AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Dette i forbindelse med kastrering av hannkatt. Jeg skrev denne tråden tidligere om problemet han fikk med kastreringen:http://forum.kvinneguiden.no/topic/982753-bør-jeg-kontakte-dyrelegen-eller-er-det-normalt/#comment-17303690 Katten ble kastrert mandag 2/11. Han fikk en kraftig betennelse som er blitt behandlet. Huden på ballene tørket inn og tidligere i uka så jeg at det var små sprekker. I dag var det et åpent sår på størrelse med en lillefinger negl. Det blødde ikke, men såret var blodrødt og rosa. Problemet er at han slikker seg bak hele tiden. Dyrelegen sa det ikke var noe de kunne gjøre med det, bortsett å få på han kragen jeg fikk tidligere. Men kragen er umulig å få på. Katten får panikk. Og da mener jeg skikkelig panikk. Han er livredd kragen. Det hjalp ikke å få en person til å hjelpe meg å ta den på. Endte med at vi ikke kunne holde han mer fast i risikoen for å brekke noe. Han hadde nok vridd seg ut av kragen uansett om vi hadde fått den på. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Såret ser rent ut, og om det forverrer seg drar jeg selvfølgelig tilbake med han. Men det ser vondt ut. Er det noe jeg kunne tatt på ballene som gjorde at han sluttet å slikke der? Det er jo et sår, så jeg vet ikke hva det skulle vært :-( Anonymkode: 4a445...aff
Kontormus Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Stakkar liten! Det høres ut som om de er noen slappinger på det veterinærkontoret der dere var. Hva med å snakke med noen andre? Dette er jo en komplikasjon etter inngrep de foretok, de må vel kunne gjøre annet enn å trekke på skuldrene? 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #3 Skrevet 13. november 2015 Stakkar liten! Det høres ut som om de er noen slappinger på det veterinærkontoret der dere var. Hva med å snakke med noen andre? Dette er jo en komplikasjon etter inngrep de foretok, de må vel kunne gjøre annet enn å trekke på skuldrene?Har ikke hatt dårlige erfaringer fra der tidligere. Og fikk en lang leksjon om hvor utrolig sjeldent og uvanlig det var med den type komplikasjoner. Følte de bagetaliserte hele situasjonen. Men jeg forstår jo at slike ting kan skje uansett hvor flinke de er. Men ja, er nok en god ide å gå til noen andre for sikkerhets skyld. Anonymkode: 4a445...aff
MalloryK Skrevet 13. november 2015 #4 Skrevet 13. november 2015 Har du sånn lampeskjerm-krage? For det finnes noe som ligner på en nakkepute som man har på fly, kunne det ha vært bedre? Det snittet de lager når de kastrerer er jo så lite, og jeg hører sjeldent om katter som blir irritert i såret. Kan du få en annen dyrlege til å se på det?
Kontormus Skrevet 13. november 2015 #5 Skrevet 13. november 2015 Hvis han har smerter bør han i det minste få noe for det. Dette er kanskje et sår som bør være åpent slik at puss kan komme ut, men det finnes plaster som sprayes på og som legger seg som en film over. En av fosterhjemkattene, en hunn fikk på en bandasje som satt som fy selv om hun slikket og slikket. Syns det er dårlig av dem. Har de ikke sagt noe om hva som skjer videre?
Gjest Theakri Skrevet 13. november 2015 #6 Skrevet 13. november 2015 hei!Jeg og min samboer opplever akkurat det samme som dere med vår 2 år gamle katt som mest sannsynlig har vært ute og tøffet seg litt og havnet i sloss kamp. Fikk det samme svaret fra dyrlegen. Men har du fått noe å rense med? Det har du helt sikkert, hvis ikke så kjøp klorhexodin og rens såret, katten vil kanskje også slikke seg mindre der, med tanke på den vonde smaken. Dette er vi nødt å gjøre på vår lille rampegutt 2 ganger daglig!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #7 Skrevet 13. november 2015 Hvis han har smerter bør han i det minste få noe for det. Dette er kanskje et sår som bør være åpent slik at puss kan komme ut, men det finnes plaster som sprayes på og som legger seg som en film over. En av fosterhjemkattene, en hunn fikk på en bandasje som satt som fy selv om hun slikket og slikket. Syns det er dårlig av dem. Har de ikke sagt noe om hva som skjer videre?Eneste de sa jeg kunne gjøre var å sette på krage. :-( Og det går ikke. Han har nok smerter, da han er mye mer tilbaketrukket enn vanlig :-( Anonymkode: 4a445...aff
Brimi Skrevet 13. november 2015 #8 Skrevet 13. november 2015 Eneste de sa jeg kunne gjøre var å sette på krage. :-( Og det går ikke. Han har nok smerter, da han er mye mer tilbaketrukket enn vanlig :-( Anonymkode: 4a445...affDa ville jeg ha kjøpt en sånn nakkekragesak. Evnt. kan du putte på en truse, men da må dere passe på hele tiden og ta den av når han skal på do.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #9 Skrevet 13. november 2015 Har du sånn lampeskjerm-krage? For det finnes noe som ligner på en nakkepute som man har på fly, kunne det ha vært bedre? Det snittet de lager når de kastrerer er jo så lite, og jeg hører sjeldent om katter som blir irritert i såret. Kan du få en annen dyrlege til å se på det?ja det er en slik en. Skal spør etter det :-) hjelper ikke at det er lite når det blir så betent som det ble. Det er ikke i snittet det er et sår. Det er et flak av hud øverst som har falt av :-( Anonymkode: 4a445...aff
MalloryK Skrevet 13. november 2015 #10 Skrevet 13. november 2015 Han må få smertestillende, det er bare noen dråper som skal i maten
Kontormus Skrevet 13. november 2015 #11 Skrevet 13. november 2015 Det finnes bukser som brukes til hannkatter som markerer inne hvis ikke annet nytter. Denne damen lager dem:https://www.facebook.com/karinm.glemmestad?fref=tsMen han burte få noe mot smerter, det syns jeg er dårlig at de ikke tilbyr. Be om å få det!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #12 Skrevet 13. november 2015 Så rart at de ikke gjorde noe med det..har dere smertestillende ville jeg gitt han det. (Merk: KUN smertestillende som er for dyr, ikke paracet/ibux!)er såret tørt eller fuktig da? På vår hunnkatt revna ett sting eller to, da dro vi rett til dyrlegen og fikk det sydd. Anonymkode: 08da1...6e9
Perelandra Skrevet 13. november 2015 #13 Skrevet 13. november 2015 Kanskje en slik body kan være aktuelt? Den er mye mer behagelig å ha på for katten enn krage.
Kontormus Skrevet 13. november 2015 #14 Skrevet 13. november 2015 Kanskje en slik body kan være aktuelt? Den er mye mer behagelig å ha på for katten enn krage. De er åpne bak Perelandra, for at de kan gå på do. Han får til å slikke seg selv om han har slik på
Perelandra Skrevet 13. november 2015 #15 Skrevet 13. november 2015 Ja, det kan nok godt være. Bodyene er jo laget slik at katten skal kunne gå på do med den. Jeg har selv brukt det på katten min, men han hadde et sår på ryggen.
Kontormus Skrevet 13. november 2015 #16 Skrevet 13. november 2015 Ja, det kan nok godt være. Bodyene er jo laget slik at katten skal kunne gå på do med den. Jeg har selv brukt det på katten min, men han hadde et sår på ryggen.Jeg har 20-talls av dem. Tror én av dem klarte å ha en slik på en hel dag (snitt på magen eller hofta) Men det gikk bra likevel
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #17 Skrevet 14. november 2015 Off nå ble jeg kvalm D-: ALL huden som var blitt tørr er nå falt av. Så nå stikker det ut 2 blod/rosa/hvit- fargede små baller der bak. Offf :'(Dyrelege i morgen ja... Anonymkode: 4a445...aff
MalloryK Skrevet 14. november 2015 #18 Skrevet 14. november 2015 Gå til en annen dyrlege. Hvor bor du?
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 14. november 2015 #19 Skrevet 14. november 2015 (endret) . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #20 Skrevet 14. november 2015 Haugesund, så har 2 andre klinikker i nærheten å velge mellom. Men ser nå at de begge er stengt i helga. Der jeg pleier å gå er det også stengt eller "etter avtale" :-((Må jeg vente helt til mandag?? Anonymkode: 4a445...aff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå