Gå til innhold

Livredd for intimitet i dating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt så vidt å utforske nettdating, og har skrevet med flere menn som kan høres interessante ut. Men jeg kjenner at med en gang jeg tenker på at noen skal ta på meg, eller for å ikke å snakke om at vi skal ha sex, så får jeg lyst til å droppe hele greia. Jeg har ikke hatt sex på mange år, og jeg synes det virker veldig skremmende. Jeg regner med at menn forventer at det skal bli sex relativt fort, og jeg føler meg så ufattelig utrygg ved tanken på det. Er dette noe som kommer til å bli bedre om jeg møter en mann jeg har god kjemi med? 

Anonymkode: 1f459...e78

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haff jeg har det på samme måte. Heldigvis er jeg ike dritpopulær så ser ikke ut som det er noen umiddelbar fare 😂

Anonymkode: e0025...697

• Liker 1
Skrevet

Samme her, blir ukomfortabel av fokus på sex fra menn jeg ikke kjenner eller ikke har lyst til å være så nær. Håper på gode tips her..

Anonymkode: 9f465...34f

• Liker 1
Skrevet

Ta dere god tid til å bli kjent, slik at dere kan bli trygge på han, så tenker jeg det går seg til :-)

Skrevet

Problemet er vel kanskje litt at jeg er redd for at det vil være veldig synlig at jeg er nervøs og ukomfortabel, og at det kan gjøre at vi aldri får tid til å bli kjent.. 

Skrevet

Jeg har begynt så vidt å utforske nettdating, og har skrevet med flere menn som kan høres interessante ut. Men jeg kjenner at med en gang jeg tenker på at noen skal ta på meg, eller for å ikke å snakke om at vi skal ha sex, så får jeg lyst til å droppe hele greia. Jeg har ikke hatt sex på mange år, og jeg synes det virker veldig skremmende. 

Dropp dating. Meld deg på noe kursgreier som stort sett innbefatter kvinner

Skrevet

Problemet er vel kanskje litt at jeg er redd for at det vil være veldig synlig at jeg er nervøs og ukomfortabel, og at det kan gjøre at vi aldri får tid til å bli kjent.. 

Det er bedre at du viser hva du føler, enn at du skjuler det. Det gir den andre sjansen til å tilpasse seg og du får sjansen til at noen bryr seg og får deg til å føle deg trygg.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror det vil gå bra når du møter en du blir kjent med over tid. Ikke tenk at du må ha sex, tenk på om du liker han og hvordan han er. Det er helt ok å ikke ville ha sex tidlig i datingen, det vil bare gjøre at du blir mer nervøs og engstelig. Tenk at hvis en mann er bra for deg, så vil han godta at du trenger tid på det området. Ikke stress med det, og så kan du jo evt. fortelle om det når du møter en du blir godt kjent med og får tillit til. Ting tar tid sånn sett:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det også sånn, og kan ikke si noe om det kommer til å bli bedre når du møter en mann du får kjemi med. For meg så har det mye med indre personlig arbeid å gjøre, og da tror jeg ikke en mann kan forandre det så lett. Blir stiv og nervøs bare noen skal prøve å holde armen rundt meg. Men husker jo også fra når jeg har vært forelsket for mange år tilbake, at jeg var den som oftest ville ha sex , men nærhet ellers har jeg aldri vært komfortabel med, har samtidig et stort savn til det.

Anonymkode: d4ad8...f40

Skrevet

Dropp dating. Meld deg på noe kursgreier som stort sett innbefatter kvinner

Hva slags kurs? Finner vel neppe noen kjæreste der om det bare er damer der.

Det er bedre at du viser hva du føler, enn at du skjuler det. Det gir den andre sjansen til å tilpasse seg og du får sjansen til at noen bryr seg og får deg til å føle deg trygg.

Jeg er redd for at det skal tolkes som avvisning, og at han skal tro jeg er sånn pga han og ikke pga meg selv.

Jeg hadde ikke forventet sex relativt raskt.. Men hadde vi blitt kjærester, hadde det jo selvsagt vært hyggelig med sex. Men jeg er som deg TS. Sex før det er følelser involvert, og dermed et naturlig ønske om fysisk kontakt klarer jeg meg godt uten.

Hva er din definisjon av relativt raskt?

• Liker 1
Skrevet

Det ryktes at kvinner og menn har like stor sex-appetitt. Det har jeg en snikende anelse om er ren løgn. Man ser ganske mange kvinner som har vært single over lengre tid som opparbeider seg nesten en aseksuell tilværelse. Det kan ikke sies om menn. Menn får om noe et sykere og villere behov for sex jo lengre man er singel. Det øker i takt med tiden som går. 

Noe sier meg at dersom kvinner og menn hadde utviklet seg i samme retning seksuelt gjennom singeltilværelsen ville vi aldri fått noe årnings etterhvert. Then again, i Japan er det jo slik for nettopp menn... Jeg ser skeptisk på fremtiden.

Skrevet (endret)

Jeg er redd for at det skal tolkes som avvisning, og at han skal tro jeg er sånn pga han og ikke pga meg selv.

Du får være litt på han da, slik at han skjønner at det ikke er slik :-).

Ang. Resten du skriver, så må du bare la han få sjansen til å bli kjent med deg. Det kan ta litt tid og det kan oppstå misforståelser underveis, men det er en del av prosessen med å bli kjent med hverandre :-)

Endret av Svampebobb1
Skrevet

Jeg er kvinne som har vært singel en stund, og har litt vanskelig for å forstå problemstillingen. Som singel er det jo nettopp nærhet og intimitet jeg ønsker hvis jeg møter en mann jeg liker. Men så klart ikke med en gang. På de første datene snakker man mest, og så kommer det fysiske mer gradvis. Men intimiteten er jo absolutt noe jeg ser frem til. Du bør kanskje tenke over hva du ønsker hos en kjæreste. Er det bare en samtalepartner? Da bør du kanskje heller søke en venn, og presisere at det er platonisk.

Anonymkode: ef371...118

Skrevet

TIl deg over så er det ikke alle sm er komfortable med å være nær og intim med andre . Det kan være av grunner som at de fikk lite nærhet og støtte som barn eller at de har blitt voldtatt eller at de har blitt såret for mange ganger av menn de har "stolt på" og nytt armkroken til og nå bare assosierer nærhet med lureri og å bli såra, eller voldtekt for eksempel.

• Liker 3
Skrevet

Det ryktes at kvinner og menn har like stor sex-appetitt. Det har jeg en snikende anelse om er ren løgn. Man ser ganske mange kvinner som har vært single over lengre tid som opparbeider seg nesten en aseksuell tilværelse. Det kan ikke sies om menn. Menn får om noe et sykere og villere behov for sex jo lengre man er singel. Det øker i takt med tiden som går. 

Noe sier meg at dersom kvinner og menn hadde utviklet seg i samme retning seksuelt gjennom singeltilværelsen ville vi aldri fått noe årnings etterhvert. Then again, i Japan er det jo slik for nettopp menn... Jeg ser skeptisk på fremtiden.

Uten å dra alle under en kam, så er jeg faktisk litt enig med deg. Personlig så får jeg mindre seksuelle behov hvis jeg går lenge uten sex. Mens hvis jeg derimot får jevnlig sex så blir faktisk sexbehovet større, og jeg tenker også mye mer på sex. Her føler jeg menn (i allefall endel menn) har det omvendt? At jo mindre sex de har jo mer seksuelt frustrerte blir de, og jo mer desperate og seksuelt orienterte. (Finnes selvsagt unntak for både menn og kvinner.)

Jeg har det forøvrig likt når det kommer til å savne folk. Hvis jeg akkurat har truffet dem, så savner jeg dem mye idet de drar, men hvis jeg ikke har truffet dem på flere uker så går savnet bort og jeg glemmer dem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kvinne som har vært singel en stund, og har litt vanskelig for å forstå problemstillingen. Som singel er det jo nettopp nærhet og intimitet jeg ønsker hvis jeg møter en mann jeg liker. Men så klart ikke med en gang. På de første datene snakker man mest, og så kommer det fysiske mer gradvis. Men intimiteten er jo absolutt noe jeg ser frem til. Du bør kanskje tenke over hva du ønsker hos en kjæreste. Er det bare en samtalepartner? Da bør du kanskje heller søke en venn, og presisere at det er platonisk.

Anonymkode: ef371...118

Jeg har lyst på en kjæreste, har lyst til å være forelsket. Har skjønt at jeg trolig må gå med på å ha sex om jeg skal få resten, men egentlig ønsker jeg ikke det fordi jeg ikke er komfortabel med det. Har vonde erfaringer fra tidligere når det kommer til intimitet og sex, og tror tanken på å gjøre noe slikt igjen skremmer meg fordi det er så lenge siden sist. 

Skrevet

Jeg har lyst på en kjæreste, har lyst til å være forelsket. Har skjønt at jeg trolig må gå med på å ha sex om jeg skal få resten, men egentlig ønsker jeg ikke det fordi jeg ikke er komfortabel med det. Har vonde erfaringer fra tidligere når det kommer til intimitet og sex, og tror tanken på å gjøre noe slikt igjen skremmer meg fordi det er så lenge siden sist. 

Akuratt samme her ... <3 :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...