel av dem, fikk masse angst og depresjon, mistet matlysten og trodde jeg var i ferd med å bli gal. Etter et år sluttet jeg på p-piller og sakte, men sikkert begynte jeg å føle meg som meg selv igjen. Mensen ble jo også ganske merkelig og fraværende en stund. Så jeg er overbevist om at kunstige hormoner ikke er for alle. Siden den gang har jeg prøvd meg på Mercilon igjen, men etter bare et par dager kjenner jeg de gamle symptomene begynne å brygge. Endret 10. juli 2016 av tsunamigirl
peppermyntete Skrevet 22. november 2015 #16 Skrevet 22. november 2015 Jeg vil anbefale cerazette først og fremst da denne inneholder lite hormoner, men også merket zoely. Zoely inneholder naturlig østrogen (det kroppen produserer selv) i stedet for syntetisk og tanken er da at den skal gi mindre bivirkninger osv siden det du tar er akkurat det kroppen din produserer selv. Du kan også prøve p-ring eller hormonspiral. Det er også en veldig rar tanke det der med at du ikke vil tilføre kroppen hormoner, men ser at det er flere på dette forumet som mener at det ikke er bra for kroppen osv. Det er ikke noe som tyder på at det er negativt for kroppen å ta hormonprevensjon. Dessuten er det mye tryggere enn å bruke kondom. Vel, nå beskriver jo TS og flere med henne her i tråden og på KG generelt mange bivirkninger som stopper når de slutter på p-piller da. Tror det er det de fleste mener når de snakker om å slutte med p-piller pga hvordan hormonene påvirker kroppen.
Gjest Sukkerbit Skrevet 22. november 2015 #17 Skrevet 22. november 2015 Vel, nå beskriver jo TS og flere med henne her i tråden og på KG generelt mange bivirkninger som stopper når de slutter på p-piller da. Tror det er det de fleste mener når de snakker om å slutte med p-piller pga hvordan hormonene påvirker kroppen.Det som er rart er at i stedet for å prøve annen type hormonprevensjon eller annen type p-piller så vil man (altså etter å ha lest flere tråder om samme tema) enten slutte å bruke prevensjon totalt selv om man ikke ønsker barn eller bruke kondom. Man kan ikke si at man ikke tåler hormonprevensjon etter å ha prøvd en eller to p-pillemerker. Først kan man prøve en del forskjellige p-pillemerker og hvis det ikke funker kan man prøve p-plaster, hormonspiral eller p-ring for eksempel. Det er mye bedre enn å tro på en app, men selvsagt er det bedre med kondom igjen enn en app eller temperaturmåling for trygge perioder.
peppermyntete Skrevet 22. november 2015 #18 Skrevet 22. november 2015 Det som er rart er at i stedet for å prøve annen type hormonprevensjon eller annen type p-piller så vil man (altså etter å ha lest flere tråder om samme tema) enten slutte å bruke prevensjon totalt selv om man ikke ønsker barn eller bruke kondom. Man kan ikke si at man ikke tåler hormonprevensjon etter å ha prøvd en eller to p-pillemerker. Først kan man prøve en del forskjellige p-pillemerker og hvis det ikke funker kan man prøve p-plaster, hormonspiral eller p-ring for eksempel. Det er mye bedre enn å tro på en app, men selvsagt er det bedre med kondom igjen enn en app eller temperaturmåling for trygge perioder.Ja, det har jeg ikke sagt noe på, jeg snakket om hvorfor man kanskje ønsker å slutte da hormonene faktisk påvirker kroppen på ulike vis. Og mange her inne har også prøvd flere forskjellige merker og preparater. De som kun har prøvd ett merke derimot er jeg enig med deg i at må utvide horisonten sin litt.
Gjest Myflower Skrevet 23. november 2015 #19 Skrevet 23. november 2015 Jeg tenker å prøve ut kobberspiral etterhvert. Enn så lenge (til menstruasjonen kommer tilbake og stabiliserer seg og jeg får sett hvordan jeg egentlig er uten p-piller) blir det kondom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå